Studii recente asupra efectului muzicii asupra creierului arată faptul că creierul iubește muzica și informația care vine prin intermediul notelor muzicale este receptată și reținută mai repede și cu o acuratețe mai ridicată. Sharon MacDonald (educator și formator pentru părinți) consideră că muzica, poezia și rimele i-au ajutat pe oamenii din Evul Mediu să fie mai organizați. Cei mai mulți nu aveau posibilitatea de a învăța prin citit și scris, ci doar prin muzică și poezie.
Învățarea prin cântec la tehnologia informației și a comunicațiilor
VET4SCAPE – un nou proiect oportunist
Începând cu prima lună a anului școlar curent, Colegiul Economic „Delta Dunării” Tulcea este, timp de 18 luni, partener în cadrul proiectului cu titlul „Vocational Educational Training For Skills, Competence And Practice For Economy” și acronimul VET4SCAPE, un proiect de parteneriat strategic în domeniul școlar, parte a programului ERASMUS+.
Dezvoltarea spiritului ecologic la elevi
Accelerarea schimbărilor pe toate planurile, impactul dintre tehnologie şi mediul natural, reclamă o nouă mentalitate privind problematica mediului, deci o educaţie ecologică de la cea mai fragedă vârstă.
Educație, comunicare și media
Articolul abordează modalitățile prin care mass-media ne influenţează viaţa.
Tratarea diferențiată a elevilor în ciclul primar
J. Deschamp a constatat că există diferenţe între elevi de aceeaşi vârstă şi capacitate intelectuală, faţă de diferite sarcini de lucru. Astfel 13 minute este media diferenţelor de timp într-o sarcină de căutare a unor cuvinte într-un dicţionar, 2,5 minute pentru exerciţii uşoare de adunare, 11 minute pentru rezolvarea unor probleme de aritmetică.
Active Learning in Secondary School
Today’s Romanian school tends towards a more interactive educational practice and that is why teachers constantly seek new ways in which students can actively participate in the educational process, but also in improving the already known ones. It should not be forgotten that the student’s involvement in teaching, learning and evaluation activities depends on his / her own subjectivity, as some educators say.
Dezvoltarea profesională prin Erasmus+
În următoarele rânduri, doresc să vă împărtășesc câteva rânduri despre experiența mea personală și profesională în Malta din perioada 3-7 iulie 2017, care a fost posibilă datorită desfășurării în școala noastră, Școala Gimnazială Borlești, a unui proiect de mobilitate de formare Erasmus+, intitulat „Elevii de azi, oamenii de mâine”. Acest proiect a avut scopul de a oferi profesorilor oportunitatea de a-și îmbunătăți competențele profesionale într-un mediu european, în Grecia, Spania și Malta, prin participarea la cursuri de formare TIC, Limbă engleză, Didactică inovativă și Asigurarea calității.
Îmbunatățirea practicilor educaționale în vederea dezvoltării capacității de lectură a elevilor
Fiecare persoană, luată în individualitatea sa, prin prisma artelor frumoase, îşi găseşte un corespondent sufletesc în sursa inepuizabilă de comparaţii posibile. Interpretarea mesajului pictural, muzical şi/sau literar se face în virtutea unor necesităţi de cunoaştere a adevărului, binelui şi frumosului. În faţa elevilor, evoluţia noastră, nu numai ca pedagogi, ci şi ca „artişti”, va avea efecte asupra personalităţii lor.
Educarea gustului pentru lectură în școală, dar și în afara ei
Lectura în cadrul școlii ocupă un loc important, deoarece prin intermediul acesteia, copiii își vor îmbogăți cunoștințele și vocabularul și li se va stimula interesul pentru citire.
După cum s-a observat, începând cu clasa I, în școală se desfășoară o oră special dedicată lecturii. În această oră trebuie să încercăm să-i atragem pe copii prin diferite strategii didactice, astfel încât această activitate să fie eficientă.
Intercultural Competence and Language Skills in Different Types of Context
We, all human beings, are all different in many ways and can be identified according to many criteria: gender, age, physical characteristics, sexual orientation, personality, hobbies, standard of living, beliefs etc.
The concept of intercultural competencies was used in the context of studies related with efficient intercultural communication, adaptation to other cultures, intercultural learning. This concept is defined on the intersection of the concept of culture and competence.