Da. Suntem învățători. Adică acei oameni plini de învățături, de idei sau de texte (ca să mai și glumim), care încearcă să deschidă cât mai larg copiilor porțile vieții, acțiune deja începută deja de către părinți, mai mult sau mai puțin, în funcție de viziunea fiecăruia. Și dacă tot ne numim așa, ce-ar fi să schimbăm pentru o zi tehnologia și modernitatea zilelor noastre cu prispa bunicului și cu uneltele lui, cele pline de sudoarea unor mâini muncite, care știau să obțină de la natură ceea ce doreau. Și dacă reușim să ne întoarcem cu elevii în timp, frumos ar fi să ne aștepte din nou bunica în prag, drept recompensă, cu o tavă de plăcinte aburinde, cum numai ea știe să le facă, iar noi să-i sărutăm mâinile aspre, cu care ne mângâie și sub ocrotirea cărora am reușit de atâtea ori să visăm la orice.
Abilități de viață de azi și de altădată…
Cartea, balsam pentru sufletul cititorului
Motivaţia alegerii cercului de lectură „Cartea, balsam pentru sufletul cititorului” apare din experienţa didactică la clasă, la orele de limba şi literatura română, unde am constatat că elevii, în mare parte, nu mai sunt interesaţi de lectură. Agresiunea audio-vizualului în domeniul informaţiilor, de multe ori facile şi nocive, lipsa posibilităţilor de selecţie, necesită găsirea unor modalităţi de atragere a elevilor către un univers plăcut, atractiv, relaxant – lectura.
Articolul descrie activitățile educative de promovare a lecturii desfășurate în cadrul proiectului „Împreună, pentru copii”.
Comportamente evazioniste
Reacţiile negative se structurează pe mai multe niveluri, ele fiind însă reacţii predominant afective şi subiective. Copilul adoptă de multe ori comportamente inadecvate în relaţiile cu ceilalţi, precum şi în atitudinea faţă de sine însuşi.
Stima de sine
Cunoaşterea şi acceptarea de sine sunt variabile fundamentale în funcţionarea şi adaptarea optimă la mediul social în menţinerea sănătăţii mentale şi emoţionale. Cunoaşterea de sine se dezvoltă odată cu vârsta şi cu experienţele prin care trecem.
Tulburarea de personalitate histrionică
În acest articol este prezentată o definiţie a tulburărilor de personalitate aşa cum este ea definită în DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) utilizat de specialiştii în psihologie şi psihiatrie, precum și o clasificare a acestor tulburări.
Utilizarea metodelor conversative în predarea modulelor de specialitate
Metodele conversative se bazează pe convorbiri organizate de profesor care adresează întrebări sau formulări la care elevii răspund.
Cauzele eșecului școlar și combaterea acestuia
Ne întrebăm adeseori de ce unii elevi nu învață, de ce nu se adaptează la cerințele școlare și încercăm prin diferite mijloace să găsim soluții, să luăm măsuri pentru a-i ajuta să depășească problemele întâmpinate.
Evaluarea – parte integrantă a procesului educativ
Având un rol important în eficientizarea activităţilor de orice tip, evaluarea este permanentă în orice domeniu de activitate umană. Învăţământul este un domeniu central şi de maximă importanţă socială, arie în care activitatea de evaluare se manifestă cu precădere şi al cărei demers este profund justificat.
Educație interculturală prin proiectele eTwinning
eTwinning este o comunitate de excepţie. Este o lume minunată atât pentru copii, elevi , cât şi pentru cadrele didactice. Elevi şi profesori din şcolile Uniunii Europene, şi mai nou şi din alte câteva ţări din afară, se întâlnesc virtual pe Platforma eTwinning, se cunosc, discută, colaborează, îşi planifică proiectele educaţionale, fac schimb de bune practici, îşi cunosc reciproc ţările, culturile, valorile, obiceiurile, limbile de comunicare, experienţele didactice, desfăşoară activităţi împreună extinzându-şi orizontul cultural şi competenţele sociale, lingvistice, competenţele şi abilităţile tehnice.
Exemple de activități didactice la disciplina TIC
Proiectarea demersului didactic începe cu sfârşitul acestuia, adică cu stabilirea/ identificarea competenţelor/ performanţelor finale ale elevilor instruiţi. De aceea trebuie să anticipezi natura şi nivelul modificărilor ce trebuie introduse în comportamentul elevilor pe plan cognitiv (a şti), afectiv (a simţi) şi psihomotor (a face).