Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.929
Articole publicate
2570
Contribuitori

Jocul de scenă și valențele lui formative la vârsta preșcolarității

Din cele mai vechi timpuri, copilului i-a plăcut să fie „actor”, mereu a căutat să-şi găsească modele în personajele din poveşti, în „cei ce făceau glume” , a căutat să imită şi să creeze personaje inedite. Este de fapt ceva firesc să imite – copilaria este o imitare a realităţii şi nu numai.

Articol complet →

Random image

Definirea conceptului de cititor

Mulţi specialişti au încercat să definească tipologia cititorului începând cu teoriile lui Aristotel (conceptele de hedone şi catharsis) sau cu cele ale lui Horaţiu (prodesse şi delectare). Cu toate acestea, cititorul reprezintă o achiziţie recentă a studiilor de teorie literară.

Articol complet →

Random image

An Overview of Traditional Methods of Teaching and Practising Grammar Structures

A quick survey of the language learning process emphasizes the central role that grammar held, before the nineteenth century, in the learning of a new language. Learners used to study rules of grammar and consult dictionaries in order to learn new words and meanings.

Articol complet →

Random image

Firma de exerciţiu – metodă modernă interactivă de învăţare

Firma de exerciţiu reprezintă o formă inovatoare pentru procesul de predare-învăţare-evaluare, care are ca obiectiv o apropiere cât se poate de mare de practică şi dezvoltarea unei gândiri antreprenoriale. Se exersează tranzacţii economice pe baza proceselor dintr-o întreprindere reală.

Articol complet →

Random image

Importanţa TIC în educaţia românească

Şcoala ar trebui să reprezinte un spaţiu primitor şi deschis pentru copii, un loc unde elevii să-şi petreacă timpul, fie făcându-şi lecţiile, fie făcând altceva relaxant. Ca atare, spaţiul şcolar trebuie să permită deopotrivă activităţi profesionale – a învăţa, a ne face lecţiile, dar ar trebui să fie şi un spaţiu unde să ne simţim bine, pur şi simplu, să citim, să socializăm faţă în faţă sau prin intermediul reţelelor de socializare online.

Articol complet →

Random image

Tehnologii informaționale pentru dezvoltarea și evaluarea colaborativă a resurselor educaționale

Am ales sa public acest articol deoarece am studiat în profunzime aplicațiile Google și am descoperit ca sunt utile și ne ușurează mult munca nouă, profesorilor. Motiv pentru care vreau sa împărtășesc experiențele acumulate cu restul comunității profesionale a cadrelor didactice.

Articol complet →

Random image

Familiarizarea elevilor cu metode și tehnici de muncă intelectuală

Familiarizarea elevilor cu unele procedee elementare  de lucru specifice muncii intelectuale contribuie la realizarea dezideratului fundamental al educației contemporane și anume acela de a-l învăța pe individ cum să învețe. Stăpânirea unor tehnici de muncă intelectuală asociată cu un substrat motivațional adecvat deschid perspectiva aprofundării și îmbogățirii, prin efort individual, a cunoștințelor asimilate în școală.

Articol complet →

Random image

Teaching English to Young Learners

Teaching English to young learners is a challenging task that needs to be handled properly by professional teachers if it is to be successful. In my fourteen-year experience, I could observe the learning behaviour of about 400 young learners.

Articol complet →

Random image

Consiliere psihopedagogică şi psihopedagogie: metafore, poveşti şi povestiri cu tâlc pedagogic

În psihoterapie, metafora/alegoria este definită ca o istorie reală sau fictivă care are ca scop informarea, educarea, vindecarea, dezvoltarea. Obiectivul este ,,să păcălească” individul prin blocarea mecanismelor sale de apărare şi intrarea ȋn contact cu inconştientul şi multitudinea de soluţii depozitate ȋn aceasta.

Articol complet →

Random image

Competențele secolului XXI

Majoritatea oamenilor ar fi de acord că abilitățile din secolul XXI sunt acele abilități care sunt sau vor fi necesare pentru a reuși la locul de muncă și în viața din secolul următor. În mod tradițional, progresul carierei a fost văzut ca un lucru destul de liniar, un anumit loc de muncă sau un rol ducând la altul superior pe scara ierarhică. Cu toate acestea, locul de muncă se schimbă, structurile organizaționale se aplatizează din ce în ce mai mult, rolurile devin mult mai puțin definite, iar echipele sunt adesea dispersate în diferite țări.

Articol complet →

Random image