Din cele mai vechi timpuri, copilului i-a plăcut să fie „actor”, mereu a căutat să-şi găsească modele în personajele din poveşti, în „cei ce făceau glume” , a căutat să imită şi să creeze personaje inedite. Este de fapt ceva firesc să imite – copilaria este o imitare a realităţii şi nu numai.
Definirea conceptului de cititor
Mulţi specialişti au încercat să definească tipologia cititorului începând cu teoriile lui Aristotel (conceptele de hedone şi catharsis) sau cu cele ale lui Horaţiu (prodesse şi delectare). Cu toate acestea, cititorul reprezintă o achiziţie recentă a studiilor de teorie literară.
An Overview of Traditional Methods of Teaching and Practising Grammar Structures
A quick survey of the language learning process emphasizes the central role that grammar held, before the nineteenth century, in the learning of a new language. Learners used to study rules of grammar and consult dictionaries in order to learn new words and meanings.
Firma de exerciţiu – metodă modernă interactivă de învăţare
Firma de exerciţiu reprezintă o formă inovatoare pentru procesul de predare-învăţare-evaluare, care are ca obiectiv o apropiere cât se poate de mare de practică şi dezvoltarea unei gândiri antreprenoriale. Se exersează tranzacţii economice pe baza proceselor dintr-o întreprindere reală.
Importanţa TIC în educaţia românească
Şcoala ar trebui să reprezinte un spaţiu primitor şi deschis pentru copii, un loc unde elevii să-şi petreacă timpul, fie făcându-şi lecţiile, fie făcând altceva relaxant. Ca atare, spaţiul şcolar trebuie să permită deopotrivă activităţi profesionale – a învăţa, a ne face lecţiile, dar ar trebui să fie şi un spaţiu unde să ne simţim bine, pur şi simplu, să citim, să socializăm faţă în faţă sau prin intermediul reţelelor de socializare online.
Tehnologii informaționale pentru dezvoltarea și evaluarea colaborativă a resurselor educaționale
Am ales sa public acest articol deoarece am studiat în profunzime aplicațiile Google și am descoperit ca sunt utile și ne ușurează mult munca nouă, profesorilor. Motiv pentru care vreau sa împărtășesc experiențele acumulate cu restul comunității profesionale a cadrelor didactice.
Familiarizarea elevilor cu metode și tehnici de muncă intelectuală
Familiarizarea elevilor cu unele procedee elementare de lucru specifice muncii intelectuale contribuie la realizarea dezideratului fundamental al educației contemporane și anume acela de a-l învăța pe individ cum să învețe. Stăpânirea unor tehnici de muncă intelectuală asociată cu un substrat motivațional adecvat deschid perspectiva aprofundării și îmbogățirii, prin efort individual, a cunoștințelor asimilate în școală.
Teaching English to Young Learners
Teaching English to young learners is a challenging task that needs to be handled properly by professional teachers if it is to be successful. In my fourteen-year experience, I could observe the learning behaviour of about 400 young learners.
Consiliere psihopedagogică şi psihopedagogie: metafore, poveşti şi povestiri cu tâlc pedagogic
În psihoterapie, metafora/alegoria este definită ca o istorie reală sau fictivă care are ca scop informarea, educarea, vindecarea, dezvoltarea. Obiectivul este ,,să păcălească” individul prin blocarea mecanismelor sale de apărare şi intrarea ȋn contact cu inconştientul şi multitudinea de soluţii depozitate ȋn aceasta.
Competențele secolului XXI
Majoritatea oamenilor ar fi de acord că abilitățile din secolul XXI sunt acele abilități care sunt sau vor fi necesare pentru a reuși la locul de muncă și în viața din secolul următor. În mod tradițional, progresul carierei a fost văzut ca un lucru destul de liniar, un anumit loc de muncă sau un rol ducând la altul superior pe scara ierarhică. Cu toate acestea, locul de muncă se schimbă, structurile organizaționale se aplatizează din ce în ce mai mult, rolurile devin mult mai puțin definite, iar echipele sunt adesea dispersate în diferite țări.