Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.937
Articole publicate
2570
Contribuitori

Pour l’improvisation théâtrale à l’école

L’improvisation théâtrale est une pratique artistique où l’acteur est à la fois dramaturge, metteur en scène, scénographe et acteur. Elle appartient au théâtre contemporain et a une image assez réduite dans les écoles de Roumanie. Combien de pièces de théâtre d’improvisation avez-vous vu ces dernières années dans les salles de spectacles des écoles ou des lycées? Aucune, une ou deux?

Articol complet →

Random image

Echilibrul emoțional – condiție esențială în activitatea cognitivă

Ferestra de oportunitate pentru dezvoltarea inteligenței emoționale este între 0 și 4 ani, dar între 0 și 18 luni, este perioada critică. În această perioadă, moștenirea genetică interacționează cu mediul și duce la formarea trăsăturilor de personalitate.

Articol complet →

Random image

Educația pentru societatea cunoașterii poate fi doar holistică…

Educaţia este o acțiune tipic umană cu scopul stimulării creativităţii, dar şi a vieţii sociale. Regăsim la Aristotel logica liniară pe care este construită civilizaţia noastră actuală, în contrapunct cu logica lui Heraclitus, mai organică ce vede natura ca pe o armonie de tensiuni opuse. Privim către identitatea noastră ca indivizi aparţinând unei specii cu multe particularităţi în mijlocul celorlalte vieţuitoare de pe o planetă care este la rândul ei  partea a dinamicii unui proces cosmic.

Articol complet →

Random image

De la vis la realitate – Școala Competențelor din Școala Gimnazială „Marin Preda”

Articolul a fost scris ca urmare a participării la workshopul ”A Project Management System for a Better Quality of Teaching”, mobilitate desfășurată în Barcelona. Scopul seminarului a fost orice descoperirea faptului ca orice vis al nostru cu privire la cariera didactică sau dezvoltarea școlii noastre, poate deveni realitate dacă ne disciplinăm în a face proiecte si planuri cu scopuri bine definite.

Articol complet →

Random image

Atenția vs. neatenția la vârsta preșcolară

Caracterul reprezintă totalitatea însușirilor psihice esențiale și stabile care se exprimă în valorile promovate și prin comportamentul omului în raport cu diferite domenii ale vieții sociale și în raport cu sine.

Articol complet →

Random image

Școala și Voluntariatul

Lumea contemporană evoluează spre formule de democraţie participativă şi se dezvoltă socio-economic într-un ritm alert. Acest context este provocator şi generator de probleme complexe. Ca atare, şcoala se află sub asaltul multiplelor iniţiative de tip educaţii noi care încearcă să pătrundă din zona nonformală/ informală, prin cooptarea principalilor actori ai procesului de educaţie, în activităţi comunitare.

Articol complet →

Random image

Profesorul – factor de bază în procesul instructiv-educativ

Educaţia este considerată drept o sarcină ambiţioasă pentru dezvoltarea individului şi a societăţii. Fiecare individ este încurajat şi ajutat să se folosească de posibilităţile de a învăţa oferite pe parcursul întregii sale vieţi. Din acest motiv se aşteaptă şi se cere foarte mult din partea profesorilor, fiindcă transformarea acestei viziuni în realitate depinde în mare măsură de ei.

Articol complet →

Random image

Primăvara educației STEM la Brussels

În perioada 4- 6 mai 2018, a avut loc la Brussels, în Belgia, a treia conferință internațională Scientix, un eveniment ce a reunit peste 350 de profesori, cercetători, factori de decizie, conducători de proiecte din domeniul STEM.

Articol complet →

Random image

Chimie altfel

Programa la disciplina chimie  îmi spune că trebuie să dezvolt elevilor mei de gimnaziu, pe lângă competențe de bază  ca folosirea terminologiei specifice chimiei în scopul denumirii elementelor şi substanţelor chimice, clasificarea particulelor elementare, elementelor, ionilor, moleculelor după unul sau mai multe criterii,   și o serie de valori și atitudini cum ar fi  interesul şi curiozitatea, manifestare creativă.

Articol complet →

Random image

Strategii didactice interactive valorificate în învăţământul preşcolar

Bunul mers al procesului de învăţământ şi rezultatele obţinute depind de metodele utilizate. Marii pedagogi au evidenţiat faptul că folosindu-se metode diferite se obţin diferenţe esenţiale în pregătirea elevilor, că însuşirea unor noi cunoştinţe sau comportamente se poate realiza  mai uşor sau mai greu, în funcţie de metodele utilizate.

Articol complet →

Random image