Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.943
Articole publicate
2571
Contribuitori

Ingredients for ER in a Romanian Recipe

Over the last two decades, as a result of globalization, language education has increasingly demanded the development of language competence from the perspective of language in use. In Romania, English is taught as part of the core curriculum and students are required to learn at least one language to an advanced level and a second one at a more basic level. While preparing students for final examinations, I experimented with my own Extensive Reading (ER) recipe in an art school through the second semester of the 2016/2017 academic year, over a span of four months between February and June 2017, with a control group for an intensive approach and an experimental group subject to an extensive approach.

Articol complet →

Random image

Tehnici de integrare a copiilor cu tulburări de comportament folosite la orele de limba şi literatura română

În timpul orelor, elevii pot avea comportamente inadecvate, de aceea cadrul didactic trebuie să aibă capacitatea să le managerieze cu tact. E nevoie ca profesorii şi părinţii să găsească mereu cele mai adecvate şi eficiente metode pentru a putea să gestioneze cât mai bine comportamentele indezirabile ale copiilor.

Articol complet →

Random image

Performance linguistique francophone – un passe-partout?

L’étude des langues vivantes s’est orienté au cours des dernières années vers la communication. Enseigner le français langue étrangère, s’est apprendre aux élèves à communiquer en français, oralement et écrit. L’objectif instructif serait donc d’acquérir la compétence linguistique fondamentale – orthophonie, orthographe, grammaire, vocabulaire et de développer cette compétence de sorte à pouvoir maîtriser les relations qui unissent et les oppositions qui différencient les éléments du système langagier.

Articol complet →

Random image

Prezentarea cursului „Predarea incluzivă” din cadrul proiectului Erasmus+ „Merg la școală, reușesc!”

Activitatea de formare continuă s-a desfăşurat în Vasto, Italia, în perioada 27 noiembrie – 2 decembrie 2017, în cadrul unui proiect Erasmus+, Acţiunea cheie 1, domeniul Educaţie  școlară, apelul 2017, având denumirea „Merg la școală, reușesc!”. Titlul cursului pe care l-am solicitat a fost „Inclusive teaching, family and social counselling for disadvantaged students and in order to prevent the early dropout”.

Articol complet →

Random image

Parteneriatul școală-familie-comunitate

Parteneriatele dintre școli, familii și comunitate pot ajuta profesorii în munca lor. Perfecţionarea abilităţilor şcolare ale elevilor, îmbunătăţirea programelor de studiu și climatului şcolar, îmbunătăţirea abilităţilor educaţionale ale părinţilor, dezvoltarea abilităţilor de lideri ale părinţilor, conectarea familiilor cu membrii şcolii și ai comunităţii, stimularea serviciului comunității în folosul şcolilor, oferirea unor servicii şi suport familiilor şi crearea un mediu mai sigur în şcoli – sunt exemple grăitoare pentru susținerea ideii de într-ajutorare reciprocă. (Rădulescu E.)

Articol complet →

Random image

Experienţa… ineditului

În ultimii ani, din ce în ce mai mult, constat că nu cunosc sistemul de învățământ românesc, că nu mai recunosc aici scopul nobil al educației și, din acest motiv, încerc un scurt sondaj al învățământului chinez, canadian și finlandez, din punct de vedere al ineditului pe care-l întâlneşti acolo.

Articol complet →

Random image

Albumul de artă…

Zilele trecute, călătorind „cu degetul pe hartă” şi „pe nevăzute”, am poposit în Finlanda, o ţară „prea” nordică pentru mine, neatractivă din cauza climei subpolare: sunt şi rămân un „temperat-continental”… Cândva, în copilărie, „Virginie” (The Parisienne), a lui Edelfelt (unul dintre fondatorii mișcării de artă realistă din Finlanda), mi-a colorat existenţa în nebănuite nuanţe… Am întâlnit-o într-un album de artă din biblioteca tatălui meu, pictor şi el. Cred că, atunci, am fost fericit…

Articol complet →

Random image

Strengthening and Capitalizing on Interpersonal Skills: „Soft Skills for Teachers, Trainers and Educational Staff”

Soft Skills, known as interpersonal skills, are associated with emotional intelligence and go beyond the formal education level (Hard Skills), being just as necessary and useful to the individual, both professionally and personally. They are ways of tackling certain situations at the behavioural level and comprise a vast area of manifestations.

Articol complet →

Random image

Importanța jocului la vârsta preșcolară

Copilăria e o lume fericită prin însăşi esenţa ei. Fericirea de mai târziu se bazează pe cea din copilărie. Un om fericit este un om împlinit, este un om care şi-a găsit calea în viaţă. Pentru a îndruma paşii unui copil pe calea devenirii propriei personalităţi educatorii, şi în general adulţii, care sunt responsabili de acest lucru, trebuie să ţină seama de faptul că jocul este preocuparea primordială a copilăriei. Această preocupare constituie motiv de cercetare pentru diferite ştiinţe: psihologie, pedagogie, fiziologie, filosofie.

Articol complet →

Random image

Pregătirea optimă a preșcolarilor în vederea adaptării la regimul vieții școlare

Pregătirea copilului preşcolar pentru activitatea din şcoală constituie un scop fundamental al procesului instructiv-educativ din grădiniţă. Aceasta presupune integrarea fermă a instituţiilor preşcolare in ansamblul activităţii instituţionalizate de pregătire a tinerei generaţii intr-o concepţie unitară, sistemică asupra invăţământului nostru. Se urmăreşte, astfel, să se valorifice deplin şi  la un nivel calitativ superior potenţialul si receptivitatea vârstei cuprinse între 3 si 6 ani, în sensul sporirii influenţei pozitive a educaţiei ulterioare.

Articol complet →

Random image