În instruirea interactivă, relaţia didactică este una cvadridimensională, dată de: profesor, elev, colegi şi conţinuturi curriculare. Abordarea şi practicile educaţionale specifice se construiesc ca urmare a analizei relaţiei dintre cei patru poli prezentaţi. Există aşadar patru variabile care dau specificitate instruirii interactive: variabile referitoare la conţinuturile învăţării; variabile referitoare la profesor; variabile referitoare la elev; variabile referitoare la colegii cu care elevul interacţionează.
Școala și familia – un parteneriat necesar
Implicarea părinților şi a celorlalţi membri ai comunităţii în viaţa şcolii are o importanţă deosebită în promovarea principiilor unei şcoli incluzive. Școala și familia urmăresc acelaşi scop, formarea tinerilor pentru a deveni personalitãţi multilateral dezvoltate care să poată face faţă dinamicii sociale, schimbărilor profunde din societate.
Comment faire introduire les NTIC et l´Internet dans nos classes de FLE ?
En discutant avec nos collègues de FLE du pays ou de l’étranger pendant les stages de formation, nous pouvons affirmer que de nos jours, le principal problème que nous rencontrons dans nos classes de FLE c’est le manque de motivation de nos élèves. On sait aujourd’hui que chaque élève est unique dans ses motivations, ses réactions, et sa façon d’apprendre. Mais peut-on prendre en compte cette spécificité dans des cours qui restent destinés à toute une classe? Oui, il est possible!
Forme de evaluare folosite la ora de limba și literatura română
Complexitatea şi profunzimea evaluării ca proces a atras, inevitabil, o serie de clasificări ale acesteia, în funcţie de diferite criterii.
Atelier: Creez, reciclez, sunt cetățean european
Plecând de la ideea că natura nu este doar un loc pe care îl vizităm, natura este casa noastră, ne-am propus să insuflăm și copiilor dorința de a proteja natura și de a le forma respectul pentru mediul înconjurător. În acest scop, împreună cu câțiva colegi, am demarat la începutul anului școlar 2017-2018 proiectul „Atelier- creez, reciclez, sunt cetățean european“, care s-a dovedit a fi un bun punct de plecare pentru a-i sensibiliza și responsabiliza pe elevii noștri cu necesitatea protejării mediului înconjurător.
Historiana – instrument educațional multimedia on-line pentru profesorii de istorie
Într-o societate modernă în care se pune accentul pe dezvoltarea competențelor secolului XXI, precum gândire critică, colaborare, comunicare, creativitate etc., Historiana vine ca o alternativă digitală a unui manual de istorie europeană. Oferă elevilor o serie de surse istorice care pot fi analizate din mai multe perspective, comparativ. Acestea vin să completeze manualul de istorie națională.
Rolul şi importanţa metodelor interactive
Predarea tradițională constă în prelegere, a face o demonstrație, a povesti – de multe ori, devine un monolog, iar elevul are rolul de a urmări, nu de a participa activ la activitățile propuse pentru învățare. Este foarte puțin pentru a putea vorbi de învățare eficientă. Pentru a construi cunoașterea, elevul trebuie să testeze cunoștințele noi sau să le explice altcuiva.
Exemple de bună practică pentru educaţia incluzivă
Mediu incluziv înseamnă acel mediu în care sunt bineveniţi, protejaţi şi educaţi TOŢI copiii, indiferent de gen, caracteristici fizice, intelectuale, economice, lingvistice sau alte caracteristici. După UNESCO, educația incluzivă este un PROCES prin care răspundem diversităţii nevoilor copiilor prin creşterea gradului de participare la învăţare şi prin reducerea excluziunii. Aceasta presupune o serie de schimbări de substanţă din perspectiva conţinutului educaţional, a abordării didactico-pedagogice, a structurii sistemului de educatie şi a strategiilor educaţionale.
Integrarea școlară a elevilor cu dificultăți de învățare
Integrarea școlară este un proces complex, care presupune efortul comun al cadrelor didactice, elevilor și părinților. Când spunem integrarea școlară a elevilor cu cerințe educaționale speciale, înțelegem educarea copiilor cu cerințe speciale în școli obișnuite alături de ceilalți copii normali, asigurarea de servicii de specialitate (recuperare, terapie educatională, consiliere școlară, asistență medicală și socială) în școala respectivă, sprijinirea personalului didactic, managerilor în procesul de proiectare și aplicare a programelor de integrare, asigurarea accesului efectiv al copiilor cu cerințe speciale la programul și resursele școlii obișnuite (săli de clasă, cabinete, laboratoare, biblioteca, terenuri de sport), încurajarea relațiilor de prietenie și comunicarea între toți copiii din clasă/ școală, educarea tuturor copiilor pentru înțelegerea și acceptarea diferențelor dintre ei, luarea în considerare a problemelor și opiniilor părinților, încurajându-i să se implice în viața școlii, asigurarea de programe de sprijin individualizate pentru copiii cu dificultăți de învățare.
De ce trebuie să fim PRO CREATIVITATE?!
Creativitatea a fost dintotdeauna factorul care a dus la dezvoltarea omenirii. În fiecare secol au existat oameni de ştiinţă, de artă care, prin descoperirile, invenţiile, inovaţiile lor au deschis noi căi şi posibilităţi nebănuite generaţiilor care le-au urmat. Generaţiile actuale sunt capabile să facă „lucruri măreţe”, însă numai dacă sunt educate în spiritul creativităţii, una din cele mai valoroase şi necesare potenţialităţi umane.