Proiectele eTwinning și-au demonstrat, în timp, valoarea pedagogică, concretizată în special prin inovarea practicilor didactice, încurajarea lucrului în grup/ parteneriat și a învățării între egali, utilizarea noilor tehnologii ale informației și comunicării (TIC) pentru susținerea procesului didactic, stimularea participării elevilor la activitățile de predare-învățare-evaluare, diversificarea activităților de învățare prin valorificarea proiectelor în curriculumul formal.
Valorificarea pedagogică a parteneriatelor școlare eTwinning
Demersuri creative în predarea limbii engleze
Limba engleză este fără doar și poate una dintre cele mai vorbite limbi de pe pământ și cu siguranță cea mai utilizată. Odată cu dezvoltarea piețelor internaționale și a rețelelor web, limba engleză a pătruns în casele fiecăruia. O întâlnim zilnic și probabil foarte mulți cunosc sintagme generale și recunosc cu ușurință sunetele limbii engleze. Am putea spune că avem cu toții cunoștințe de engleză, nu-i așa?
Proiecte de parteneriat eTwinning
Acţiunea eTwinning facilitează accesul profesorilor la un mediu virtual de colaborare şi de schimb de experienţă, la parteneriate cu alţi profesori şi la activităţi de formare profesională, alături de colegi din ţările europene.
În cursul anului școlar 2015-2016, clasa noastră a participat în calitate de fondator, la proiectul de parteneriat eTwinning, „Le magazine en ligne pour les échanges culturels” și în calitate de membru, la proiectul „Дед Мороз/ Kalėdų Senelis/ Santa Claus/ Moș Crăciun”.
Agresivitatea în rândul elevilor
Agresivitatea este un subiect care apare cu regularitate ori de câte ori este vorba despre copii și educația lor. Părinții și educatorii/ învățătorii se confruntă uneori cu comportamentul agresiv în curtea școlii, în sălile de clasă, pe stradă și se întreabă cum să reacționeze în asemenea situații.
Jocurile de mișcare – numitor comun al educației fizice de ieri și de azi
Rolul primordial în formarea omului îi revine şcolii. Acesta trebuie să se adapteze permanentelor transformări ale epocii, inovaţiilor tehnice şi ştiinţifice în diferite domenii şi expansiunii continue a orizontului cunoaşterii umane în toate domeniile. Procesul instructiv-educativ trebuie corelat cu nivelul cerinţelor vieţii în scopul formării la elevi a priceperilor şi deprinderilor care să le permită o mai eficientă încadrare socială.
Aspecte psiho-pedagogice şi metodice privind predarea geometriei
Formarea conceptelor geometrice, spre deosebire de altele, ridică probleme de ordin psihologic, pedagogic, deosebite. Procesul prin care se ajunge la conceptele geometriei abstracte, ca entităţi mentale, este un proces complex și îndelungat. El începe odată cu primele percepţii şi imagini şi abia spre vârsta de 11-12 ani se conturează entităţile mentale desprinse de suportul material, senzorial, care le-a generat. Atunci când elevii au trecut de la cercetarea directă a corpurilor materiale la redarea prin desen a imaginii generale pe care şi-a format-o despre ele, sau realizat primii paşi spre abstractizare şi generalizare.
Camuflaje ale mitului în lumea modernă – mitul lui Don Juan în literatură
Pornind de la teoria lui Mircea Eliade privind noṭiunea de “mit”, se poate afirma faptul cǎ mitul este încǎ prezent în lumea modernǎ, într-o formǎ camuflatǎ. “ Comportǎri mitice” încǎ supravieṭuiesc într-o societate care mai pǎstreazǎ ceva din “gândirea colectivǎ”, deṣi este clar faptul cǎ mitul nu mai are rolul central pe care-l avea în cadrul societǎṭilor arhaice.
Voi încerca în articolul de faṭǎ sǎ prezint traseul pe care îl urmeazǎ mitul, pornind de la accepṭiunea pe care acest termen o are în cadrul societǎṭilor tradiṭionale ṣi ajungând la descrierea felului în care el este perceput în lumea modernǎ, în speṭǎ în domeniul literar.
Relația dintre artă și literatură
Arta – literatura, două cuvinte simple dacă sunt privite separat. Împreună însă formează un tot, un întreg completându-se. Educaţia muzicală şi artele plastice exprimă de multe ori starea afectivă, sufleteasca a omului, iar literatura completează această stare prin sensibilitatea cuvintelor. Între arte şi literatură exista o legătură ce nu are practic nevoie de demonstraţie.
Proiectul educativ județean „Cartea – prietena mea” (diseminare)
Prin activităţile desfăşurate în cadrul proiectului educativ județean „Cartea– prietena mea”, s-a dorit ca elevii să descopere lectura nu ca pe o obligaţie şcolară, ci ca pe o modalitate de autodefinire şi de fundamentare a unui traseu educaţional personalizat.
The Effects of Using Technology in Teaching English – Study on the Outcome
The paper aims at identifying the context EFL is facing at a moment of technological evolution in teaching and learning as well as considering the different technological solutions that should be at the service of improving education. Teachers currently receive many solutions for devices, tools, training, resources and management support that can help in the change of attitude towards teaching English as a foreign language.