What is Communicative Methodology? “Communicative” is a word which has dominated discussions of teaching methodology for many years. Although in a monolingual English language classroom,” real communication” in English is impossible, in “communicative methodology” we try to be more communicative. This is to say, even though it may be impossible to achieve real communication, we should attempt to get closer to “real communication” in our classrooms.
Methods and Techniques Used in Communicative Activities (Study)
De ce educație STEM?
Tot mai des, în ultima vreme, se vorbește, în școală, despre educația STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), în limba română ȘTIM (științe, tehnologii, inginerie și matematică). Chiar dacă mulți dintre cei din domeniu, mai ales profesori, consideră această abordare mult prea generală, argumentând că se ajunge la o abatere de la logica internă a disciplinelor de studiu implicate (amestecându-se, de exemplu, noțiuni de fizică „pură” cu cele de matematică), totuși, această abordare conduce la progres vizibil pe mai multe planuri, folosind o abordare interdisciplinară și aplicată.
Ways of Developing Intercultural Education
Nowadays interculturality is part of our everyday life and work. People who work with young people face with several challenges to be in a situation which based on cultural background and they don’t know how to react or don’t understand why they react how they react.
Sporirea interesului elevilor în studiul matematicii prin implicarea în proiectul Eratosthenes Experiment
Proiectul Eratosthenes Experiment a reunit aproximativ 150 de şcoli din țară şi câteva sute de şcoli din alte ţări, în vederea reconstituirii experimentului lui Eratostene, care, acum mai bine de 2000 de ani, a calculat circumferinţa Pământului.
Proiectul eTwinning EU-MAGIC
EU-MAGIC este un proiect despre folosirea TIC, a limbii engleze si a jocurilor educationale in comunicare pentru elevi cu varste intre 6 ai 11 ani; idea mi-a venit in urma participarii la un curs de formare Comenius despre jocuri de comunicare si soft educational folosit in lectii; in urma schimbului de idei intre participantii de la curs, am identificat ca jocurile didactice si TIC-ul sunt folosite in procente diferite de la scoala la scoala, de la tara la tara; mi s-a parut o idee buna sa continui aceasta experienta, sa schimbam idei despre alte jocuri si material realizate folosind TIC.
Aspecte didactice ale aplicării platformei Moodle în procesul educațional la treapta preuniversitară
Dezvoltarea rapidă a societăţii informaţionale a impus o paradigmă nouă de învățare, aceasta se referă la trecerea de la învăţarea prin asimilarea de cunoștințe la cea bazată pe cunoaştere şi formarea de competențe. Iar realizarea procesului educațional prin intermediul IAC utilizând platforma Moodle vine să contribuie la eficientizarea activităţii didactice.
Efectele micului ecran asupra minții copilului
Toate studiile privitoare la efectele televiziunii, fie că se referă la copii, fie la adulți, constată că vizionarea este un factor important în generarea unui comportament pasiv. Proporțional cu timpul dedicat vizionării, se poate constata o micșorare a vigilenței generale.
Cartea digitală
Lectura este pentru unii chiar un mod de viață și argumentele pentru a citi sunt multe, de la faptul că ți se deschid noi perspective până la faptul că te învață chiar să scrii. Ea reprezintă un mod de a comunica sau de a-i învăța pe alții, transmițând un complex de cunoștințe și fiind astfel și o sursă a inovației, care dezvoltă capacitățile intelectuale ale cititorului și îi dă posibilitatea de a fi creatorul unui cosmoid. De altfel, are puterea de a forma și comunități, fie ele cât de mici, care pot aduna laolaltă oameni din diferite categorii sociale, dar cu aceeași pasiune, aceea de a citi!
Dezvoltarea competențelor de comunicare didactică la elevi
„A comunica” devine pentru preșcolar/ școlar „a comunica didactic” odată cu intrarea în grădiniță sau în școală. Rolul cadrului didactic este acela de a-l face pe elev „să știe”. „Să știe” să se descurce în cadrul oricărei activități didactice, dar și dincolo de acestea. Urmărim încă de la cele mai fragede vârste formarea competențelor de comunicare, ca mai apoi să le dezvoltăm prin „activități-țintă”.
Enseigner par compétences (studiu de specialitate)
Qu’est-ce que la compétence? Utilisé pour la première fois par Chomsky en 1965, le concept de compétence a été élargi et complété par le sociolinguiste Hymes en 1991. Pour Chomsky, la connaissance des règles grammaticales (afin de formuler des énoncés correctes) était la seule condition de l’utilisation correcte d’une langue.