Studiu privind metodele moderne aplicate la disciplinele economice de specialitate

Studiul a fost efectuat în locaţia Liceului Tehnologic „Virgil Madgearu” din Constanţa, în perioada septembrie 2017 – mai 2018. A fost realizat pe bază de experiment pedagogic, la o lecţie care face parte din modulul: Economia întreprinderii la doua clase de a IX-a. Lecţia a avut acelaşi conţinut, dar a fost predată în moduri diferite: la o clasă prin metode tradiţionale, iar la cealaltă clasă prin strategii moderne de predare: metode interactive, forme de organizare pe grupe, forme de evaluare preponderent alternative. Elevii din cele doua clase au vârste asemanatoare, medii de viaţă similare şi niveluri de performanţă şcolară aproximativ la fel. La sfârşitul lecţiei, elevii au primit acelaşi chestionar referitor la lecţia predată pentru a putea efectua comparaţii.

Articol integral

Proiectul EuroscolaRO 2018 „Visele tale dulci devin realitate”

Pornind de la experiența proiectelor pilot cu autofinanțare inițiate în cadrul liceului, și anume Târgul de Crăciun (2012-2017) și Food Revolution Day (2013-2018), care au avut ca dublu obiectiv: colecta de fonduri cu scop caritabil pentru familiile nevoiașe și orfelinatele din comunitate, precum și promovarea unei alimentații sănătoase, Colegiul Național „Dinicu Golescu”,  din Municipiul Câmpulung-Muscel, județul Argeș, s-a angajat în perioada 1 iulie – 20 octombrie 2018,  în desfășurarea unei campanii de promovare a proiectului EuroscolaRO2018 „Visele tale dulci devin realitate”, prin care instituţia se înscrie la ediţia a XI-a (2018-2019) a Concursului Naţional pentru liceeni EuroscolaRO2018, „Europa pentru noi”.

Articol integral

Sustaining Souls (Erasmus+ Project)

Why Erasmus+? Because we need opportunities both for students and teachers to learn, to improve and to step up. The educational system should not only be about teaching lessons, doing homework and sitting for tests. It should also be about personal evaluation and cultural awarness. And this is exaclty what the Erasmus+ project SOS Sustain our Souls does.

Articol integral

Proiectul „Innovate Your Dreams 2019” conectează profesori la nivel mondial!

Proiectul  „Innovate Your Dreams 2019” este un proiect de „STEM bazat pe STEM” cu scopul de a „descoperi” noi locuri de muncă, în contextul dezvoltării și  accentuării rolului tehnologiei în transformarea lumii. În acest proiect au participat, în faza I, 2.000 de școli, profesori și peste 100.000 de elevi din 55 de țări de pe tot Globul Pământesc!
Proiectul „Innovate Your Dreams 2019″ își propune să îi ajute pe elevi să înțeleagă și să se pregătească pentru slujbele viitorului.

Articol integral

Cultivarea gândirii creative a elevilor prin lecțiile de matematică

Matematica nu se învață numai de specialiști. Până la un anumit nivel, ea face face parte din cultura generală a oricărui om. Nu învățăm matematică pentru a ști, pur și simplu, ci pentru a o folosi și a ne ajuta în viața de zi cu zi. De aceea este important ca elevul să dobândească, nu o simplă instruire matematică, ci o educație matematică prin dezvoltarea curiozității și a imaginației în rezolvarea de probleme, prin sprijinirea tenacității, prin dezvoltarea unei gândiri deschise, creative, independente și prin formarea obișnuinței de a recurge la concepte și metode matematice în abordarea unor situații cotidiene.

Articol integral

Cercul literar – formă a terapiei ocupaționale (Studiu)

În ansamblul formelor moderne de învățământ, cercurile literare contribuie la descoperirea și stimularea aptitudinilor elevilor cu tulburări comportamentale, la cultivarea interesului și pasiunii pentru literatură și artă, în general, la educarea elevilor pentru folosirea utilă și plăcută a timpului liber, la dezvoltarea imaginației creatoare și a sensibilității artistice.

Articol integral

Importanța artei în școală

Includerea diferitelor forme de artă (pictură, muzică, dans, teatru, etc) în viața elevului conduce la o deschidere către nou, la întărirea stimei de sine, la sporirea dorinței, precum și a capacității de a fi creativ. Arta a avut mereu rolul de a lăsa omul să fie creativ, să se descopere pe el, să își descopere aptitudinile, abilitățile și capacitățile, arta a reușit mereu să ne facă să comunicăm, să fim deschiși, fără prejudecăți, ne-a ajutat mereu să îl înțelegem mai bine pe cel de lângă noi. Să excludem arta din viața elevului, este ca și cum ai exclude educația din viata lui.

Articol integral

Proiect internaţional Erasmus+ la Liceul Tehnologic Oneşti

În anul şcolar 2018-2019, Liceul Tehnologic Oneşti este implicat în proiectul Erasmus+ al Uniunii Europene pentru educaţie, mobilitate KA1, intitulat „Şcoala noastră – o şcoală în mişcare”. Proiectul este finanţat din fondurile UE şi  realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale.
Printre obiectivele acestui proiect se numără satisfacerea nevoilor de dezvoltare profesională actualizată a cadrelor didactice, de consiliere psiho-pedagogică a elevilor cu potenţial de risc şcolar  şi de creştere a gradului de atractivitate şi de implicare activă în procesul educaţional, dar şi conștientizarea în rândul cadrelor didactice a nevoilor și comportamentelor emoționale specifice elevilor din ziua de azi în vederea promovării unor relații socio-profesionale mai puternice în clasă și a unui climat pozitiv în școală, atât pentru profesori cât și pentru elevi.

Articol integral

Adaptarea predării matematicii la stilurile de învățare ale elevilor

Învățarea este un ansamblu de rezultate exprimate prin cunoștințe, deprinderi, atitudini, modalități de gândire. Stilul de învățare reprezintă tendința, înclinația elevului de a se angaja într-un mod specific în procesul de învățare.
Determinând stilul de învățare al unui elev nu înseamnă că am aflat modul exclusiv prin care acesta învață ci doar stilul predominant, ceea ce nu exclude utilizarea celorlalte stiluri de învățare.

Articol integral

Studiu privind metode complementare de predare a matematicii

Anul acesta școlar a venit cu o nouă provocare: predarea disciplinei matematică la două clase de elevi din învățământul vocațional, profil sportiv, specializarea volei-baschet, la una dintre aceste clase fiind și dirigintă.
În discuțiile de la începutul anului mi-au fost oferite foarte multe contraargumente cu privire la învățarea matematicii: ei sunt sportivi, deci la ce le trebuie lor matematică, unii dintre ei fac sport de performanță și au foarte puțin timp liber, așa că se vor canaliza spre materiile la care vor da bacalaureatul, alții au fugit de alte profiluri și specializări doar pentru a scăpa de matematică, unii au fost scoși la tablă în timpul școlii generale doar de câteva ori, așa că nu se pricep deloc la matematică, unii dintre ei nici măcar nu au susținut examenul de evaluare națională fiind corigenți la matematică și promovând abia în luna august. Și lista poate continua.

Articol integral