În calitate de cadru didactic al unui liceul tehnologic și vocațional situat în mediul rural în care nivelul de interes al elevilor este axat preponderent către domeniul profesional în detrimentul culturii generale, am fost preocupată permanent de motivarea și stimularea elevilor în procesul de învățare, de obținerea unor rezultate foarte bune atât la evaluările naționale, cât și la diferitele concursuri naționale și internaționale la care am participat în calitate de coordonator, de evaluator motivată fiind atât de dezvoltarea personală și profesională a elevilor, cât și de creșterea prestigiului instituției în care îmi desfășor activitatea.
Dezvoltarea profesională a cadrului didactic prin programe europene. Proiectului „Profesori formați, elevi motivați”
Metode şi strategii de stimulare a conduitei creative a elevilor
Din punct de vedere etimologic, cuvântul „metodă” provine din grecescul „methodos” ( odos =cale, iar metha = către, spre), însemnând „cale de urmat”, „cale ce duce la…”, un drum de parcurs în vederea atingerii unui scop, a obţinerii unui rezultat, aşa cum consideră Ioan Cerghit în lucrarea „Metode de învăţământ”. Metoda devine un instrument de transmitere de cunoştinţe, o cale de a dezvălui informaţiile celor care învaţă, o modalitate de a forma în mintea elevilor imaginea obiectelor şi fenomenelor realităţii. Pentru profesor, metoda este o cale de organizare a activităţii de cunoaştere a elevului, un instrument didactic prin care îi determină pe elevi să asimileze activ cunoştinţe, prin care le stimulează procesele cognitive.
Lectura ca modalitatea de formare intelectuală
Una dintre problemele societății moderne este problema analfabetismului funcțional. Societatea devine din ce în ce mai conştientă de faptul că însuşirea mecanică a scrisului şi a cititului este o pseudoalfabetizare. A ști să scrii și să citești nu înseamnă a înțelege mesajul sau de a folosi în mod adecvat mesajul scris.
Pledoarie pentru H.T.M.L.
Decizia de a scrie acest articol a fost luată în momentul în care am primit cel mai satisfăcător/ motivant feed-back de la elevii mei.
eTwinning Projects – a Way of Collaboration between European Schools. ”Land of Ambrozia” Project
eTwinning promotes school collaboration in Europe by providing teachers working in the schools from the European participating countries a collaborative platform, the opportunity to start new projects and information exchange, ”a space where they can feel that they belong to the most exciting educational community in Europe”.
eTwinning projects are online collaborative projects, having web tools as support, ensuring collaboration and real interaction between partners, guaranteeing the achievement of goals of the project.
Rolul surselor vizuale în procesul de predare a istoriei comunismului
Utilizarea surselor istorice ar trebuie să fie unul dintre elementele centrale ale lecțiilor de istorie, alături de alte elemente precum: imaginea de ansamblu, o abordare de pe pozițiile multiperspectivității, învățarea activă, evaluarea focusată.
Literatura și stereotipurile de gen
Textul literar promovează valori, dar uneori, textul şi valorile promovate ne scapă printre degete şi scoate la suprafaţă ceea ce voi numi, în rândurile ce urmează, pseudovaloarea. Într-o lume a valorilor politice europene, trebuie să ne oprim atenţia asupra conceptului de democraţie, iar democraţia presupune valori precum libertatea, dreptatea şi egalitatea, idealuri pentru care oamenii au luptat întotdeauna şi pe baza cărora s-au creat normele ce reglementează viaţa şi societatea modernă.
Frisco – o metodă de stimulare a creativității elevilor
Metoda Frisco este o metodă ce seamănă cu metoda “pălăriilor gânditoare”, deoarece presupune interpretarea unor roluri de către elevi, dar fiind mai puţine, patru, şi anume: conservatorul, exuberantul, pesimistul, optimistul.
Experimentul de laborator în școlile fără laborator de chimie
Studierea chimiei reprezintă o dificultate pentru mulți elevi. Unul din factorii existenței repulsiilor față de această disciplină îl reprezintă inexistența unui laborator sau a materialelor (substanțe, ustensile, aparatură, echipamente) cu care s-ar putea realiza experimente. Atât elevii de clase gimnaziale, dar și cei de la ciclul liceal prezintă o atenție ridicată la desfășurarea unor experimente fie ele spectaculoase sau mai puțin spectaculoase.
Leonardo Artistul – Erasmus+ STEAM like Leonardo. Impresii după schimbul școlar
Girona, Catalonia, 10-16 martie 2019
Schimbul școlar din cadrul proiectului STEAM like Leonardo din Girona și-a conturat ecourile. La câteva zile de la revenirea în tara ne răsună încă în urechi dialectul catalan al gazdelor noastre. Densitatea activităților ne-a copleșit uneori, dar, cu nostalgie deja, rememoram amintiri de neuitat. Privirea ne este încă în căutarea clădirilor din Evul Mediu, ce tronează imperturbabil în centrul vechi al orașului. Catedrala din secolul XVIII se distinge cu măreție în rândul edificiilor, făcându-te, pentru o clipă, să te gândești la efemeritatea umană. Gândul alunecă printre cele 90 de scări care te conduc spre o poartă imensă de lemn ce te trezește la realitate. Catalanii sunt oameni calzi, primitori, darnici, poate puțin cam domoli pentru sângele latin ce le curge în vine. Nu știu cum să ne facem să ne simțim mai confortabil.