Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Avantajele sistemelor alternative de învățământ

Transformările din domeniul educației au condus, de-a lungul timpului, la apariția unor sisteme alternative de învățământ, care nu s-au limitat doar la o reacție împotriva pedagogiei tradiționale, ci au redefinit practicile educaționale și au generat o abordare centrată pe nevoile copilului.

Articol complet →

Random image

Adaptarea metodelor tradiționale la contextul digital în învățământul primar: între continuitate pedagogică și inovație

Transformările tehnologice din ultimele decenii au impus nevoia de adaptare a practicilor educaționale în toate ciclurile de învățământ. În cazul învățământului primar, această tranziție implică o provocare aparte: menținerea valorilor pedagogice tradiționale, dar prin mijloace și instrumente moderne. Articolul de față propune o analiză a modalităților prin care metodele clasice (ex: conversația, explicația, exercițiul, povestirea) pot fi integrate în contextul digital, păstrându-și eficiența și adecvându-se nevoilor noii generații de elevi.

Articol complet →

Random image

Formare și perfecționare prin CCD: Investiție în calitatea actului educațional

Formarea continuă a cadrelor didactice nu mai poate fi privită, în actualul context educațional, ca o simplă etapă formală sau ca o obligație administrativă. În mod real, formarea continuă a devenit un proces indispensabil pentru menținerea relevanței profesionale, adaptabilitatea la schimbările curriculare și sociale și, mai ales, pentru consolidarea identității profesionale a profesorului contemporan.

Articol complet →

Random image

Bune practici în dezvoltarea, gestionarea și implementarea proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile Erasmus+

Liceul Tehnologic Special „Pelendava” din Craiova este o școală specială în care sunt școlarizați elevi persoane private de libertate aflate în detenție.  În perioada 2023-2027, școala a primit finanțare pentru proiectul de acreditare Erasmus+ KA1-Educație școlară cu titlul ”Step into the Future”, finanțat de Comisia Europeană. În cadrul proiectului sunt propuse anual 16 mobilități de formare ale cadrelor didactice, în 4 fluxuri cu rezultate directe în activitățile educative desfășurate ulterior cu elevii conform planurilor de diseminare și implementare.

Articol complet →

Random image

Proiectele eTwinning, mijloc de formare a competențelor europene. Proiectul 7 Arts eTwinning Talent Collection

Este cunoscut faptul că ,,Omul cât trăiește învață.”, motiv pentru care de-a lungul vieții, fiecare individ trebuie să țină pasul cu schimbarea, noutatea, să se adapteze la noile schimbări pentru a avea o viață frumoasă, sănătoasă cu cât mai puține griji. Odată cu intrarea României în UE, țara noastră s-a angajat la respectarea unor norme și reguli, iar noile politici educaționale impun schimbări de paradigmă, orientări și experimentări noi.

Articol complet →

Random image

Experiențe de formare prin programul Erasmus+ la Școala Gimnazială Gura Șuții

Obținerea acreditării Erasmus+ marchează o etapă semnificativă în evoluția oricărei instituții școlare, întrucât oferă oportunitatea de a accesa resurse europene pentru formarea continuă a cadrelor didactice. Începând cu anul 2023, Școala Gimnazială Gura Șuții a primit această acreditare în domeniul Educației Școlare (ref. 2023-1-RO01-KA120-SCH-000189503), deschizând astfel drumul spre dezvoltarea profesională prin mobilități internaționale.

Articol complet →

Random image

Proiectul eTwinning „Guardians of the Forrest”

În contextul educațional contemporan, proiectele colaborative internaționale reprezintă instrumente pedagogice valoroase pentru dezvoltarea competențelor transdisciplinare și a conștiinței globale a elevilor. Educația pentru mediu și sustenabilitate a devenit o prioritate curriculară, fiind recunoscută ca fiind esențială pentru formarea unor cetățeni responsabili și implicați activ în protejarea ecosistemelor.

Articol complet →

Random image

Proiectul eTwinning „Green Steps for Our Future”

Educația pentru dezvoltare durabilă reprezintă o componentă fundamentală a sistemelor educaționale contemporane, fiind recunoscută ca fiind esențială pentru pregătirea elevilor în vederea abordării provocărilor ecologice globale. Schimbările climatice și degradarea mediului înconjurător impun necesitatea dezvoltării unei conștiințe ecologice încă din primii ani de școlarizare, prin implementarea unor programe educaționale care să promoveze comportamente responsabile și soluții inovatoare.

Articol complet →

Random image

Utilizarea eficientă a RED-urilor în activitatea didactică – ora de limba engleză

În contextul actual, în care educația digitală capătă un rol tot mai important, profesorii sunt provocați să-și diversifice metodele de predare, utilizând resurse moderne, interactive și accesibile. Resursele Educaționale Deschise (RED) devin astfel un instrument valoros în procesul de predare-învățare, mai ales la discipline precum limba engleză, unde comunicarea, creativitatea și expunerea la contexte autentice sunt esențiale. Utilizarea eficientă a RED-urilor contribuie la dezvoltarea competențelor lingvistice, digitale și interculturale ale elevilor, într-un mod dinamic și relevant.

Articol complet →

Random image

Introducing Vocabulary

Learning vocabulary is basic to the learning of a foreign language, you cannot communicate unless you know “the code”, you neither understand what others are trying to explain, nor are you able to express your wishes, thoughts and feelings. This is why, teaching vocabulary has always been a central element in foreign language teaching.

Articol complet →

Random image