Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Mai citesc copiii?

Nu știu cât de mult interes mai poate atrage un astfel de subiect la momentul acesta, într-o societate preocupată de multe probleme, altele decât cele care privesc investiția în viitorul ei. Sigur nu sunt singura persoană, cadru didactic sau nu, care își pune o astfel de întrebare. Nu știu cât de tare trebuie să mai convingem pe cineva de rolul lecturii în viața unui copil care va avea un cuvânt de spus, care își va exprima un punct de vedere într-o situație care îl va privi mai târziu, când va deveni un adult responsabil, activ social (în cazul în care ne dorim să progresăm, social, economic, educativ, moral, etc.).

Articol complet →

Random image

Instruire asistată de calculator

Instruirea asistată de calculator reprezintă o metoda didactică ce valorifică principiile de modelare și de analiză cibernetică a activității de instruire în contextul noilor tehnologii informaționale și comunicaționale, caracteristice societății contemporane bazate pe cunoaștere.

Articol complet →

Random image

Notarea școlară și semnificațiile acesteia

Ϲеa maі accерtată șі dеs întâlnіtă cοncерțіе lеgată dе structura рrοcеsul еvaluatіv іncludе trеі οреrațіі cοmрlехе, aflatе în rеlațіе dе cοmрlеmеntarіtatе: măsurarеa, aрrеcіеrеa șі dеcіzіa.

Articol complet →

Random image

Programă şcolară pentru disciplina opţională „Verbe, locuţiuni şi expresii”

Disciplina opţională „Verbe, locuţiuni şi expresii” (opţional la nivelul disciplinei Limba şi literatura română) este proiectată în perspectiva formării unor atitudini şi competenţe având în vedere modelul comunicativ-funcţional. Programa pune accentul pe dezvoltarea abilităţilor aplicative şi pe formarea competenţelor de exprimare orală şi scrisă.

Articol complet →

Random image

Îmbunătăţirea învăţării formale prin lectura informală din cadrul disciplinelor de studiu

Pornind de la cuvintele lui James Matthew Barrie, „Nimic din ceea ce ni se întâmplă după doisprezece ani nu mai contează prea mult”, înţelegem importanța covârșitoare a influenţelor activității de lectură asupra personalităţii copilului.

Articol complet →

Random image

Educaţia părinţilor

Pentru a creşte copii buni  într-o lume care poate avea influenţe mai mult negative decât pozitive, trebuie să folosim ingrediente esenţiale – iubire necondiţionată, timp, comunicare, disciplină, respect reciproc, iertare şi multe alte calităţi – toate ambalate cu enorm de multă grijă şi răbdare, totul spre binele final al copiilor noştri. Formarea unor copii buni nu este un lucru uşor oricât de multă imaginaţie am avea, dar poate fi o provocare palpitantă mai ales că în final ne poate aştepta o mare răsplată.

Articol complet →

Random image

Abilități de motivare a elevilor pentru învățare

Elevii încearcă diferite probleme motivaționale legate de învățare. Astfel, unii învață deoarece sunt preocupați de evitarea eșecului, alții consideră că nimic din ceea ce fac nu are valoare, și prin urmare nu merită să învețe, alții elevi sunt atât de axioși încât nu se pot concentra în rezolvarea sarcinilor, iar alții își limitează participarea la activitîțile din clasă, deorece consideră normele și interacțiunile din cadrul mediului școlar diferite de experiențele lor sociale și culturale.

Articol complet →

Random image

Le jeu, notion complexe

Il existe beaucoup de définitions du jeu et, par conséquent, il est difficile d’entamer une définition complète de cette notion.

Articol complet →

Random image

Parteneriatul părinți-profesori-elevi

Relația dintre familie și școala se caracterizează prin unificarea a doua surse importante pentru dezvoltarea și educarea personalității umane. De modul în care relaționează profesorii și părinții depinde formarea și instruirea copilului.

Articol complet →

Random image

Tipologia generală a nevoilor de educație

Nevoile de educaţie au un caracter ambivalent, o dinamică bipolară care reflectă interacţiunile dintre dimensiunile fundamentale ale educaţiei: dintre social şi individual, dintre sistemic şi personal, dintre necesar şi posibil, dintre real şi potenţial. Ambivalenţa nevoilor de educaţie este generată de caracterul bilateral al acţiunii educaţionale şi de natura specială a relaţiei ce se stabileşte între agentul acţiunii – educatorul şi obiectul acţiunii – cel educat.

Articol complet →

Random image