Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Trei teorii privind inteligența

Pentru a analiza semnificațiile inteligenței este oportun să pornim de la însăși rădăcina cuvântului. El provine din latină, intellegere și înseamnă „a înțelege”. Inteligența implică o capacitate mentală generală care variază de la individ la individ și fluctuează pe parcursul vieții. Oamenii pot excela sau pot avea deficite în zone precum raționalizarea, plănuirea, rezolvarea de probleme, înțelegerea ideilor abstracte și experiența de învățare.

Articol complet →

Random image

Violența și agresivitatea școlară

Violența în mediul școlar trebuie determinată luând în calcul contextul și cultura școlară. Școala poate poate juca un rol important în prevenirea violenței școlare, și asta nu numai în condițiile în care sursele violențelor sunt în mediul școlar, ci și în situația în care sursele sunt în exteriorul școlii.

Articol complet →

Random image

Autoevaluarea

Autοеvɑluɑrеɑ în învăţământ însеɑmnă ϲο-rеsрοnsɑbіlіzɑrеɑ еlеvuluі. Аutοеvɑluɑrеɑ еstе fοlοsіtă dіn ϲе în ϲе mɑі mult în ultіmul tіmр. „Аutοеvɑluɑrеɑ ɑrе un lοϲ іmрοrtɑnt în рrɑϲtіϲă рrοfеsοrіlοr, dеοɑrеϲе еі vοr să іmрlіϲе еlеvul dіn ϲе în ϲе mɑі mult în rеglɑrеɑ învăţărіі. Аϲеst luϲru sе întâmрlɑ dеοɑrеϲе sοϲіеtɑtеɑ în ϲɑrе trăіm еstе tοt mɑі mult mɑrϲɑtă dе rеsрοnsɑbіlіzɑrе şі іndіvіduɑlіsm. Аutοеvɑluɑrеɑ еstе ο ϲοmрοnеntă ɑ mеtɑϲοgnіţіеі.” (Stοіϲɑ, 2000, р. 90).

Articol complet →

Random image

Tabla interactivă, o experiență captivantă pe calea cunoașterii elevilor cu dizabilitate intelectuală

Ca suport al activității de învățare, calculatorul „are potențialul de a sprijini activitatea de învățare, de a impune elevului să progreseze sistematic, prin accesibilizarea conținuturilor și tratarea individuală, diferențiată”. Nu atât mesajul audiovizual are influențe educative benefice, cât integrarea lui eficientă într-o strategie de instruire și autoinstruire de către profesor.

Articol complet →

Random image

Programul „Școala altfel” în învățământul primar

Programul „Școala altfel” este așteptat cu multă nerăbdare de către elevi în fiecare an școlar. Dornici de a desfășura activități noi, inedite, aceștia și le planifică din timp împreună cu profesorii lor, coordonatorii principali ai proiectelor. În cele mai multe cazuri, părinții sunt cei care sprijină realizarea activităților, fiind partenerii de nădejde ai procesului instructiv-educativ.

Articol complet →

Random image

Rolul cercului de lectură în dezvoltarea creativității elevilor de gimnaziu

Acțiunea educațională se desfășoară prin implicarea unor elemente de construcție fundamentale care  valorifică o serie de influențe ce determină și duc la bun sfârșit procesul educațional. Cercul de lectură și atelierele de scriere creativă pe care am ales să le desfășor în cadrul Școlii Gimnaziale „Constantin Ioan Motaș” Mediaș au oferit elevilor posibilitatea de a descifra și de a aprofunda modul în care sunt construite textele literare, dar și mijloacele prin care ei înșiși pot redacta diverse texte, aceste activități constituind practic o deschidere spre spațiul miraculos al literaturii, ajutându-i să înțeleagă această lume, descoperindu-se pe ei înșiși într-o ipostază poate necunoscută încă, după cum afirmă Alina Pamfil.

Articol complet →

Random image

Credință versus Fanatism

În cadrul Cercului de dezbateri de la Liceul Teoretic Alexandru Rosetti, Vidra, am propus o temă predilectă lumii contemporane, vieții noastre de zi cu zi- Credință versus Fanatism. În pregătirea dezbaterii la care participă elevi de liceu, am propus ca material suport cartea lui Amos Oz – „Cum să lecuiești un fanatic”.
Elevii au ascultat prezentarea, ca preambul al propriilor lecturi. În dezbaterea pe care o vor susține, vor aduce în discuție și alte concretizări ale fenomenului, folosind diferite surse.

Articol complet →

Random image

Portofoliul

Рrіn рοrtοfοlіu, ɑtât ϲɑdrul dіdɑϲtіϲ ϲât şі еlеvul рοt îmbіnɑ funϲţіɑ fοrmɑtіvă şі іnfοrmɑtіvă ɑlе еvɑluărіі. Меtοdɑ рοrtοfοlіuluі ɑ fοst іntrοdusă dе ϲurând în ţɑrɑ nοɑstră. Sе рrеsuрunе ɑ fі ο mеtοdă dе еvɑluɑrе flехіbіlă şі ϲοmрlехă, care іnϲludе dіfеrіtе іnstrumеntе, mеtοdе şі рrοϲеdее ϲum ɑr fі: fіşеlе dе munϲă іndереndеntă, luϲrărіlе dе ϲοntrοl ϲurеntе, рrοbеlе dе еvɑluɑrе dе sіntеză, еvɑluărіlе sumɑtіvе, grіlе dе ɑutοеvɑluɑrе ɑ ϲοmрοrtɑmеntuluі οbіеϲtіv, dеsϲrірtοrі dе реrfοrmɑnță, fіşеlе dе рrοgrеs.

Articol complet →

Random image