Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.947
Articole publicate
2573
Contribuitori

Educația ecologică, reper comun în spațiul multicultural european

Educaṭia, pe lângǎ faptul cǎ este un drept al omului, ca şi dreptul la un mediu sǎnǎtos, este o premisǎ pentru promovarea dezvoltǎrii durabile şi un instrument esenṭial pentru o bunǎ administrare, pentru adoptarea unor decizii ȋn cunoştinṭǎ de cauzǎ şi promovarea democraṭiei. Educaṭia ecologicǎ pentru ocrotirea naturii trebuie sǎ aibǎ caracter permanent, sǎ debuteze ȋncǎ din perioada copilǎriei şi sǎ fie consolidatǎ ȋn instituṭiile de ȋnvǎṭǎmânt de toate tipurile.

Articol complet →

Random image

Contribuția jocurilor logice la dezvoltarea intelectuală a preșcolarilor

Introducerea jocurilor logice în sistemul activităților educative din grădiniță este una din direcțiile cele mai actuale și mai semnificative ale modernizării învățământului preșcolar.
Esența jocului logic, ca modalitate de educare intelectuală a preșcolarilor, constă în faptul că la nivelul acestuia se realizează  o îmbinare optimă între obiectivele urmărite, conținutul activității și particularitățile psihice ale vârstei preșcolare, prin transpunerea sarcinilor de învățare sub forma jocului. În acest fel, stimularea dezvoltării intelectuale a copiilor se realizează din interior, prin organizarea acțiunilor în lumina noțiunilor de teoria mulțimilor și logică, fără ca acestea din urmă să apară ca sarcini explicite de învățare, ci în calitate de condiții firești, necesare, derivând din însăși natura jocului și condiționând desfășurarea lui.

Articol complet →

Random image

Rolul jocului didactic în dezvoltarea proceselor psihice ale elevilor din ciclul primar (Studiu)

Jocul reprezintă activitatea principală a copilului de vârstă mică. De aceea, atât în mediul şcolar dar şi extraşcolar, jocul trebuie valorificat la maximă intensitate. Potrivit lui J. Chateau, „copilul îşi arată-n joc inteligenţa, voinţa, caracterul dominator, într-un cuvânt personalitatea”.

Articol complet →

Random image

Inovație și originalitate în clasă cu ajutorul instrumentelor TIC (Proiect Erasmus+)

În momentul de față, folosirea calculatorului sau a telefonului mobil este foarte atractivă, în special pentru elevi. Accesul la informație este una dintre caracteristicile de bază a lumii în care trăim, iar internetul este una dintre principalele căi de acces spre aceasta. Profesorii se plâng adesea de faptul că elevii sunt aproape nedezlipiți de telefoanele mobile. Cu răbdare și cu înțelepciune am putea să folosim tocmai acest lucru în avantajul nostru, folosindu-ne de tehnologie în procesul didactic.

Articol complet →

Random image

Educația morală la preșcolari

Transformarea grădiniței în prima treaptă a sistemului de învățământ din România a deschis pedagogiei noi perspective de abordare ale celor mai variate probleme ale educației preșcolare.
Cercetările psihopedagogice, din ce în ce mai numeroase, pe plan mondial, evidențiază importanța deosebită pe care o au pentru dezvoltarea personalității umane, viața, climatul socio-afectiv, educația la vârsta preșcolarității.

Articol complet →

Random image

Povestea noastră europeană

Povestea noastră în Europa a început în 2008, acesta a fost anul primului contact direct cu țările Uniunii Europene, cu oamenii și valorile acestui spațiu asociat integrării sociale, egalității de șanse, cooperării și respectării drepturilor fundamentale ale omului (aceasta a fost determinată de primul proiect cu finanțare europeană în care am fost implicați). Odată cu ea a început și transformarea noastră, a elevilor și profesorilor de la Colegiul Tehnic „General Gheorghe Magheru” din Tg-Jiu, în spiritul cooperării, fundamentul unei educații de calitate al cărei scop este incluziunea socială a tinerilor.

Articol complet →

Random image

Proiect european Erasmus+ despre utilizarea eficientă a resurselor naturale

Liceul Teoretic «Emil Racoviță» din Galați coordonează proiectul Erasmus+ 2017-1-RO01-KA219-037131_1, intitulat: „Utilizarea eficientă a resurselor naturale” („Efficient usage of natural resources”), în intervalul 2017-2019, cu participarea următoarelor școli: Istituto d’Istruzione Superiore „R. Piria” din Italia, IES Politécnico „Jesús Marín” din Spania și Mehmet-Hanife Yapici Anadolu Lisesi din Turcia.

Articol complet →

Random image

Despre utilizarea metode dramatice la ciclul primar

Metode dramatice  sunt cel mai frecvent utilizate în învățământul inter-curricular sau integrat și în proiect, precum și în dezvoltarea și abordarea diferitelor probleme și probleme ale comunității de clasă. Prin punerea participanților la situații fictive, și anume imaginare, roluri, evenimente și relații, metodele permit învățarea experiențială a elevilor, ajutându-i să își dezvolte abilitățile, atitudinile, valorile și vieții intelectuale, emoționale și estetice.
Ce poate fi învățat și dezvoltat prin metode dramatice?

Articol complet →

Random image

Educația timpurie – o educație imperios necesară celor mici

Deseori, cele mai bune lecţii de viaţă le primim de la copii, dacă reuşim să privim cu  o sinceritate nedisimulată înăuntrul nostru. Aceste lecţii sunt cu atât mai revelatoare, cu cât conştientizăm că noi, cei mari, ar trebui să le oferim lor exemple demne de urmat şi conduite de viaţă.

Articol complet →

Random image

Rolul jocului didactic în îmbunătățirea rezultatelor școlare la chimie ale elevilor cu cerințe educative speciale (Studiu)

Jocul didactic este o metodă bazată pe simulare și acțiune. Prin joc, elevii asimilează și consolidează cunoștințe, aplică date și noțiuni însușite anterior în situații noi de învățare, pentru a-și forma deprinderi de muncă independentă, de grup, precum și deprinderi de rezolvare a unor probleme.
Introdus în activitatea didactică, jocul oferă acesteia un caracter mai atrăgător, previne apariția plictiselii, monotoniei și oboselii. Jocul motivează, stimulează capacitățile intelectuale, dezvoltă imaginația‚ comunicarea, memoria și alte trăsături intetectuale ce vor contribui la însuşirea corectă a noţiunilor.

Articol complet →

Random image