Excursia didactică – activitatea de teren la biologie

Cea mai mare parte a lecţiilor de biologie se desfăşoră în şcoală, în sala de clasă sau în laboratorul de biologie. În cadrul acestor lecţii în natura care se pot desfăşura sub forma unei excursii. Elevii realizează activităţi în care aplica în practică cunoştinţele, priceperile şi deprinderile dobândite în laborator (Iordache I. 1983)

Articol integral

Metoda exercițiului în cadrul activităților de LLR

Metoda exercițiului este încă la îndemâna multor educatori, pentru că executarea repetată a unei acțiuni ajută elevii să formeze deprinderi de identificare a părților de vorbire. Metoda exercițiului după prezentarea conținutului nou (etapă a lecției) este cea mai adecvată, deoarece cadrul didactic poate propune diverse exerciții orale, scrise astfel încât elevii treptat vor identifica substantivele, fiind o activitate care impune multă acțiune/ exercițiu, continuitate în timp.

Articol integral

The Complexity of Humour

Fun, funny, and laughter are elements that belong to the complex field of humour. Humour occurs in all sorts of social interaction, be it face-to-face or digitally mediated. It is difficult to define, even though we see it everywhere (in art, in the media, at home, at work, at school, etc.), in many forms (irony, nonsense, paradox, parody, jokes, memes, etc.), and serving many functions (social, cognitive, emotional, etc.).

Articol integral

Le fin mot du récit autobiographique en classe de langue

Dans le récit autobiographique, l’apprenant découvre qu’il y a identité apparemment parfaite auteur-narrateur-personnage, l’emploi de la première personne du singulier « je » crée un dédoublement, c’est le « je » qui écrit l’histoire d’un « je », situé dans un temps révolu, une autre époque, décrivant un univers ancré dans un passé lointain. Ainsi, il y a dédoublement de l’instance émettrice, bien qu’on parle d’un décalage entre les deux « je », créant en même temps une relation dialogique. De surcroît, l’identité absolue du « moi » qui parle avec le « moi » dont il est question, est impossible.

Articol integral

Limba română, între tradițional și digital

În era digitală, predarea limbii române a cunoscut transformări semnificative datorită tehnologiilor moderne. Aceste abordări inovative au transformat modul în care elevii și studenții învață și interacționează cu limba și literatura română, făcând procesul educațional mai captivant și eficient.

Articol integral

Integrarea jocurilor educaționale în predarea informaticii pentru elevii de gimnaziu

În era digitalizării, utilizarea tehnologiei în educație devine din ce în ce mai esențială. Integrarea jocurilor educaționale în predarea informaticii oferă o metodă inovatoare și atractivă de a capta atenția elevilor și de a facilita învățarea. Beneficiile utilizării jocurilor educaționale în predarea informaticii pentru elevii de gimnaziu sunt explorate, alături de exemple de bune practici.

Articol integral

Metode inovative folosite în cadrul lecțiilor de istorie la clasa a IV-a

În ultimii ani, predarea istoriei la clasă a IV-a a cunoscut unele schimbări importante în ceea ce privește metodele inovative utilizate. Profesorii au fost încurajați să găsească modalități noi și creative de a face această materie mai atractivă și mai interesantă pentru elevi. În acest articol, voi explora câteva dintre aceste metode inovative și voi analiza modul în care acestea pot influența procesul de învățare al elevilor.

Articol integral

Le conte comme support didactique

Le conte, avec son monde magique, fascine tous, petits et grands. Pourquoi choisir le conte comme support didactique ? Le conte a une double fonction, celle de divertir et celle d’instruire et favorise l’accès à l’imagination et l’éducation, donc le développement intellectuel, social et culturel et aussi le développement psychoaffectif des enfants, par les associations que ceux-ci font entre les personnages de conte et eux-mêmes, entre les problèmes que les héros doivent dépasser et leurs propres problèmes et inquiétudes.

Articol integral

Activitatea nonformală, de la joc la saltul în legendă

Activitatea nonformală are un rol foarte important în dezvoltarea copiilor și tinerilor, oferindu-le oportunități de învățare și de dezvoltare a abilităților sociale și emoționale. Una dintre formele cele mai populare de activitate nonformală este jocul, care este esențial pentru dezvoltarea copiilor în primii ani de viață. Jocul îi ajută pe copii să își dezvolte abilități cognitive, fizice și sociale, și îi pregătește pentru viața de adult.

Articol integral

Studiu privind dezvoltarea expresivității limbajului copiilor preșcolari prin intermediul activităților de teatru

Activitățile de teatru în grădiniță au multiple beneficii: introduc copiii într-o lume frumoasă, lumea poveştilor, a cântecului, a poeziei şi a dansului; ele dezvoltă copiii din punct de vedere intelectual; le cultivă preșcolarilor spiritul de organizare, iniţiativa şi independenţa; dezvoltă imaginaţia artistică, înclinaţiile artistice ale copiilor; generează emoţie estetică; creează numeroase momente de satisfacţie, de voioşie, de bună dispoziţie în rândul copiilor, stimulează și antrenează în activitate copiii timizi; dezvoltă limbajul preşcolarilor sub toate aspectele sale: fonetic, lexical, gramatical şi expresiv.

Articol integral