Mobilitatea de grup a elevilor, care s-a desfășurat în Grecia, Katerini, este a doua din cadrul proiectului Erasmus Plus KA1-2023-1-RO01-KA121-SCH-000129191, proiect acreditat în domeniul Educației școlare. Mobilitatea a avut loc în perioada 19-24 mai 2024, la școala Platon.
La mobilitate au participat 20 de elevi din clasele a X-a și a XI-a de la Colegiul Național „Samuil Vulcan”, Beiuș.
Promovarea patrimoniului cultural și îmbunătățirea stării de bine a elevilor prin participarea la mobilitatea Erasmus+ din Grecia
Asertivitatea, elementul cheie al reușitei personale și profesionale
Asertivitatea este o abilitate esențială în contextul profesional al cadrelor didactice, deoarece joacă un rol crucial în comunicare, relaționare și gestionarea conflictelor în mediul educațional. Dezvoltarea acestei abilități poate contribui semnificativ la succesul personal și profesional al unui educator. Așadar, voi sublinia importanța asertivității în reușita personală și profesională a unui cadru didactic și voi propune un plan personal de acțiune pentru dezvoltarea acestei competențe.
Activitățile de memorizare: „Fluturașul supărat”
Activitățile de memorizare se desfășoară de obicei în cadrul domeniului Limbă și comunicare, Om și societate sau la Activitățile liber alese – sectorul Bibliotecă, iar la grupele mici, și nu numai, aceste tipuri de activități trebuie realizate în moduri atractive, deoarece sunt activități statice. Poezia aleasă de mine pentru această prezentare de bune practici se numește „Fluturașul” și am introdus-o într-o activitate integrată numită „Fluturașul supărat”, de tip mixt, combinând domeniul Limbă și comunicare cu domeniul Estetic creativ.
Biodiversitate și istorie în Parcul Natural Porțile de Fier
De câțiva ani, în Săptămâna Verde, elevii de nivel primar și nu numai, au oportunitatea de a participa la excursii educative care îmbină învățarea cu explorarea naturii. Aceste excursii sunt organizate cu scopul de a sensibiliza copiii cu privire la importanța protejării mediului înconjurător și de a le oferi o experiență practică în acest sens. Elevii vizitează parcuri naturale, grădini botanice, rezervații ecologice sau centre de reciclare, unde învață despre biodiversitate, procesele ecologice și importanța conservării resurselor naturale. Activitățile interactive, cum ar fi plantarea de copaci, colectarea selectivă a deșeurilor și observarea speciilor de plante și animale, contribuie la dezvoltarea unei conștiințe ecologice și la formarea unor obiceiuri responsabile.
L’enseignant et l’élève – des acteurs au cadre de l’approche communicative
Cet article se propose d’analyser le rôle du professeur et celui de l’apprenant au cadre de l’approche communicative. L’enseignant et l’enseigné ont toujours été les acteurs principaux de la classe de FLE. Au fil des siècles, ils ont changé de rôles pour être en concordance à tout moment avec la situation sociale et historique. En suivant les différentes méthodes utilisées en classe de FLE, on peut se rendre compte que chaque méthode a attribué un rôle différent à l’enseignant et à l’enseigné. Au début, on a attribué un rôle très important au professeur qui était le détenteur absolu du savoir et du pouvoir, en minimisant le rôle de l’apprenant.
Inovație educațională prin PBL și Erasmus+: Transformarea învățării matematice
În perioada 20-25 mai 2024, am reprezentat Școala Gimnazială „Sf. Dumitru” din Craiova la cursul de formare „Project-Based Learning (PBL): Make Students’ Learning Real and Effective!”, organizat de Europass Teacher Academy în Atena, Grecia. Participarea la acest curs a fost posibilă datorită acreditării Erasmus+ pe care școala noastră a obținut-o, acreditare cu codul 2021-1-RO01-KA120-SCH-000045692, pe perioada februarie 2022 – decembrie 2027. Finanțarea a fost obținută prin proiectul 2023-1-RO01-KA121-SCH-000128042.
Integrarea activităților de well-being în procesul de învățare (Curs Erasmus+)
S-a demonstrat că atunci când avem o stare generală de bine (well-being) suntem mai creativi, mai motivați și mai performanți. Acest lucru este valabil și atunci când vorbim despre educație, despre școală. Pentru a-i ajuta pe elevi să-și împlinească potențialul, nu este suficient să parcurgem materia stabilită de programa școlară ci este nevoie și de construirea unor relații și contexte potrivite actului de învățare. Starea de bine a elevilor este o noțiune complexă care vizează și calitatea vieții școlare, care presupune necesitatea asigurării unei stări de bine în școală atât în rândul elevilor cât și al profesorilor. Acest concept include dimensiuni psihologice, fizice și sociale care încorporează date obiective dar și subiective ale vieții elevilor.
Cum putem construi un context sănătos de învățare pentru comportamentele copiilor?
Disciplinarea este un proces de învățare a comportamentelor. Copii se nasc cu potențialul de învățare de noi comportamente însă au nevoie de un context structurat pentru a învăța care sunt cele potrivite sau adecvate într-o situație sau alta. Modul în care adultul reacționează într-un anumit context (de exemplu, felul în care se comportă când este furios sau supărat), reprezintă pentru copil un context de învățare involuntară.
La compétence de communication en classe de FLE
La communication est l’outil le plus important qu’on utilise dans l’interaction interhumaine quotidienne. Tout au long de l’histoire, on a essayé de définir ce concept. On est arrivé à beaucoup de définitions, parfois divergentes. Ce qui est indubitable est le fait que la communication est l’instrument qu’on utilise dans toute relation interhumaine, le pilier sur lequel on construit toute la société, le vecteur qui contribue à l’évolution sociale.
Minți și mâini creative. Proiect de opțional cu elemente Reggio Emilia
Cunoaşterea naturii stimulează potenţialul creativ al copilului, intuiţia şi imaginaţia acestuia. Mediu natural oferă o varietate de stimulări senzoriale, precum sunetele naturii, mirosurile, texturile și culorile. Aceste experiențe senzoriale joacă un rol crucial în dezvoltarea abilităților cognitive și perceptuale ale copiilor.