Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.940
Articole publicate
2571
Contribuitori

Primăvara educației STEM la Brussels

În perioada 4- 6 mai 2018, a avut loc la Brussels, în Belgia, a treia conferință internațională Scientix, un eveniment ce a reunit peste 350 de profesori, cercetători, factori de decizie, conducători de proiecte din domeniul STEM.

Articol complet →

Random image

Chimie altfel

Programa la disciplina chimie  îmi spune că trebuie să dezvolt elevilor mei de gimnaziu, pe lângă competențe de bază  ca folosirea terminologiei specifice chimiei în scopul denumirii elementelor şi substanţelor chimice, clasificarea particulelor elementare, elementelor, ionilor, moleculelor după unul sau mai multe criterii,   și o serie de valori și atitudini cum ar fi  interesul şi curiozitatea, manifestare creativă.

Articol complet →

Random image

Strategii didactice interactive valorificate în învăţământul preşcolar

Bunul mers al procesului de învăţământ şi rezultatele obţinute depind de metodele utilizate. Marii pedagogi au evidenţiat faptul că folosindu-se metode diferite se obţin diferenţe esenţiale în pregătirea elevilor, că însuşirea unor noi cunoştinţe sau comportamente se poate realiza  mai uşor sau mai greu, în funcţie de metodele utilizate.

Articol complet →

Random image

«Universités de Francophonia» Nisa – o oportunitate de formare pentru profesorii de limba franceză

«Universités de Francophonia» reprezintă  un concept inovator în materie de formare continuă a profesorilor care predau limba franceză ca limbă străină, prin îmbinarea formării clasice cu conceptele şi abordările moderne oferite de specialişti din lumea întreagă.

Articol complet →

Random image

The Importance of Using the Internet in the Process of Teaching and Learning English

I had two main motivations for starting to use the Internet in my English classes. First, I wanted students to be exposed to a wider range of English than they usually encounter in their daily lives. Second, I wanted to encourage students to use English for pleasure outside the class.

Articol complet →

Random image

Competențele – problematică și modele de dezvoltare

„A învăţa să înveţi” este una din competenţele cheie în societatea de astăzi, care este o societate bazată pe cunoaştere. În prezent, domeniul cunoaşterii este imens, evoluţia tehnologică are loc foarte repede şi nevoile sociale sunt în continuă modificare. Pentru a se putea adapta unei astfel de societăţi persoanele trebuie sa ştie cum să înveţe. Modelul tradiţional al educaţiei, bazat pe transmiterea cunoştinţelor de la vechea generaţie la cea nouă nu mai este actual, întrucât informaţiile sunt în continuă schimbare şi nu sunt valabile pentru mult timp.

Articol complet →

Random image

Classroom Interaction

The classroom is a macrocosm which, for all its universal magisterial conventions, reflects in fundamental social terms the world that lies outside the window.

Articol complet →

Random image

Educația religioasă din perspective a trei factori: Familia, Biserica și Școala

Trăim vremuri din ce în ce mai secularizate. Duhul acestei materializări a spiritului a pătruns până la „despărțitura dintre suflet și duh”. Tinerii sunt cei pe care îi urmărește această stare de indiferentism religios. Oare de ce? Nu ne putem plânge că trăim vremuri în care tinerii nu ar avea acces la spiritualitate. Cu toate că poporul român beneficiază de educația religioasă a copiilor, începând de la o vârstă fragedă până la adolescență, totuși, pe măsură ce înaintează în vârstă, parcă devin tot mai indiferenți, mai apatici și fără sens în direcția valorilor morale. Ce se întâmplă cu semănătura pe care părinții, preoții și dascălii de religie o aruncă în sufletele acestor copii?

Articol complet →

Random image

Învăţarea mediată

Învăţarea mediată este o modalitate de facilitare şi capacitare a elevului cu ajutorul intervenţiei adultului în structurarea activităţii de învăţare. Strategia işi are originile în teoria dezvoltării inteligenţei a lui Vîgotsky şi practica învăţării mediate a lui Feuerstein (Sternberg, Grigorenko, 1998).
Copilul are o zonă de dezvoltare la care nu are acces decât prin medierea unui adult. Adultul (profesor) facilitează dezvoltarea elevului oferind ajutoare declarative şi procedurale elevului. Dacă elevul învaţă noile abilităţi va fi capabil să transfere această învăţare la situaţii noi, dar similare cu cele învăţate.

Articol complet →

Random image

Primele etape în începerea unui program de educație ecologică

Educaţia ecologică se confruntă cu provocări şi cu mari ocazii. Printre provocări se numără dorinţa „politică” de a sprijini aplicarea educaţiei ecologice, competiţia pentru resurse, atât financiare cât şi umane, şi reacţiile de deznădejde sau capitulare în faţa degradării mediului.

Articol complet →

Random image