Nous sommes actuellement dans une époque où les progrès de l’informatique, dans les secteurs de traitement de texte, du corpus et de l’Internet nous permettent de créer des activités pédagogiques variées. De nos jours, l’utilisation de TICE a changé l’enseignement du FLE car ells permettent d’ améliorer la communication et le travail dans la salle de classe. Le but de l’ouvrage est notamment d’explorer et d’analyser les sites internet utilisés pour l’apprentissage du FLE. Également, l’ouvrage a pour objectif de reconnaître comment les élèves et les professeurs approchent les sites virtuels pour l’apprentissage collectif du FLE et quelle est l’interaction entre eux.
Cunoașterea elevului – o premisă a succesului școlar
Pentru un profesor, educaţia şi cunoaşterea copilului sunt două acţiuni importante aflate pe primul loc și într-o strânsă legătură. Toate sarcinile de învăţare oferite elevului, măsurile de ameliorare sau dezvoltare şi cerinţele educaţionale, conduc către rezultate si performanţe ale elevului și ajută la dezvoltarea personalității acestuia. De aceea, cunoașterea elevului este foarte importantă deoarece cadrul didactic poate descoperi trăsăturile psiho-individuale ale copiilor și poate preveni dificultățile de învățare, de adaptare la cerințele școlii.
Funcțiile creativității
Funcţiile creativităţii determină o structura tridimensională a creativităţii, reflectată în cerinţele funcţionale ale acesteia la nivelul produsului creativității, procesului de creativitate și personalității creatoare.
Comunicarea eficientă elev-profesor
Consider că meseria de dascăl presupune realizarea unei permanente şi profunde comunicări cu elevii pe care acesta îi îndrumă. Această comunicare se poate eficientiza prin proiectele extracurriculare, pentru că acestea se desfăşoară în afara orelor de curs, aşadar într-un cadru mai puţin oficial, favorizând astfel comunicarea reală, autentică, nelimitată de timpul alocat orei de curs sau de presiunea catalogului.
Proiectul internaţional Comunicare interşcolară, derulat în parteneriat cu școli europene și școli din Statele Unite ale Americii, şi-a propus, în primul rând dezvoltarea competenţelor de comunicare ale elevilor, atât în privinţa utilizării limbii materne, cât şi a limbii engleze, în discuţiile cu alţi colegi, români sau americani, implicaţi în proiect.
Blocajele creativităţii
Pentru ca activitățile de stimulare a creativității să ducă la performanță, este necesară cunoașterea piedicilor, adică a blocajelor pe care creativitatea le poate întâmpină. Aceste blocaje constituie piedici în exprimarea liberă a principiilor, valorilor omului în raport cu diferite roluri sociale pe care acesta le are.
Scientix – Comunitatea învățământului științific din Europa
În calitate de profesor de matematică, fizică, biologie, chimie, informatică sau profesor pentru învățământul primar, doriți să fiți la curent cu ultimele noutăți din domeniile STEM? Lucrați într-un sector industrial sau sunteți cercetător și doriți să colaborați cu o școală sau o organizație din sfera educației pentru a ajuta la pregătirea copiilor și a tinerilor în domeniile științifice? Sunteți factor de decizie și vreți să inițiați o acțiune de îmbunătățire a politicilor educaționale?
Eficacitatea unui program de intervenție psihologică în dezvoltarea socio-emoțională a preșcolarilor
În societatea actuală şi cu atât mai mult în cea de mâine, principalul predictor care asigură adaptarea la viaţa adultă nu este un potenţial cognitiv ridicat, ci abilitatea de a stabili relaţii cu cei din jur. În acest sens, am urmărit crearea unui program de intervenţie care să dezvolte abilităţile socio-afective ale copiilor, nivelul acestora fiind apreciat de părinţi şi copii în egală masură.
Factorii creativităţii
Definirea creativitӑții se bazeazӑ și pe analiza factorilor și a variabilelor care o caracterizeazӑ. Intrucȃt creativitatea suscitӑ un interes deosebit, cunoașterea factorilor creativitӑții ocupӑ un loc important în probelmatica domeniului, sistematizarea acestor factori fiind o preocupare permanentӑ a specialiștilor. Specialiștii au grupat factorii creativitӑții, clasificȃndu-i, de-a lungul timpului, în mod diferit.
Dezvoltarea școlii către o școală comunitară
Dezvoltarea comunității în care funcționează o scoală o influențeză decisiv pe acesta din urmă. Fenomene precum: scăderea natalității, migrația forței de muncă tinere, îmbătrânirea populației, schimbarea structurii ocupațiilor etc. au efecte asupra vieții școlii, mai ales a perioadei de școlarizare obligatorie. Pe de altă parte, infrastructura nedezvoltată, accesul greu la unitățile scolare, insuficiența spațiilor de învățământ, lipsa spațiilor de cazare pentru copiii ale căror familii locuiesc departe de scoală, lipsa de salubritate etc., influențează viața de zi cu zi a scolii.
L’évaluation des élèves nouveaux arrivés
A leur arrivée à l’école, le niveau des enfants nouvellement arrivés doit être bien établi. L’évaluation doit mettre en évidence ses savoir-faire en langue française, pour déterminer s’il est un débutant complet ou s’il maîtrise des éléments du français parlé ou écrit, ses compétences scolaires construites dans sa langue de scolarisation antérieure et son degré de familiarité avec l’écrit scolaire (on pourra s’appuyer en particulier sur des exercices en langue première de scolarisation), ses savoirs d’expérience dans différents domaines, ainsi que ses intérêts, qui peuvent constituer des points d’appui pédagogiques importants.