The way we think about a text depends in large part upon our purposes and expectations for reading it. Whereas reading for information requires finding a sense of the topic early in the reading and then shaping our search for new information with reference to that topic, literary reading is in a constant state of flux. We explore deeper possibilities underlying the particular part we are reading, while also exploring the different ways each of these explorations might affect our interpretation of the entire work. Thus, as we read, we entertain various interpretations as the text progresses, while at the same time recognizing that a development in the work or interaction with other readers might change our thinking.
Leading Classroom Discussions of Literature
Importanţa şi locul poveştilor create de copii
Poveştile create îi ajută pe preşcolari să înţeleagă mai bine realitatea care îi înconjoară fiindcă multe dintre ele au subiecte din viaţa lor de zi cu zi, pot fi despre familia lor, despre jocurile lor, despre modurile în care se comportă etc. Mai mult, se pot promova valori morale şi elemente de judecată etică în cadrul textului. O dată cu creionarea unor personaje pe lângă familiarizarea cu anumite tehnici de caracterizare a acestora (directă sau indirectă prin vorbe, gesturi, locuinţă etc.) se dezvoltă capacitatea de empatie a micilor creatori. Afectivitatea lor îşi găseşte în construirea poveştilor o mare libertate căci sub haina ficţiunii se pot exprima liber.
Active Learning Methods
Active learning methods have some advantages when using them in the process of teaching and learning: long-term development of open, collaborative relationships, development of students’ ability to think critically, stimulating independent learning, taking students’ responsibility towards their own learning process, understanding the logic of arguments, synthesizing ideas from different sources, formation of reasoned opinions.
Interactive Teaching and Learning Methods
Interactive learning is a special form of school learning, appeared from the necessity of keeping up with the new transformations in the socio- human activity. The person who learns actively is his own initiator and organizer of learning experiences, capable of permanently reorganizing and redesigning his own acquisitions. Modern educational theories emphasize the fact that school has an essential role in training responsable citizens, aware of their role in the social and spiritual life of the contemporaneity. The educational process is an active one, where learning becomes efficient.
Step-by-step – alternativă educațională
Am debutat în învăţământ având în minte modelul unor profesori remarcabili care şi-au pus incontestabil pecetea asupra devenirii mele profesionale. Odată ajunsă la catedră, aveam clar delimitat ce trebuie şi, mai ales, ce nu trebuie să fac în calitate de dascăl pentru a stabili o relaţie onestă cu elevul. Însă, în lipsa unor informaţii clare şi coerente în acea perioadă (începuse tranziţia oarecum haotică), independent de voinţa mea, eram tributară tradiţionalismului pentru că acolo îmi erau ancorate modelele.
Erasmus, oportunitatea unei experiențe didactice și culturale europene
Totul a început în anul doi de masterat la Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, când am aplicat pentru o bursă Erasmus în Franța, visul oricărui profesor de limbă franceză cred. După selecție, am aflat ca voi studia un semestru la Universitatea Jean Monnet din Saint-Étienne, membră a Universității din Lyon, pentru o perioadă de aproximativ 5 luni.
Accesibilitatea limbajului literar-artistic pentru preşcolari
Articolul de faţă urmăreşte să surprindă măsura în care limbajul artistic poate fi stimulat la copiii preşcolari. Fără a emite pretenţia unor forme artistice complexe, aș vrea să mă opresc asupra câtorva elemente care pot deveni accesibile acestui nivel de vârstă şi de cultură. Pentru o înţelegere mai uşoară, voi încerca să tratez posibilităţile limbajului artistic pe nivele cunoscute: fonetic, lexical şi gramatical.
Utilizarea calculatorului ca mijloc de învățământ în matematică
Integrarea tehnologiilor informatice în procesul de predare-învățare-evaluare a devenit, în ultimele două decenii, o prioritate a politicilor educaționale, întrucât se deschid noi orizonturi pentru practica educației: facilitarea proceselor de prezentare a informației, de procesare a acesteia de către elev, de construire a cunoașterii.
Studiu privind stimularea creativității la vârsta preșcolară
Stimularea creativităţii este un demers socio-educaţional complex, ce cuprinde simultan fenomenele de activizare, antrenare, cultivare şi dezvoltare prin actualizarea virtualităţilor creative, pentru accederea lor de la posibil la real, prin afirmarea efectivă.
Metodele educației moral-civice
Educația morală este o componentă a educației prin care se realizează formarea și dezvoltarea conștiinței și a conduitei morale, formarea profilului moral al personalității, elaborarea comportamentului social-moral. Ceea ce ne face să devenim buni este, după unii, natura, după alţii deprinderea, după alţii învăţătura” spunea Aristotel. Dar e aproape evident că virtutea etică nu e o dispoziție naturală inflexibilă, ci e ceva modelabil, ceva ce depinde de noi.