O problemă importantă din punct de vedere instructiv dar și formativ , constă în a-i învăța pe elevi strategiile de autoghidare în rezolvarea problemelor. Întrucât cunoașterea este un proces și nu un produs, elevul nu trebuie confundat cu o „mică bibliotecă vie” (Bruner), ci așa cum afirmă marele psiholog „a instrui pe cineva într-o disciplină… înseamnă a-l învăța să participe la procesul care face posibilă crearea de cunoștințe… a-l dace să gândească el însuși matematic, să privească fenomenele într-un mod istoric (într-o ierarhie a învățării”. Dacă sunt asigurate condițiile interne necesare rezolvării problemelor elevul este în stare să o rezolve, în funcție de indicațiile furnizate și de capacitatea sa intelectuală.
Despre învățarea strategiilor în rezolvarea problemelor de matematică
Emoțiile și socializarea în preșcolaritate, abilități vitale pentru copiii de azi
Copiii de azi trăiesc într-o lume inedită, cu tensiuni și reacții care încă determină dezvoltări nebănuite. Stresul cotidian, criza vieții de familie, bulversările mondene, criza economică, criza nutrițională, excesul de informații, terorismul, instabilitatea politică sunt factori determinanți ai evoluției copiilor de azi și de mâine, astfel dezvoltarea emoțională și socială devine mai mult decât o necesitate în activitățile cadrelor didactice din ziua de astăzi.
Strategii și metode folosite în activitățile de integrare a copiilor cu cerințe educative speciale în societate
Organizarea unui program de remediere are un impact semnificativ în viaţa şcolii, având ca obiectiv schimbarea atitudinii faţă de fiecare elev care poate avea la un moment dat dificultăţi de învăţare.
Modalităţi de integrare a copiilor cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă
În ţara noastră, elevii cu cerinţe educative speciale au învăţat în şcoli speciale, cu cadre didactice pregătite pentru a lucra cu astfel de copii, dar în ultimii ani, s-a ajuns la concluzia că procedându-se astfel, aceşti elevi sunt oarecum excluşi din viaţa socială şi s-a decis întegrarea lor în învăţământul de masă.
Grădinița copiilor sănătoși, alimentație sănătoasă acasă, dar și la grădiniță, prin metode de bune practici
Sănătatea este în strânsă legătură cu educaţia. Preocuparea pentru sănătatea şi educaţia copilului trebuie să ocupe un loc important atât la nivel de politici publice cât şi la nivel de familie fiind bine ştiut că este mai uşor şi mai ieftin să previi decât să tratezi. Un individ educat este mai preocupat de sănătatea sa. Dacă vom avea copii cu un trup sănătos vom avea copii cu o minte sănătoasă, dar este la fel de valabil şi situaţia inversă: copiii bine dezvoltaţi psihic se vor dezvolta bine şi fizic.
The Importance of Creativity and the Student Centered-Learning Method in Contemporary Education
The student centered-learning method promotes creativity and innovation in education. Creativity and innovation make our world a better and an exciting place, where our children should be taught to be happy and successful human beings. We tend to forget that happiness is a key factor in our life. Only a happy person is capable of achieving great things. Therefore, as teachers we should teach our students how to be happy and independent and we should also support the development of creative thinking because creativity is a skill that can be learnt.
Metode interactive în procesul instructiv-educativ la biologie
Pentru învățământul modern metodele interactive constituie un instrument de organizare și conducere a activității de predare-învățare, astfel că elevii asimilează cunoștințele teoretice și practice într-un timp scurt pentru timp îndelungat, fiind activi și motivați să coreleze ceea ce au învățat cu ceea ce întâlnesc în viața reală. Folosirea metodelor interactive centrate pe necesitățile elevilor în lecția de biologie constituie într-adevăr o cale de atragere a elevilor către performanță școlară, dând un caracter formativ, dinamic și deschis pentru dezvoltarea diferitelor abilități teoretice și practice la elevi.
Limba franceză în medii şcolare dezavantajate
Limba franceză este o limbă de circulație internațională, utilizată și în școlile românești, apreciată pentru similitudinile cu limba română, pentru farmecul său aparte și pentru plăcerea de a pronunța cuvintele într-un ritm armonios.
Educaţia financiară
Câștigăm, cheltuim, economisim sau împrumutăm permanent, iar siguranța noastră financiară depinde de cât de bine înțelegem cum funcționează banii.
Prin jocuri interactive și dezbateri, elevii înțeleg mai bine rolul banilor în societate, consumul și economiile, învață cum să fie mai responsabili și să își gestioneze corect resursele, luând în același timp decizii raționale privind finanțele personale.
Lucrând în echipă, ei simulează înființarea unei mici afaceri, își asumă roluri și responsabilități și identifică pașii fundamentali în demararea și administrarea unei firme.
The Cultural Drift in Translating
Can translations be produced outside the political or cultural vacuum?
Language is an interpretation of culture and personality of its speakers. It has an impact on the way the speakers regard and understand the world. This assumption has a far-reaching meaning for the latest research on cultural mediation. It has been long taken for granted that translation deals only with language.