Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.943
Articole publicate
2571
Contribuitori

Joaca „de-a știința” – instrumente și bune practici care sprijină cultivarea dorinței de a învăța la copilul mic

Învăţarea reprezintă un proces evolutiv, de esenţă informativ-formativă, constând în dobândirea (însuşirea, stocarea, prelucrarea şi valorizarea internă) de către fiinţa umană – într-o manieră activă, explorativă – a experienţei de viaţă. Unul din obiectivele majore ale educaţiei este îmbunătăţirea puterii de înţelegere a copilului şi cultivarea dorinţei acestuia de a învăţa – fără efort, fără constrângeri, în ritmul şi la parametrii solicitaţi – în vederea asigurării şansei de succes personal.

Articol complet →

Random image

Zece minute de lectură zilnică

ȘCOALA poate fi un loc ideal pentru cele 10 minute de lectură zilnică.
Deși unora li s-ar părea desuete, lecturile suplimentare (dar și cele  obligatorii) sunt încă (și voi fi, să sperăm) sarea și piperul formării unui copil. Trăim în epoca tehnologiei, când internetul, televizorul, gadget-urile, tabletele, iPad-urile ocupă, atât pentru cei mici  cât și pentru cei mari, locul de bază în viața de zi cu zi, și, astfel, pentru un dascăl, devine din ce în ce mai greu să-i orienteze pe copii spre lectura cărților (știind că aceasta e o metodă sigură de a dezvolta creierul, metodă dovedită științific) și imposibil (uneori) să îi convingă de faptul că adevărata libertate o regăsești în cărțile pe care le citești (literatură, beletristică, știință), că echilibrul interior se formează și se menține păstrând legătura vie cu acești prieteni de nădejde: cărțile.

Articol complet →

Random image

Curriculum preșcolar

Termenul „curriculum” reprezintă un „concept pedagogic integrator, complex, care se referă la oferta educațională a școlii și care reprezintă sistemul proceselor educaționale și al experiențelor de învățare și formare directe și indirecte oferite educaților și trăite de aceștia în contexte formale, neformale și chiar informale” (Bocoș, M.D, (coord.), Răduț-Taciu, R., Stan, C., Chiș, O., Andronache, D.C., 2016).

Articol complet →

Random image

The Importance of Intergenerational Education from Parents to Children

Parental education is more important than other kind of education because education begins at home and not somewhere else. Parents are the best teachers who always teach their children everything they must know about the world in which they live in. Parents are better teachers than the “real ones” because they unconditionally love their offspring. The home environment is an important setting for acquiring knowledge because children typically have opportunities at home to observe literacy activities of others, to engage in various activities with other people, and to benefit from direct teaching by family members.

Articol complet →

Random image

„Merg la școală, reușesc!” – o nouă măsură a Școlii Gimnaziale Mănești, județul Dâmbovița pentru combaterea și prevenirea absenteismului și abandonului școlar

Începând cu data de 16 octombrie 2017, la Școala Gimnazială Mănești (județul Dâmbovița) și structurile aferente se derulează proiectul „Merg la școală, reușesc!″, realizat în cadrul programului Erasmus+, acțiunea Cheie 1, domeniul Educație școlară, Apelul 2017, finanțat de Comisia Europeană cu suma de 33630 euro.

Articol complet →

Random image

Plan de acțiune pentru dezvoltarea asertivității

Zilnic, suntem confruntaţi cu situaţii care ne solicită să luăm atitudine. Se abuzează de timpul nostru, nu obţinem ceea ce dorim, nu ni se oferă sprijinul pe care îl merităm, nu ni se respectă drepturile. Comunicarea asertivă poate fi o soluţie – aceasta vizează capacitatea de a exprima propriile trăiri şi opţiuni într-o manieră în care stima de sine şi a celorlalţi să nu fie lezate.

Articol complet →

Random image

Plan pentru gestionarea optimă a stresului

Într-o societate cum este cea contemporană, în care viteza poate fi considerată o trăsătură care însoțește existența, stresul generat de această trăire intensă ocupă un rol important în evoluția individului. Trăim și ne confruntăm zi de zi cu o viață stresantă și, din nefericire, acest lucru ne afectează existența.

Articol complet →

Random image

Factori perturbatori în apreciere și notare

Evaluarea trebuie concepută nu numai ca un control al cunoştinţelor  sau ca mijloc de măsurare obiectivă, ci şi ca o cale de perfecţionare, ce presupune o strategie globală asupra formării. Este un act integrat al activităţii pedagogice, o ocazie de validare a justeţii secvenţelor educative.

Articol complet →

Random image

Technology – the Most Versatile Teaching and Learning Aid

I am found of using the Internet and other IT applications in the classroom. In my opinion, education can be made more colourful by using these new technological developments in the teaching and learning process.
Especially, high-speed Internet has changed education all around the world. In addition, we cannot definitely forget the fact that virtual learning is becoming more and more popular because students are able to learn and study even though they are literally thousands and thousands miles away from the teacher and from the other fellow students.

Articol complet →

Random image

L’erreur dans la production écrite des apprenants en français langue étrangère

Dans la revue Acquisition et interaction en langue étrangère [En ligne], dont le document «Apprendre à rédiger un texte en français L2», du 30 sept. 2011 est tiré, M.-O. HIDDEN traite du thème général des modalités d’apprendre la production écrite en français langue étrangère (FLE). Le texte est à visée informative. Les données sont présentées du point de vue qualitatif et quantitatif en douze pages.

Articol complet →

Random image