Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Importanța jocului la vârsta preșcolară

Copilăria e o lume fericită prin însăşi esenţa ei. Fericirea de mai târziu se bazează pe cea din copilărie. Un om fericit este un om împlinit, este un om care şi-a găsit calea în viaţă. Pentru a îndruma paşii unui copil pe calea devenirii propriei personalităţi educatorii, şi în general adulţii, care sunt responsabili de acest lucru, trebuie să ţină seama de faptul că jocul este preocuparea primordială a copilăriei. Această preocupare constituie motiv de cercetare pentru diferite ştiinţe: psihologie, pedagogie, fiziologie, filosofie.

Articol complet →

Random image

Pregătirea optimă a preșcolarilor în vederea adaptării la regimul vieții școlare

Pregătirea copilului preşcolar pentru activitatea din şcoală constituie un scop fundamental al procesului instructiv-educativ din grădiniţă. Aceasta presupune integrarea fermă a instituţiilor preşcolare in ansamblul activităţii instituţionalizate de pregătire a tinerei generaţii intr-o concepţie unitară, sistemică asupra invăţământului nostru. Se urmăreşte, astfel, să se valorifice deplin şi  la un nivel calitativ superior potenţialul si receptivitatea vârstei cuprinse între 3 si 6 ani, în sensul sporirii influenţei pozitive a educaţiei ulterioare.

Articol complet →

Random image

Concepte-cheie specifice didacticii domeniului Om și societate (învățământ preșcolar)

Articolul însumează descrierea a zece concepte-cheie specifice didacticii domeniului Om și societate, după cum urmează: educația, educația timpurie, programa,  curriculum, transdisciplinaritatea, integrarea curriculară, domenii experențiale, competențe de comunicare,  jocul, rezolvarea de probleme.

Articol complet →

Random image

Activitate de succes în proiect eTwinning

Dincolo de evaluările de la clasă, de tematica predată sunt și alte activități care au ca sop valorificarea unor talente, integrarea în grup, societate și o apropiere de școală. Prin astfel de activități se urmărește și reducerea abandonului școlar și o atitudine pozitivă față de învățare prin colaborare și cooperare.
În cadrul Zilelor Școlii Gimnaziale Tudor Vladimirescu, din Târgoviște, am derulat un atelier cu elevii de la vârsta de 8 până la 13 ani. Acest atelier a fost o activitate a Proiectului eTwinning PLANETA FERICIRII, realizat în colaborare cu Rita Godoroja, de la Liceul de Limbi Moderne și Management din Republica Moldova.

Articol complet →

Random image

La peinture entre tradition et modernité dans la didactique de FLE

Quand un professeur enseigne une langue étrangère, il ne transmet à ses élèves seulement les notions de langue, mais aussi les notions de culture et de civilisation, ce qui est très important pour que les élèves approfondissent la langue étrangère étudiée de tous les points de vue. L’insertion des images dans la classe de français est une méthode innovatrice, centrée sur l’élève qui est encouragé d’imaginer une situation, de décrire des personnages, de faire des connexions, de faire un remue-méninges de l’image.

Articol complet →

Random image

Rolul metodelor interactive de grup în cadrul domeniului Limbă și comunicare

În instruirea interactivă, relaţia didactică este una cvadridimensională, dată de: profesor, elev, colegi şi conţinuturi curriculare. Abordarea şi practicile educaţionale specifice se construiesc ca urmare a analizei relaţiei dintre cei patru poli prezentaţi. Există aşadar patru variabile care dau specificitate instruirii interactive: variabile referitoare la conţinuturile învăţării; variabile referitoare la profesor; variabile referitoare la elev; variabile referitoare la colegii cu care elevul interacţionează.

Articol complet →

Random image

Școala și familia – un parteneriat necesar

Implicarea părinților şi a celorlalţi membri ai comunităţii în  viaţa şcolii are o importanţă deosebită în promovarea  principiilor unei  şcoli incluzive. Școala și familia urmăresc acelaşi scop, formarea tinerilor pentru a deveni personalitãţi multilateral dezvoltate care să poată face faţă dinamicii sociale, schimbărilor profunde din societate.

Articol complet →

Random image

Comment faire introduire les NTIC et l´Internet dans nos classes de FLE ?

En discutant avec nos collègues de FLE du pays  ou de l’étranger pendant les stages de formation, nous pouvons affirmer  que de nos jours, le principal problème que nous rencontrons dans nos classes de FLE c’est le manque de motivation de nos élèves. On sait aujourd’hui que chaque élève est unique dans ses motivations, ses réactions, et sa façon d’apprendre. Mais peut-on prendre en compte cette spécificité dans des cours qui restent destinés à toute une classe? Oui, il est possible!

Articol complet →

Random image

Atelier: Creez, reciclez, sunt cetățean european

Plecând de la ideea că natura nu este doar un loc pe care îl vizităm, natura este casa noastră, ne-am propus să insuflăm și copiilor dorința de a proteja natura și de a le forma respectul pentru mediul înconjurător. În acest scop, împreună cu câțiva colegi, am demarat la începutul anului școlar 2017-2018 proiectul „Atelier- creez, reciclez, sunt cetățean european“, care s-a dovedit a fi un bun punct de plecare pentru a-i sensibiliza și responsabiliza pe elevii noștri cu necesitatea protejării mediului înconjurător.

Articol complet →

Random image