Activitate de succes în proiect eTwinning

Dincolo de evaluările de la clasă, de tematica predată sunt și alte activități care au ca sop valorificarea unor talente, integrarea în grup, societate și o apropiere de școală. Prin astfel de activități se urmărește și reducerea abandonului școlar și o atitudine pozitivă față de învățare prin colaborare și cooperare.
În cadrul Zilelor Școlii Gimnaziale Tudor Vladimirescu, din Târgoviște, am derulat un atelier cu elevii de la vârsta de 8 până la 13 ani. Acest atelier a fost o activitate a Proiectului eTwinning PLANETA FERICIRII, realizat în colaborare cu Rita Godoroja, de la Liceul de Limbi Moderne și Management din Republica Moldova.

Elevii au lucrat pe grupe și au propus un logo pentru proiectul Planeta Fericirii. Elevii din România au realizat o prezentare și apoi au hotărât să realizeze și un atelier tematic pe tema fericirii. Timp de două luni elevii au realizat un jurnal cu emoții din fiecare zi. Fiecare elev realiza un chip fericit dacă era fericit într-o zi, altul unul trist și atunci profesorul prin diferite metode încerca să identifice cauza și să găsească soluții. Este foarte important ca elevul să vină cu drag la școală, să conștientizeze că rolul școlii este de a forma, educa.

Echipa din România a desfășurat un atelier care a avut ca scop, o apropiere a elevului față de școală, dându-i astfel posibilitatea să prezinte aspecte din viața de zi cu zi  într-o formă care să stârnească râsul. Astfel, greșelile elevilor acum erau satirizate și au devenit sursă de inspirație pentru produsul final, Cartea fericirii. Unii elevi se tem de eșec, se simt rușinați dacă greșesc, ceea ce îi determină să se interiorizeze, să se teamă de faptul că pot da un răspuns care nu este bun.

Jocul s-a îmbinat cu joaca, iar cunoștințele din școală au fost prezentată într-o altă formă, atractivă, captivantă, comică, sub formă de poveste. Atelierul a debutat cu un exercițiu de Spargere a gheții: elevii aruncau în același timp mai multe mingiuțe cu diferite chipuri-trăiri, imprimate-vesele, triste, nervoase… și puneau întrebări colegului legate de viața de elev. Astfel, ei au descoperit ce le place să facă, ce materie le place, ce cărți citesc, care sunt eroii preferați, au dat soluții la anumite probleme. După ce au aflat mai multe informații despre ce le place, ce nu le place și ce își doresc, tot aruncând cu mingile, identificau sentimentul conturat pe minge cu ajutorul emoticoanelor și povesteau o întâmplare veselă, tristă, uluitoare…

Elevii au realizat în grup Cartea fericirii, care cuprinde mai multe capitole: ora de matematică, chimie-experimente eșuate… implicând astfel toți elevii, de vârste diferite. La sfârșit, au realizat cartea clasei/grupului. Fiecare elev a explicat rolul său în realizarea cărții și a spus câteva impresii.

A fost interesant să observi cum fiecare elev lua rolul de povestitor, cum desena, realiza colaje tematice, se gândea la un titlu pentru capitolul/ povestioara prezentată. Toate povestioarele, desenele, colajele au devenit pagini din Cartea Fericirii, care s-a scris sub ochii noștri, încet, încet.

S-a votat care a fost cel mai bun capitol sau cea mai bună pagină de carte. La final, toți au fost învingători deoarece au reușit să contureze produsul final. Logo-ul creat de elevi redă simbolic tematica atelierului: joacă, joc, creație, voie bună.

Prin astfel de activități se dorește o extindere a orelor în nonformal, elevul însușindu-și noțiuni într-un mod atractiv, lucrează în grup, socializează, își exprimă emoțiile, trăirile. Se învață prin joc și astfel și elevii care au probleme de acomodare, integrare, în acest mod sunt valorificați.

Accesări: 182

Articole asemănătoare