Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Să învățăm despre pădure! Proiectul integrării în marea familie europeană

Percepția noastră despre frumos depinde de experiența individuală, de cultura, de gusturi. Se poate oare să  rămâi impasibil la vederea un răsărit sau apus de soare? Se poate ca măreția și imensitatea mării, a poieni înflorite, cântecul minunat a păsărilor sau susurul izvoarelor să nu te emoționeze plăcut indiferent de vârsta la care  privești aceste frumuseți?  Aceste frumuseți  au impresionat atât de mult oamenii de-a lungul întregii istorii a umanității încât mulți și-au dorit a le imortaliza  prin pictură, muzică, arhitectură,  literatură și chiar în modă. Există oare un simț estetic nativ la noi oamenii, sau ultimii ani parcă ar încerca să demonstreze altceva?

Articol complet →

Random image

Particularități ale vârstei specifice școlarului de clasa a III-a și a IV-a, în vederea dezvoltării metacognitive

Copilăria este perioada de creștere și dezvoltare, în care evoluează și încep să se structureaze conduite de adaptare, însușiri de personalitate, caracteristici cognitive, intelectuale, afective și motivaționale.

Articol complet →

Random image

Optimizarea practicii pedagogice din perspectiva profesorului mentor

Fiecare dintre noi am avut la un moment dat în viață un mentor, un model pe care l-am admirat și am încercat să îl imităm un proverb chiar spune că „imitația este cea mai sinceră formă de admiraţie”.  În opinia mea, există două sisteme: unul format dintr-un discipol şi mai mulți mentori versus un sistem în care eu sunt propriul meu mentor.

Articol complet →

Random image

StoryJumper – a Valuable Tool for Students

Overview of the activity: 6th graders studied a unit in their ESL book called Once upon a time… As you might expect, the unit dealt with fairy tales, their features (characters, challenges, motivation, setting, obstacles, climax, closing), and after reading and analyzing seven classical fairy tales I asked my students to create their own story. To do this, I created a free account on storyjumper.com/main/help, I picked a password and I created a Classroom Edition where the students were supposed to post and share their stories between the classroom and home.

Articol complet →

Random image

Culture as the Fifth Skill

The concept of culture refers to a group’s shared beliefs, customs, and behavior. A school’ s culture includes the obvious elements of schedules, curriculum, demographics, and policies, as well as the social interactions that occur within those structures and give a school its look and feel as “friendly,” “elite,” “competitive,” “inclusive,” and so on.

Articol complet →

Random image

Dreptul copilului de a fi protejat împotriva violenței

Copiii se nasc din iubire, ei dând sens vieții prin candoarea și inocența lor. Dintr-un mediu al realității în care e suficient să dorești și să ceri, copilul intră într-o lume în care trebuie să te supui unor legi și regulamente pentru a descoperi, a cunoaște, a stăpâni.

Articol complet →

Random image

Fundamente teoretico-explicative ale mentoratului românesc

Mentorul trimite la imaginea ȋnţeleptului care stă de vorbă cu  novicele, recrutul ȋncepător. În DEX,  mentorul este definit ca un „sfătuitor, profesor sau antrenor înţelept, de încredere.” Aşadar, un mentor este pur şi simplu o persoana care ajuta altă persoana să înveţe ceva ce în alte condiţii ar fi învăţat mai prost, mai lent sau nu ar fi învăţăt  deloc. Articolul face o scurtă incursiune în conceptele de bază: mentor, mentorat, competenţe profesionale, standarde profesionale, standarde de calitate în mentorat.

Articol complet →

Random image

Les jeux de rôles en classe de FLE – source d’apprentissage et de divertissement

L’expression orale en classe de langue permet aux élèves d’utiliser la langue indépendamment pour qu’ils soient en mesure de donner une forme matérielle, manifeste, à leurs pensées. Faire parler les apprenants est une mission extrêmement difficile pour tout enseignant de FLE, mais tout à fait réalisable.

Articol complet →

Random image

La lecture de l’image

Dans quel but) la lecture de l’image? À l’heure actuelle, beaucoup d’informations passent par l’image, diffusées par la télévision, le cinéma, internet, la presse, les publications, les musées etc.

Articol complet →

Random image