Folclorul copiilor din zona Starchiojd si Chiojdu reprezintă o modalitate specifică de adaptare a celor mici la mediu, reflectând viaţa lor intimă, comportamentul faţă de lumea inconjuratoare (natură, familie, membrii societăţii de diferite vârste), fiind parte integrantă a folclorului românesc.
Stratégies de lecture en classe de FLE
La stratégie de lecture désigne la manière dont on lit un texte. Selon les objectifs de lecture, les textes à lire et le temps dont le lecteur dispose, ces stratégies peuvent varier. En didactique de la lecture, on distingue plusieurs manières de lire. Pédagogiquement l’enseignant peut utiliser de diverses stratégies pour amener l’apprenant à une bonne compréhension du texte.
Mathematics and Economics
Applied mathematics in economics can be an effective tool for raising the curiosity of children and the desire to study individually. The economic environment and economy in general, with its essential components, production, performance of works, provision of services, identification / utilization / exploitation of financial resources, are a good source of problems whose economic content is easily understood and whose solution involves the use of a mathematical apparatus that is studied in gymnasium.
Frecventarea cu regularitate a grădiniței de către copiii
Grădiniţa este veriga iniţială a învăţământului preuniversitar, cu sarcini instructiv-educative pentru pregătirea preşcolarilor în vederea integrării şi adaptării optime în viaţa de şcolar. Când intră la grădiniță, copilul se afla în perioada celor mai importante acumulari, care vor sta la baza personalității sale. De-a lungul preșcolarității, copiii câștigă mult sub raport fizic, mental si emoțional; curiozitatea preșcolarilor constituie baza învațării și a educației din anii următori. Frecventarea grădiniței favorizează conturarea unui autentic comportament interrelațional.
Utilizarea cântecului la ora de limba franceză
În general, cântecul este o lucrare creativă care nu a fost creată în scopuri educaționale, înscriindu-se astfel în panoplia documentelor autentice. Combinând muzica, cuvântul și abilitățile interpretului, cântecul dobândește caracteristici unice care îl deosebesc de alte documente autentice.
Demotivare
Ca dascăli, avem dreptul să fim demotivaţi?
Demotivarea este un proces des întâlnit în cadrul organizaţional, managerii considerând că este unul dintre motivele de bază pentru care angajaţii nu îşi realizează sarcinile. Pentru îndepărtarea acestui obstacol, un pas important este înţelegerea, atât de către manager cât şi de angajaţi, a ceea ce înseamnă să fii motivat.
Excursia școlară – „motiv de bucurie pentru elevi”
Un mijloc didactic important în raport cu dezvoltarea cognitivă şi afectivă a copilului ce-i oferă acestuia oportunitatea de a observa, de a cerceta, de a cunoaște în mod direct o mare varietate de aspecte din mediul natural este excursia. Aceasta înlesnește educarea şi dezvoltarea simţului estetic, stârneşte dragostea pentru natură și respectul pentru frumusețile ei, stimulează curiozitatea şi spiritul de echipă al copiilor, aceştia păstrând în memorie unele momente ce pot fi de neuitat pentru ei pentru tot restul vieţii.
Criza lecturii
Există momente în viaţa fiecărui profesor de Limba şi literatura română când caută cu disperare metode pentru a atrage tinerele generaţii spre literatură, sperând să le deschidă apetitul pentru lectură şi această înclinaţie să dureze întreaga viaţă, dar trăim într-o epocă în care literatura se detaşează uşor, uşor chiar şi de preocupările adulţilor. Tentaţiile sunt multe şi greu de înlăturat; dacă în copilăria noastră rivalul cel mai de temut era televizorul, acum inamicul principal al lecturii este internetul.
Teatrul forum – mijloc de educație incluzivă
Teatrul forum este o modalitate eficientă de schimbare a atitudinii oamenilor și de rezolvare a unor probleme sociale. Folosit corect, acesta oferă publicului puterea de a găsi soluții și de a rezolva probleme sociale în mod activ.
Într-o lume în care integrarea și multiculturalismul au devenit aspecte de netăgăduit, educația incluzivă reprezintă un deziderat fundamental al educației la nivel european.
Perspectiva didactică actuală privind abordarea lecturii la nivel gimnazial. Profilul elevului-cititor (chestionar)
Actuala Programă de Limba și literatura română pentru gimnaziu pledează pentru dezvoltarea gustului pentru lectură al elevilor și formarea unor cititori activi, capabili să aplice strategii de comprehensiune și de interpretare adecvate textelor pe care le citesc, prin stimularea gândirii critice și prin valorizarea creativității.