Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.949
Articole publicate
2574
Contribuitori

Subproiectul Pași spre un viitor mai bun!, din cadrul proiectului ROSE

Colegiul Național de Agricultură și Economie Tecuci a accesat un grant în valoare de 688.217,25 lei pentru implementarea subproiectului PAȘI SPRE UN VIITOR MAI BUN! finanțat prin proiectul ROSE în baza Acordului de Grant nr. SGL/R I/146 din 27.06.2017, încheiat cu MEN-UMPFE, în cadrul Schemei de Granturi pentru Licee (SGL). Subproiectul ROSE -„PAȘI SPRE UN VIITOR MAI BUN” îşi propune creșterea interesului elevilor în vederea continuării studiilor, îmbunătățirea bagajului de cunoștințe teoretice și practice ale elevilor, creșterea siguranței de sine în momentul participării la examene și implicarea lor în diverse activități remediale pedagogice, de sprijin și  extracurriculare. Proiectul se va derula pe perioada 2018 -2022.

Articol complet →

Random image

Importanța stimulării creativității la copii

Creativitatea îşi are originea în cuvântul latin „creare”, care înseamnă a zămisli, a făuri, a creea, a naşte. Aceasta reprezintă cel mai înalt nivel comportamental uman, capabil de a antrena şi polariza toate celelalte nivele de conduită, toate însușirile psihice ale unui individ.
Creativitatea constituie una dintre cele mai importante valori umane, sociale, educaționale.

Articol complet →

Random image

Méthodes et moyens pour l’acquisition du lexique par lea débutants en FLE

La connaissance d’une langue étrangère est devenue une nécessité aujourd’hui, au-delà des possibilités de parler couramment une ou plusieurs langues de circulation internationale. Si le français a traditionnellement mis l’accent sur l’étude attentive des règles grammaticales, au détriment du vocabulaire, avec l’utilisation de plus en plus fréquente de méthodes basées sur la communication, l’apprentissage du vocabulaire a retrouvé sa place bien méritée. Cette thèse analyse le rôle du vocabulaire dans l’apprentissage du français langue étrangère. Les idées principales de la thèse ont trait à l’importance qu’il revêt pour la connaissance d’une langue étrangère, que signifie l’étude de vocabulaire concret, les problèmes rencontrés par les enseignants lorsqu’ils travaillent avec des étudiants et les techniques qui peuvent rendre l’enseignement attrayant pour les étudiants.

Articol complet →

Random image

Rolul, locul și funcțiile strategiilor didactice interactive în cadrul procesului de învățământ

Crenguţa Lăcrămioara Oprea defineşte strategia didactică, în lucrarea „Strategii didactice interactive” (2008), ca fiind „ansamblul complex şi circular de metode, tehnici, mijloace de învăţământ şi forme de organizare a activităţii, complementare, pe baza cărora profesorul elaborează un plan de lucru cu elevii, în vederea realizării cu eficienţă a învăţării”.

Articol complet →

Random image

Rolul activităților de educație fizică la preșcolari

Educația fizică reprezintă activitatea de formare-dezvoltare a personalității umane proiectată și realizată prin valorificarea deplină a potențialului fizic, fiziologic și psihologic al organismului în condițiile specifice societății contemporane. În prezent, oamenii au tendința de a deveni tot mai sedentari, ca urmare a dezvoltării tehnicii și automatizării, care fac ca munca fizică și participarea la efort a organismului să fie din ce în ce mai reduse. În acest context, activitatea sportivă ar trebui să ne însoțească de la o vârstă cât mai fragedă și până la sfârșitul vieții.

Articol complet →

Random image

Minimalizarea vocației de dascăl

A fi profesor, a fi dascăl este o vocație. Vocația pentru această meserie este de fapt darul Universului pentru unii dintre semenii noștri. Nu oricine poate fi dascăl, nu oricine poate iubi fără măsură, cu nepărtinire și fără subiectivism materialul pe care-l modelează: copiii.

Articol complet →

Random image

Familia tradițională și familia modernă

Un rol important al familiei este colaborarea familiei cu școala deoarece părinții sunt beneficiari indirecți ai educației copilului. Ei sunt cei care confruntă cu situații inedite, probleme comportamentale și manifestări conflictuale ale personalității în formare a copilului. Experiența praxiologică a școlii sprijină soluționarea unor probleme care se ivesc la o categorie de vârstă și care se repetă la generațiile următoare.

Articol complet →

Random image

Metode complementare de evaluare: Proiectul. Aplicații în educația ecologică

Evaluarea, ca proces complementar și dinamic de măsurare , are o încărcătură morală, deoarece conduce la selecții, hotărând , într-o mai mare sau într-o mai mică  măsură, traseul socio-profesional. Noile strategii, denumite „evaluari alternative”, „evaluări complementare” sau „evaluări autentice”, aduc procesului de învățare multiple beneficii.

Articol complet →

Random image

Comportamentul moral

Comportamentul moral, după spusele lui Ilade, reprezintă „un ansamblu de manifestări psihice cu conținut normativ- axiologic, prezentând o diversitate de niveluri ale structurii, dezvoltării și educării sale ca element constituent al conștiinței umane”. Tot aici întâlnim anumite forme de exprimare precum: deprinderile morale care sunt componente  automatizate ale conduitei ce se formează ca răspuns la anumite cerințe care se repetă în condiții relative identice, obișnuințele morale care implică în plus faptul că acțiunile automatizate au devenit o trebuință  internă dar și trăsăturile pozitive de caracter și voință sunt componente psihomorale ale persoanei ce rezultă din asimilarea normelor morale și integrarea lor în structura personalității umane.

Articol complet →

Random image