Colegiul Național de Agricultură și Economie Tecuci a accesat un grant în valoare de 688.217,25 lei pentru implementarea subproiectului PAȘI SPRE UN VIITOR MAI BUN! finanțat prin proiectul ROSE în baza Acordului de Grant nr. SGL/R I/146 din 27.06.2017, încheiat cu MEN-UMPFE, în cadrul Schemei de Granturi pentru Licee (SGL). Subproiectul ROSE -„PAȘI SPRE UN VIITOR MAI BUN” îşi propune creșterea interesului elevilor în vederea continuării studiilor, îmbunătățirea bagajului de cunoștințe teoretice și practice ale elevilor, creșterea siguranței de sine în momentul participării la examene și implicarea lor în diverse activități remediale pedagogice, de sprijin și extracurriculare. Proiectul se va derula pe perioada 2018 -2022.
Importanța stimulării creativității la copii
Creativitatea îşi are originea în cuvântul latin „creare”, care înseamnă a zămisli, a făuri, a creea, a naşte. Aceasta reprezintă cel mai înalt nivel comportamental uman, capabil de a antrena şi polariza toate celelalte nivele de conduită, toate însușirile psihice ale unui individ.
Creativitatea constituie una dintre cele mai importante valori umane, sociale, educaționale.
Méthodes et moyens pour l’acquisition du lexique par lea débutants en FLE
La connaissance d’une langue étrangère est devenue une nécessité aujourd’hui, au-delà des possibilités de parler couramment une ou plusieurs langues de circulation internationale. Si le français a traditionnellement mis l’accent sur l’étude attentive des règles grammaticales, au détriment du vocabulaire, avec l’utilisation de plus en plus fréquente de méthodes basées sur la communication, l’apprentissage du vocabulaire a retrouvé sa place bien méritée. Cette thèse analyse le rôle du vocabulaire dans l’apprentissage du français langue étrangère. Les idées principales de la thèse ont trait à l’importance qu’il revêt pour la connaissance d’une langue étrangère, que signifie l’étude de vocabulaire concret, les problèmes rencontrés par les enseignants lorsqu’ils travaillent avec des étudiants et les techniques qui peuvent rendre l’enseignement attrayant pour les étudiants.
Rolul, locul și funcțiile strategiilor didactice interactive în cadrul procesului de învățământ
Crenguţa Lăcrămioara Oprea defineşte strategia didactică, în lucrarea „Strategii didactice interactive” (2008), ca fiind „ansamblul complex şi circular de metode, tehnici, mijloace de învăţământ şi forme de organizare a activităţii, complementare, pe baza cărora profesorul elaborează un plan de lucru cu elevii, în vederea realizării cu eficienţă a învăţării”.
Rolul activităților de educație fizică la preșcolari
Educația fizică reprezintă activitatea de formare-dezvoltare a personalității umane proiectată și realizată prin valorificarea deplină a potențialului fizic, fiziologic și psihologic al organismului în condițiile specifice societății contemporane. În prezent, oamenii au tendința de a deveni tot mai sedentari, ca urmare a dezvoltării tehnicii și automatizării, care fac ca munca fizică și participarea la efort a organismului să fie din ce în ce mai reduse. În acest context, activitatea sportivă ar trebui să ne însoțească de la o vârstă cât mai fragedă și până la sfârșitul vieții.
Minimalizarea vocației de dascăl
A fi profesor, a fi dascăl este o vocație. Vocația pentru această meserie este de fapt darul Universului pentru unii dintre semenii noștri. Nu oricine poate fi dascăl, nu oricine poate iubi fără măsură, cu nepărtinire și fără subiectivism materialul pe care-l modelează: copiii.
Familia tradițională și familia modernă
Un rol important al familiei este colaborarea familiei cu școala deoarece părinții sunt beneficiari indirecți ai educației copilului. Ei sunt cei care confruntă cu situații inedite, probleme comportamentale și manifestări conflictuale ale personalității în formare a copilului. Experiența praxiologică a școlii sprijină soluționarea unor probleme care se ivesc la o categorie de vârstă și care se repetă la generațiile următoare.
Avantages et problèmes de l’Internet dans la didactique du FLE
L’ordinateur offre bien de possibilités pour transmettre des connaissances et les contenus peuvent être abordés par un traitement interdisciplinaire. C’est un outil pratique, mis à la main de tous dans les établissements scolaires.
Metode complementare de evaluare: Proiectul. Aplicații în educația ecologică
Evaluarea, ca proces complementar și dinamic de măsurare , are o încărcătură morală, deoarece conduce la selecții, hotărând , într-o mai mare sau într-o mai mică măsură, traseul socio-profesional. Noile strategii, denumite „evaluari alternative”, „evaluări complementare” sau „evaluări autentice”, aduc procesului de învățare multiple beneficii.
Comportamentul moral
Comportamentul moral, după spusele lui Ilade, reprezintă „un ansamblu de manifestări psihice cu conținut normativ- axiologic, prezentând o diversitate de niveluri ale structurii, dezvoltării și educării sale ca element constituent al conștiinței umane”. Tot aici întâlnim anumite forme de exprimare precum: deprinderile morale care sunt componente automatizate ale conduitei ce se formează ca răspuns la anumite cerințe care se repetă în condiții relative identice, obișnuințele morale care implică în plus faptul că acțiunile automatizate au devenit o trebuință internă dar și trăsăturile pozitive de caracter și voință sunt componente psihomorale ale persoanei ce rezultă din asimilarea normelor morale și integrarea lor în structura personalității umane.