Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.940
Articole publicate
2571
Contribuitori

Dreptul la integrare și consiliere școlară al copiilor cu dificultăți de învățare

Integrarea este un proces complex și de durată, ce presupune asigurarea participării persoanelor/copiilor care prezintă elemente de diversitate, la viața socială și împreună cu ceilalți indivizi, favorizându-se intercunoașterea și familiarizarea reciprocă.

Articol complet →

Random image

Învățare fără granițe – experiența mea Erasmus în Split

Între 4 și 8 august 2025, am trăit una dintre cele mai frumoase experiențe profesionale și personale: participarea cu încă doi colegi, la o Mobilitate Erasmus în Split, Croația, la cursul: „Latest Digital, ICT & AI Solutions for Educators Transform Teaching with Technology, ChatGPT, DeepSeek, Multimedia, Storytelling, Game-based Learning & Smart Assessment Strategies”, dedicat celor mai noi tehnologii educaționale.

Articol complet →

Random image

Formare Erasmus+ în tehnologii și instrumente AI pentru educație

Inteligența Artificială este deja un „coechipier” indispensabil pentru studenți, profesori și creatori de conținut.
În perioada 19-24 august, am avut oportunitatea să particip la un curs de formare în cadrul programului Acreditare Erasmus+, proiect ce are nr. de referință 2024-1-RO01-KA121-SCH-000215768. Cursul intitulat „Digital and AI literacy, Advanced use of AI tools (ChatGPT and similar platforms); digital content creation; understanding of basic AI ethics and risks in education”, susținut de Asociación Socioeducativa EDUPLUS Tenerife, s-a concentrat pe dezvoltarea competențelor digitale și a cunoștințelor legate de inteligența artificială (AI) în context educațional indoor și outdoor.

Articol complet →

Random image

Profesorul viitorului – o experiență de formare în era inteligenței artificiale (Mobilitate Erasmus+)

În cadrul proiectului Acreditare Erasmus+ cu nr. de ref.  2024-1-RO01-KA121-SCH-000215768, în perioada 19-24 august, am participat la cursul de formare Erasmus+ „Digital & AI Literacy, Advanced use of AI Tools, Digital Content Creation & AI Ethics and Risks in Education”, oferit de Asociación Socioeducativa EDUPLUS Tenerife.

Articol complet →

Random image

Digital Innovation in the Classroom: Lessons from the Erasmus+ Course in Porto

At the end of June 2025, I had the privilege to take part in the Erasmus+ training course “Future Classroom: Apps for Education” in Porto, Portugal. The program was organized under the Erasmus+ 2024 framework (Project Reference: KA1-SCH-ADU-VET-2024/42656a9), within the strand Learning Mobility of Individuals – School Education, Adult Education and Vocational Education and Training.

Articol complet →

Random image

Broadening Horizons with Erasmus+: A Journey of Learning and Growth

During 14-18 July 2025, I participated in the „Game based-learning and gamification” training course, organized in the Czech Republic, Prague, by ITC International. Participation was possible through the Erasmus Accreditation Project of the Mănești Secondary School, with reference no. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000217413.

Articol complet →

Random image

Fostering Student and Teacher Well-being through International Collaboration (Erasmus+)

As part of the European educational initiative under Erasmus+ 2024 framework (project reference: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000203781), educators from Romania engaged in an intensive professional development experience in Antalya, Turkey, during April 14-18, 2025, focusing on Mental Health Awareness and Support: Promoting Well-Being and Resilience.

Articol complet →

Random image

Starea de bine în sala de clasă – de la teorie la practică

Educația timpurie reprezintă fundamentul pe care se construiește întreaga dezvoltare ulterioară a copilului. În cadrul ciclului primar, școala nu este doar un spațiu de învățare formală, ci și un mediu de formare emoțională, socială și morală. Starea de bine a elevilor constituie un factor determinant al succesului școlar și al motivației pentru învățare. Conform literaturii de specialitate, climatul pozitiv din sala de clasă favorizează implicarea activă a elevilor, reduce riscul de abandon școlar și contribuie la dezvoltarea competențelor socio-emoționale (Deci & Ryan, 2000; OECD, 2021).

Articol complet →

Random image

Modalități de prevenire a comportamentului agresiv la elevi

Comportamentul agresiv se poate manifesta prin lovituri, țipete sau neconformism și, dacă nu este tratat, poate duce la dificultăți sociale și emoționale de durată. Poate fi controlat prin abordări adecvate și un plan de acțiune timpuriu, care ajută la crearea unui proces pozitiv de dezvoltare comportamentală și emoțională. Astfel de comportamente pot fi fizice (de exemplu, lovirea, împingerea), verbale (de exemplu, jignirile, țipetele) sau non-fizice (de exemplu, distrugerea proprietății). Din când în când, agresivitatea este o funcție a dezvoltării naturale a copiilor mici, în special la vârsta preșcolară, când acest grup încă învață să-și regleze emoțiile.

Articol complet →

Random image

Modul de funcționare a unei întreprinderi. Repere pentru educația antreprenorială

În contextul rapid schimbător al economiei contemporane, educația antreprenorială a devenit o componentă esențială a curriculumului școlar. Dezvoltarea competențelor antreprenoriale la elevi nu înseamnă doar pregătirea viitorilor oameni de afaceri, ci formarea unor cetățeni activi, capabili să înțeleagă mecanismele economice și să contribuie constructiv la societate. Prezentul articol oferă o analiză structurată a modului de funcționare a unei întreprinderi, constituind un instrument pedagogic util pentru cadrele didactice care predau discipline economice și antreprenoriale.

Articol complet →

Random image