Au copiii performanțe mai bune la școală , dacă primesc întăriri prin steluțe aurii, premii sau chiar recompense bănești? Planurile de stimulare cresc productivitatea muncii? Este mai bine să lauzi decât să plătești performanța?
Pedeapsă sau recompensă
Educational Synergies in the Digital Age through eTwinning Projects
For two years now, I have had the privilege of being part of the eTwinning community, an educational adventure that has beautifully transformed the way I teach and interact with my students. Initially, I approached eTwinning projects just out of curiosity, working in a vocational-technical institution as a foreign language teacher. I can now say with certainty that this experience has revolutionised my whole approach to teaching, opening new perspectives and opportunities that I did not previously think possible.
„O călătorie în Univers cu BIT și EVO” – un proiect Meet and Code de integrare prin învățare și programare
Proiectul de robotică și programare Meet and Code „O călătorie în Univers cu BIT și EVO” pentru elevii pasionați de astronomie și tehnologie a luat sfârșit. Asociația „Aici pentru Tine” anunță finalizarea acestui proiect STEAM, un demers educațional și inovativ plin de activități fascinante, inițiat de doamna profesoară Mariana Lazăr, de la Școala Gimnazială Nr. 12, Brașov.
Dezvoltarea competențelor elevilor prin intermediul proiectelor Erasmus+
Considerăm că în anii școlarității, o modalitate de a contribui la formarea caracterului și a personalității elevilor, o constituie participarea acestora la mobilități, în cadrul proiectelor Erasmus+. În Liceul de Arte „Bălașa Doamna”, Târgoviște există, în prezent, în derulare, două proiecte Erasmus+, ele aflându-se în anul al III-lea de acreditare, unul dintre ele fiind în domeniul Formare profesională, iar celălalt, în domeniul Educație școlară.
Incluziunea prin intermediul artelor în cadrul programului Erasmus+, curs de formare Unleash the Creator, România
Abstract. The Erasmus+ TC Unleash the Creator project Cisnădioara, Romania, 2023-3-RO01-KA153-YOU-000171855, was intended for youth workers/ teachers who want to improve their competencies in the field of inclusive education, through non-formal methods, to develop their skills regarding group dynamics and conflict resolution, integrating Art in inclusive education, in their classroom work with students with different special educational requirements, in working with neurodivergent and neurotypical people. The Erasmus+ project, fully funded by the European Union, brought together youth workers/ facilitators/ teachers from Romania, Greece, Italy, Portugal, Morocco, Turkey, and Hungary, selected according to the quality of their application form and the thematic interview, in general, people with a certain academic experience and with international studies, premises of the understanding of the theorized concepts and the implemented methodology.
Rolul strategiilor didactice în procesul de predare-învățare
Termenul de strategie îşi are originea „într-un cuvânt grecesc cu semnificaţia de generalitate şi până de curând a avut un înţeles strict militar: arta planificării şi conducerii războiului.” DEX-ul indică originea latină a cuvântului, din latinescul strategia – funcţia strategului; aptitudinea de a comanda; legătura cu Grecia Antică se face prin „strategi”, comandanţi militari ai unor cetăţi. DEX-ul defineşte strategia ca „parte componentă a artei militare, care se ocupă cu problemele pregătirii, planificării şi ducerii războiului şi operaţiilor militare.”
Implicarea familiei în viața școlară – avantaje și provocări
Ca și cadru didactic, dar și ca părinte, văd această triadă părinte – copil – școală ca fiind un necesar, acea nevoie indispensabilă actului educațional, tot ceea ce trebuie noi să face este ca să ne folosim de orice mijloc pentru a avea o colaborare fructuoasă. Mulțumită dezvoltării, descoperirilor făcute, avem acces la multe forme de comunicare ( telefon , mail, mesaje ), iar acest lucru poate veni în avantajul nostru, pentru a a avea o comunicare eficientă.
Conceptul de educație pentru securitate personală
Conform DEX 2009, securitatea reprezintă sentimentele de încredere și liniște ale persoanei în absența oricărui pericol, iar potrivit autorului Barry Buzan, securitatea poate fi definită ca funcția inversă a riscului. Problema securităţii şi, implicit, a mecanismelor prin care siguranţa indivizilor, a comunităţilor şi a statelor este furnizată a devenit în ultimii ani o chestiune de primă necesitate şi importanţă în contextul diversificării ameninţărilor şi pericolelor din mediul internațional de securitate care, pe fondul globalizării și al progresului tehnologic, se află într-o continuă evoluție.
Stagiul didactic de la Liège, promotor al formării continue a profesorilor de FLE (franceza ca limbă străină)
Între 5 și 23 august 2024, am avut oportunitatea de a participa cu o bursă la stagiul didactic de la Universitatea din Liège, Belgia – stagiu de formare continuă a profesorilor de FLE (français langue étrangère – franceza ca limbă străină).
O călătorie culturală: Proiectul eTwinning „A Cultural Journey”
Colegiul Național „Anastasescu” din Roșiori de Vede, jud. Teleorman, a desfășurată în anul școlar 2023-2024 un proiect captivant în cadrul programului eTwinning, intitulat „A Cultural Journey”. Acest proiect și-a propus să dezvolte abilitățile elevilor prin explorarea diversității culturale și învățarea interactivă, implicând tineri din mai multe țări europene.