Schimbările actuale au determinat modificări majore prin înlocuirea totală a interacțiunilor dintre cadrele didactice și elevi/ preșcolari cu interacțiunea mijlocită a utilizării mediului virtual. Paradigma educațională clasică vizează dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a copilului printr-un ansamblu de principii, reguli, axiome acceptate de comunitatea științifică, însă aceasta s-a dovedit a fi dificil de atins în contextul pandemiei, datorită impunerii majore a digitalizării școlare. Astfel randamentul procesului educațional cunoaște o perioadă de tranziție dificilă, din cauza impedimentelor de natură externă și internă, în îndeplinirea cu succes a obiectivelor didactice.
Un element de noutate pentru cadrele didactice îl reprezintă astfel procesul de autoinstruire, un proces esențial ce asigură pregătirea temeinică în special din punct de vedere practic, prin cunoașterea și mânuirea tehnologiei, dar și din punct de vedere teoretic prin adaptarea cunoștințelor, capacităților, metodelor și mijloacelor de învățare într-o manieră atractivă, interactivă care să aibă ca scop un feedback pozitiv. În sprijinul tuturor cadrelor didactice au fost publicate o serie de tutoriale pe youtube și au fost susținute webinare gratuite cu caracter interactiv, putându-se interveni în atât în scris cât și audio. Încă de la începutul pandemiei, respectiv luna martie 2020, prin Fundația Dan Voiculescu, s-au lansat nu mai puțin de 50 de webinare în acest sens, cu dreptul de a primi certificat/ adeverință de participare, existând și posibilitatea de a te fi înscris la webinarii internaționale precum: Institute și Transilvania College, Haughton Mifflin Harcourt, A.N.C.I.A. training, Nattional Geografic, Oxford University Press, ELT Together 2020 (Intercultural Competence and Citizenship), Sell Education, Wellbeing Institute,etc. Aceste webinare pentru toate cadrele didactice au fost lansate în toată lumea, astfel participarea la ele fiind înregistrată prin completarea unui simplu formular de înscriere. Rolul acestor webinare este acela de a cunoaște exigențele, doleanțele și temerilor cadrelor didactice din întreaga lume, găsirea celor mai bune soluții de gestionare a situației actuale, prin stabilirea și căutarea unor metode, practici, modele și strategii de abordare a învățării în sistem online.
Astfel, tranziția de la învățarea tradițională către învățarea online este una complexă, cadrul didactic trebuind să creeze un climat propice participanților la educație, adică un mediu virtual care să trezească interesul copiilor, pentru atingerea cu succes a obiectivelor propuse de învățare. Concretizarea tuturor acțiunilor educaționale neexperimentate anterior, sunt abordate cu o ușoară îndoială de către cadrele didactice, prin implementarea în unitățile școlare a platformelor educaționale. În cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr.1 Focșani, sub conducerea dnei Director Vlad Camelia, s-a stabilit ca mijloc de comunicarea virtual între cadrele didactice și parinți/ preșcolari aplicația ADMA- SIIR, care facilitează implementarea și administrarea serviciilor G suite for education prin realizarea de conturi, grupuri, orare, cu scopul îmbunătățirii procesului de predare-învățare-evaluare. În cadrul acestei platforme, de exemplu, Grupa Mare „Boboceii”, condusă de către Raluca Bratu și Ileana Popa, realizează activitățile în Google classroom. O soluție pentru obținerea unui feedback pozitiv o reprezintă utilizarea jocurilor digitale, jocuri de tip quizz care pot fi folosite cu ușurință în predarea, învățarea și evaluarea didactică. Aceste jocuri au avantajul că pot fi create de oricine și pot fi integrate în Google classroom. Cu un strop de răbdare și un gram de creativitate se poate crea o activitate deosebită, accesibilă, colorată și interactivă care nu va încânta doar ochii copiilor, ci și pe cel al cadrelor didactice și părinților.