Lumea jocului (Concurs de 1 Iunie pentru preșcolari)

Jocul e principalul mijloc de abordare a copiilor preșcolari într-o activitate complexă; el realizează dezvoltarea psiho-motrică a celui mic, pune bazele conduitei în colectiv și formează trăsături de caracter şi voință ca: iniţiativa, curajul, perseverenţa, disciplina, rapiditatea, etc. Din marea varietate a jocurilor sportive sau de mişcare, am ales câteva care se  bazează pe deprinderi motrice de bază ca:  mers, alergare, săritură.

Jocurile au reguli precise pe care cei mici trebuie să le respecte: să aştepte semnalul de începere, să înceteze jocul la semnalul dat de conducător, să aibă un comportament disciplinat pe tot parcursul desfăşurării acestuia.

Jocurile propuse au caracter sportiv, dar şi distractiv, ele îmbinând motricitatea cu veselia, emoţia, bucuria , satisfacţia. Desfăşurându-se între copii de 5-7 ani, se va interveni în ceea ce priveşte corectitudinea mişcărilor executate şi a rolurilor îndeplinite de ei.

Unităţile preşcolare pot participa la concurs sub diverse nume: „Fulgerul”, „Tunetul”, „Boboceii”, „Albinuţele”, „Prichindeii” etc. Juriul va fi  format din  învăţători iar un profesor de Educaţie fizică va conduce jocurile. În final, cei premiati vor castiga  diplome, cadouri   şi dulciuri.
Se pot antrena în concurs doar 8-10 copii (maximum) de unitate, deoarece jocurile implică multă mişcare, iar cei mici trebuie să fie urmăriţi foarte atent pentru a se evita accidentele.

Propun doamnelor educatoare un set de jocuri, pentru care prezint cateva indicatii metodice:

I CURSA ÎN SAC – pe 4-6 m
Tema: sărituri pe ambele picioare.
Copiii vor fi băgaţi în saci de rafie şi la comanda conducătorului vor sări ca broscuţa ţinând foarte bine sacul cu ambele mâini.
Jocul se desfăşoară sub formă de ştafetă. Vor fi 3 maxim 4 copii care-şi vor preda ştafeta şi va câştiga echipa care termină prima.
Obiective:
– respectarea semnalului de începere a jocului;
– respectarea liniei de final;
– păstrarea poziţiei corecte în timpul săriturii;
– realizarea corectă a săriturii pe ambele picioare.

II    ARUNCAREA LA ŢINTĂ
Tema: aruncarea la ţintă (cu o mână) de la distanţă.
Se trasează o linie în spatele căreia vor sta echipele. Fiecare copil va avea în mână 2-3 cuburi colorate (în loc de mingi).
În faţa lor la o distanţă de 1,5-2 m vor fi amplasate coşuri de plastic.
La comanda „Începeţi” – copiii vor arunca cubul cu atenţie astfel încât acesta să intre în coş. Va câştiga echipa care va avea cele mai multe cuburi băgate la ţintă.
Coşul implică o îndemânare mai mare şi o apreciere exactă a direcţiei şi distanţei.
Obiective:
– să respecte semnalul de începere;
– să arunce cubul urmărind atent ţinta;
– să execute mişcarea de aruncare cu spatele drept şi cotul braţului îndoit.

III   DANSUL JUCĂRIILOR DE PLUŞ
Tema: mişcări simple libere în ritm de dans (în perechi).
Ringul de dans va fi delimitat.
La semnalul de începere a melodiei copiii vor dansa în perechi ţinând între ei o jucărie de pluş.
Vor fi atenţionaţi să se mişte în ritmul muzicii astfel încât jucăria să nu le scape. Perechile vor fi eliminate atunci când obiectul cade. Va câştiga echipa care va rezista în timp, a cărei jucărie se va păstra între ei.
Obiective:
– consolidarea paşilor de dans;
– dezvoltarea simţului ritmic;
– cultivarea autocontrolului;
– obţinerea unui moment de destindere.

„Lumea jocului” îşi propune să aducă pe feţele celor mici bucurie, zâmbete, râsete dar şi încântarea că şi-au învins teama şi au câştigat competiţia.

 

prof. Ana Bordan

Școala Gimnazială Ioan Vlăduțiu, Luduș (Mureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/ana.bordan

Articole asemănătoare