Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.927
Articole publicate
2570
Contribuitori

Experimentul la clasele primare

La clasele primare experimentul este folosit ca metodă de învățare, consolidare și evaluare a cunoștințelor. Cuvântul „experiment” provine din latinescul „experimentum” care înseamnă experiență, investigare, probă.
Având un caracter activ, deoarece este o observare provocată, experimentul prinde foarte bine la copiii de vârstă școlară mică. Elevul devine, din observator, practician și poate verifica ipotezele pe care le stabilește dinainte de a începe experimentul. El poate verifica fenomenele care se produc în jurul lui și care îi pot influența viața. Un alt avantaj al experimentului este acela că el poate fi repetat de câte dorește elevul sau de câte ori e necesar pentru a proba o ipoteză.

Articol complet →

Random image

Dezvoltarea motivației elevilor pentru învățare

Motivaţia pentru învăţare influențează procesul de învăţare în sine şi, implicit, rezultatele acestui proces. Sintagmele precum : elevii nu mai sunt interesați să învețe, n-au drag de carte, au prea multe distrageri,  apar deseori în discuțiile dintre educatori dar și între părinții interesați de educația copiilor lor. Unii elevi performează mult sub capacitatea lor sau pur și simplu refuză să învețe, devalorizând importanța muncii și catalogându-i pe cei poziționați altfel drept stupizi sau ipocriți. Este o situație  reală și o problemă actuală, la care specialiștii din domeniul științelor educației, dar și practicienii au încercat să caute soluții.

Articol complet →

Random image

Se mai citește astăzi? Ce și cât?

O problemă  dintre cele mai complexe şi mai dificile, care ocupă un important loc în studiile de pedagogie, o reprezintă educaţia intelectuală, proces reprezentat de îndrumarea şi stimularea gândirii copilului într-o manieră sistematică, realistă şi critică. De aceea, educaţia intelectuală trebuie valorificată în permanenţă prin asigurarea creşterii inteligenţei şi susţinută prin cele mai bune metode didactice, realizate cu perspicacitate.

Articol complet →

Random image

Iată, vin colindătorii!

Iarna anului 2017. Emoții în prag de Crăciun, 24 decembrie 2017. Ies împreună cu tata și cu fetița mea la poartă. E ora 5 dimineața. Tata mă încurajează că vor veni. Un sentiment ciudat mă încearcă, dar nu vreau să o dezamăgesc pe fetița mea de 8 ani și să îi spun că mă tem, că anul acesta vom rămâne cu sute de covrigi nedați. Și, deodată, teama mea fuge, dispare. Apare primul cârd de colindători. Sunt atât de veseli!

Articol complet →

Random image

Sărbători de iarnă tradiționale

Pentru că sărbătorile de iarnă se îndepărtează încet, încet de ceea ce înseamnă tradiție, câțiva elevi din clasa a III-a de la Școala Gimnazială nr. 156 din București, coordonați de dăscălița lor, au ținut să aducă  în sufletele invitaților lor farmecul Crăciunului de odinioară. Am făcut o scenetă care a cuprins magia Crăciunului și bucuriile ei.

Articol complet →

Random image

Lectura la clasa pregătitoare

Pentru copii, în general, lectura este o problemă deosebit de grea. Dacă li se impune un anumit tip de poveste clasică, ei își manifestă reticența prin refuzul de a citi. De aceea, rolul învățătorului este de a fi informat despre noile tendințe în domeniul lecturii, adică să se familiarizeze cu noul stil de carte ( scris mare, aerisită, cu multe imagini, cu subiecte actuale).

Articol complet →

Random image

Cărţile de dincolo… de şcoală

Importanţa lecturii la vârsta micii şcolarităţi constituie frecvent subiectul discuţiilor, dezbaterilor din cadrul educaţional. Toată lumea caută soluţii pentru a readuce entuziasmul şi bucuria lecturii în viaţa copiilor. Doar că nu e o sarcină foarte simplă având în vedere fascinaţia  exercitată de gadgeturile tot mai sofisticate şi la preţuri tot mai accesibile.
Lucrând cu şcolarii mici, am tratat întotdeauna ca o prioritate cultivarea plăcerii de a citi. Am evitat să-i privesc pe copii acuzator din cauză că preferau jocurile pe calculator în locul lecturii. M-am întrebat: dacă noi am fi avut pe vremea când eram copii acces la tehnologia de azi, oare ar fi reuşit părinţii sau profesorii noştri să ne atragă în lumea cărţilor? Nu ştiu… mă tem că nu am fi fost cu nimic mai „buni”. De ce să faci efortul de a citi şi de a-ţi imagina ceea ce citeşti, când ai la îndemână atâta acţiune, imagine şi culoare, toate gata prelucrate?

Articol complet →

Random image

Strategii didactice: definiții, delimitări conceptuale

Bunul mers al procesului de învăţământ şi rezultatele pe care le obținem depind de metodele folosite. Marii pedagogi au scos în evidență faptul că folosindu-se metode diferite se obţin diferenţe esenţiale în pregătirea elevilor, că însuşirea unor noi cunoştinţe sau comportamente se poate realiza  mai uşor sau mai greu, în funcţie de metodele utilizate.

Articol complet →

Random image

Rolul proiectelor Erasmus+ în dezvoltarea cunoștintelor geografice

Participarea elevilor la proiectele Erasmus+ reprezintă oportunitatea de a dobândi cunoștințe, abilități și competențe în domeniul de calificare în țări din U.E. Școlile unde învață pot ulterior recunoaște și valorifica în continuare experiența de formare în străinătate, pentru a-i ajuta să devină competitivi pe piața forței de muncă, în raport cu cerințele angajatorilor și pentru creșterea angajabilității.

Articol complet →

Random image

Metode didactice: abordarea eclectică

Conform Wikipedia, abordarea eclectică reprezintă metoda folosită în predarea limbilor străine ce combină  metodologii variate, bazată pe abilitățile elevului și pe obiectivele lecției; metode de predare diverse sunt adaptate pentru a se mula pe nevoile elevilor.
Totodată, reprezintă o abordare conceptuală ce nu include doar o paradigmă sau un set de premise.

Articol complet →

Random image