Kids, Stand Up For Your Rights! (Proiect Erasmus+)

Proiectul ”Kids, Stand Up for Your Rights!” (START) a fost inițiat deoarece considerăm că promovarea drepturile copiilor a devenit o problemă contemporană majoră. Chiar dacă Uniunea Europeană a creat numeroase  mecanisme care protejează drepturile copiilor și chiar dacă s-au îmbunătățit condițiile de viață ale copiilor în ultimii 40 de ani, mai sunt încă multe de făcut. Prea mulți copii și adolescenți încă suferă de discriminare pe motive de rasă, sex, religie, credințe, dizabilități sau orientare sexuală în UE.

Școala Gimnazială Vulcana Pandele, județul Dâmbovița, implementează în perioada 01.09.2018 -28.02.2021 proiectul de parteneriat strategic, KA229,  „Kids, Stand Up For Your Rights!”, nr de referinţă 2018-1-FR01-KA229-048380_3. Proiectul este finanțat de Comisia Europeană, în cadrul Programului Erasmus+, Acțiunea cheie 2.

Activităţile din cadrul proiectului s-au încheiat cu realizarea de rezultate tangibile precum colţul Erasmus+, website-ul proiectului, proiect eTwinning, elaborarea unei programe de opţional, film de animaţie, clipuri video pe diverse teme, broşuri, cântece, articole şi fişe digitale pentru dezvoltarea competenţelor lingvistice (limba engleză).

Rezultatele intangibile includ dezvoltarea competenţelor lingvistice ale elevilor (limba engleză), extinderea cunoștințelor despre țările partenere (Franţa, Turcia şi Polonia), creșterea stimei de sine prin călătorii și contacte cu elevi din alte țări, dezvoltarea unui sentiment al identității europene și sensibilizarea tuturor participanților la proiect cu privire la problemele societății contemporane

Impactul pozitiv al proiectului se observă la nivelul elevilor (motivaţie, interes, toleranţă, competenţe lingvistice, digitale şi sociale dezvoltate), cadrelor didactice (diversificarea metodelor de predare şi evaluare prin schimbul de bune practice, competenţe îmbunătăţite de comunicare în limba engleză şi de lucru în grup multicultural) şi organizatiei (creșterea vizibilității școlii în comunitatea locală și regională, dezvoltarea unei politici organizaţionale în vederea asigurării unei dimensiuni europene şcolii)

Una dintre temele tratate pe perioada desfăşurării proiectului a fost migraţia. Migrația este o problemă extrem de controversată și, ca atare, este una pe care noi nu o putem ignora. În calitate de educatori, avem ocazia de a ajuta elevii să-și dezvolte abilități civice care le vor permite să opereze și să contribuie la lumea modernă globalizată.

O lecție despre migrație poate începe cu o activitate de spargere a gheţii (brainstorming/ discuţii pe baza unei imagini sau video/ un cântece)
În continuare, profesorii pot explora povești despre migrație (de exemplu, texte de tip puzzle și multimedia). Elevii își pot împărtăși observațiile despre poveștile respective. În grup, elevii ar putea lua în considerare întrebări de genul: Ce au aceste povești în comun? Ce diferențe observați? Unde are loc povestea? Cine este afectat? Când s-a desfășurat evenimentul? De ce s-a întâmplat? Cum este gestionat?
Acesta este un exercițiu bun pentru a îmbunătăți creativitatea și abilitățile de comunicare ale elevilor, precum și gândirea lor critică. Este, de asemenea, o oportunitate de a învăța elevii despre drepturi și responsabilități.

Proiectul „Kids, Stand Up For Your Rights!” a oferit elevilor şi cadrelor didactice de la Școala Gimnazială Vulcana Pandele șansa  de a interacționa cu persoane din alte țări, de a schimba impresii și a se familiariza cu trăsături specifice altor culturi şi sisteme de învățământ. Experienţa dobândită va fi valorificată prin dezvoltarea de noi relaţii de parteneriat şi colaborare în plan european.

* * *

Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.

 

prof. Magdalena Ilie

Profil iTeach: iteach.ro/profesor/magdalena.ilie

Articole asemănătoare