Sistemul locomotor – abordare transdisciplinară

Abordarea transdisciplinară a lecției sistemul locomotor integrează perspective și metode din mai multe discipline pentru a ajuta elevii să înțeleagă acest sistem complex într-un context mai larg și aplicat. Aceasta nu se limitează doar la biologie, ci implică și discipline precum fizica, educația fizică, matematica, artele și chiar informatica.

Articol integral

Preșcolarul în era digitală

Tehnologia a câștigat un teren tot mai vast, chiar și pe tărâmul fermecat al copilăriei, concurând în mod serios cu magia creată de poveștile așternute pe hârtii foșnitoare, cu miros specific, de tipografie, însoțite de imagini colorate, ce se vor a fi ferestre ale imaginației copilului. Importantă în evoluția ulterioară a copilului și imposibil de a fi închisă în cutia Pandorei pentru totdeauna, tehnologia trebuie înțeleasă și prezentată copilului treptat, îmbinând avantajele acesteia cu metodele și mijloacele tradiționale de cunoaștere și descoperire a lumii de către cei mici.

Articol integral

Jocurile didactice în predarea geografiei

În ziua de astăzi elevii sunt atrași din ce în ce mai mult de utilizarea exponentelor digitale în activitățile de învățare. Captarea atenției la aceștia se realizează cu mai mare ușurință daca sunt implicați în activități de tip joc sau concurs.

Articol integral

Jocurile de masă în proiectele eTwinning – o alternativă recreativă pentru dezvoltarea abilităților sociale ale elevilor

Jocurile de masă la şcoală reprezintă o modalitate excelentă de a combina distracţia cu învăţarea, contribuind la dezvoltarea socială, cognitivă şi emoțională a elevilor. Putem integra jocurile de masă în activităţile şcolare ca alternative recreative cu multe beneficii pentru elevi. Aceştia învaţă să comunice mai bine, să lucreze în echipe, să respecte regulile, să planifice şi să anticipeze mişcările adversarului.

Articol integral

Starea de bine și incluziunea în proiecte eTwinning – exemple de bune practici

Proiectele eTwinning reprezintă cadrul potrivit pentru abordări inovative și motivarea elevilor pentru învățare. Anul școlar 2023-2024 a avut ca temă starea de bine în școală, pe care am valorificat-o în cadrul proiectelor derulate. Am avut în vedere starea de bine din trei puncte de vedere: starea de bine a elevilor, a profesorilor din școală și a comunității, respectiv părinții pe care i-am implicat de asemenea în activitățile noastre. Din acest punct de vedere, am urmărit incluziunea, empatia, coeziunea grupului și sănătatea emoțională a celor implicați.

Articol integral

Patrimoniul cultural și competențele verzi, obiective vizate în cadrul unei mobilități desfășurate în Croația, Koprivnica

Mobilitatea de grup a elevilor care s-a desfășurat în Croația, Koprivnica, este prima din cadrul proiectului Erasmus Plus 2024-1-RO01-KA121-SCH-000207968, proiect acreditat în domeniul Educației școlare. Mobilitatea a avut loc în perioada 6-11 octombrie 2024, la Srednja Škola Koprivnica.

Articol integral

Matematica din perspectiva interdisciplinarității

În ultimul timp, profesorii de matematică se plâng tot mai des că sunt nevoiți să coboare nivelul științific al materiei predate, cât și gradul de dificultate al evaluărilor aplicate elevilor, deoarece aceștia exersează din ce în ce mai puțin din proprie inițiativă. Mi-am întrebat elevii „De ce nu vă place matematica?” și răspunsurile lor au fost: „este prea grea și nu pot să o înțeleg”, „este prea abstractă și nu văd la ce ne folosește” sau „nu se aplică în viața reală”.

Articol integral

Matematica și educația financiară

Matematica și educația financiară se află în strânsă legătură deoarece pentru gestionarea eficientă a diverselor bugete, pentru calcularea corectă a dobânzilor ș.a.m.d. este nevoie să știi să calculezi corect. Abilitățile pot fi antrenate prin studiu, exersând, căci nu e obligatoriu să te naști cu ele. Atâta timp cât există dorință să te dezvolți, să evoluezi, să te perfecționezi, te vei putea adapta ușor la orice provocare ce îți apare în cale, pe viitor. Important este să fii curios, să fii implicat în tot ceea ce faci la școală și în sânul familiei, să comunici, să fii empatic. Aceste aspecte le-am adus la cunoștință elevilor în toate activitățile extracurriculare pe care le-am desfășurat de-a lungul timpului.

Articol integral

Starea de bine la preșcolari (Mobilitate Erasmus+)

Acest articol prezintă câteva informații despre participarea mea, în perioada 5-9 august 2024, la cursul de formare „Stress management and burn out. A tangible way toward resilience” desfășurat în  Livadia, Grecia. Un subiect de interes a constituit  conceptul de wellbeing. De ce ar trebui să fim fericiți?

Articol integral

The mysterious world of buttons – exemple de bune practici din proiectele eTwinning

Proiectul educațional, în general,  vizează ca prin intermediul unui ansamblu de acțiuni să producă o „transformare” implicând  resurse umane (actori ai transformării),  resurse materiale și resurse financiare și se desfășoară întotdeauna într-un context spatio-temporal particular. Se observă deci că definirea unui proiect educativ este determinată de mediul  în care se situează, proiectul fiind, în fapt, un proces global și integrator. În această categorie se integrează și proiectele eTwinning care sunt proiecte de colaborare internațională și al căror scop este de a produce învățarea, de a forma competențe și mai ales de a integra acest demers în curriculum național.

Articol integral