Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Kahoot en cours de français – motivation, engagement et apprentissage actif

Dans un monde de plus en plus connecté, les méthodes d’enseignement traditionnelles doivent être adaptées aux besoins des élèves, de plus en plus familiarisés avec la technologie et les environnements interactifs. L’une des méthodes les plus efficaces et appréciées pour dynamiser les cours de français est l’utilisation de la plateforme Kahoot, un outil pédagogique ludique qui stimule la motivation, l’engagement et la consolidation des connaissances.

Articol complet →

Random image

Metode moderne în sprijinul elevilor cu CES din clasa I

În contextul unei clase incluzive, adaptarea metodelor de predare pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) devine o prioritate pentru asigurarea echității și eficienței în procesul instructiv-educativ. Articolul prezintă o serie de metode moderne aplicate în clasa I pentru a răspunde nevoilor specifice ale acestor elevi și pentru a le facilita integrarea și progresul școlar.

Articol complet →

Random image

O experiență memorabilă în Tabăra Comunității Digitaliada 2025

Între 3 și 6 iulie, am avut bucuria de a participa la Tabăra Comunității Digitaliada, organizată la QResort & SPA din Săcele – un eveniment care mi-a reconfirmat, încă o dată, că educația prinde viață atunci când oamenii se întâlnesc cu sens, curaj și deschidere. Înconjurată de profesori motivați din toată țara, m-am simțit parte dintr-o comunitate care nu doar că vorbește despre schimbare, ci o trăiește cu autenticitate și entuziasm.

Articol complet →

Random image

Fii tu însuți!

Competența se măsoară în capacitatea cuiva de a se pronunța asupra unui lucru, pe temeiul unei cunoașteri profunde a problemei în discuție. Competențele pe care un elev le are la terminarea gimnaziului definesc o problemă care m-a preocupat mereu ca profesor. Ce rămâne după ce un elev a studiat română, matematică, muzică, istorie etc. în gimnaziu? Acest lucru îl constituie profilul absolventului de clasa a VIII-a.

Articol complet →

Random image

Stabilitatea emoțională, distresul afectiv și capacitatea decizională la adolescenți

Adolescenţa este o perioadă a vieţii noastre care face trecerea de copilărie către viaţa de adult şi în timpul căreia au loc schimbări majore asupra fizicului, personalităţii, comportamentului şi nu în ultimul rând asupra dezvoltării noastre cognitive şi emoţionale.

Articol complet →

Random image

Educația outdoor – o necesitate sau o provocare pentru actualul sistem de învățământ? Exemple în predarea matematicii

În calitate de profesor de matematică la liceu trebuie să facem față permanent unei provocări: Să facem matematica mai atractivă și relevantă pentru elevi. O soluție care și-a dovedit eficiența în ultimii ani este educația outdoor.

Articol complet →

Random image

Din culisele unei școli: rolul secretariatului și al arhivei unității de învățământ

Atunci când deschideți ușa secretariatului unei școli, vedeți poate doar o doamnă grăbită, cu un teanc de dosare în brațe, răspunzând în același timp la telefon și la întrebările unui părinte nerăbdător. Dar dincolo de această imagine grăbită se află o lume întreagă de responsabilitate, de reguli, de documente și de oameni. Iar eu, ca secretar școlar, fac parte din această lume. Lucrez de ani buni în secretariatul unei unități de învățământ. Nu îmi amintesc o zi anume care să fi fost „cea mai importantă”, dar îmi amintesc zeci de momente în care, în tăcere, am fost acolo. Lângă elevi, lângă părinți, lângă colegi sau chiar lângă necunoscuți care aveau nevoie de un document vechi, de un răspuns, de o confirmare. Unora li se pare că secretariatul este doar o încăpere unde se emit hârtii. Eu știu însă că este o încăpere unde timpul se scrie și se păstrează.

Articol complet →

Random image

Integrarea tehnologiilor și aplicațiilor în practica exercițiului fizic (Erasmus+)

„Integrarea tehnologiilor și aplicațiilor în practica exercițiului fizic” este titlul activităţii de formare la care membrii Asociaţiei Culturale ,,I.C.Michail” au participat în cadrul proiectului Erasmus+ KA210 “Small Steps Lead to Big Changes”, numǎr de referinţǎ 2024-2-HR01-KA210-SCH-000291370. Activitatea de formare a avut loc în Vieira de Leiria, Portugalia în perioada 9-13 iunie 2025. Participanţii au fost cadre didactice din şcolile partenere în cadrul proiectului: Şcoala Gimnazialǎ Negoi România, Grǎdiniţa Ivanic Grad, Agrupamento de Escolas de Vieira de Leiria, Portugalia şi membri ai Asociaţiei Culturale „I.C. Michail”.

Articol complet →

Random image

Leadershipul educațional și provocarea schimbării: între rezistență și transformare

Într-un context global marcat de instabilitate și incertitudine, leadershipul educațional este provocat să își redefinească rolul și instrumentele de acțiune. Volatilitatea, incertitudinea, complexitatea și ambiguitatea – reunite sub acronimul VUCA – descriu nu doar mediul economic sau geopolitic contemporan, ci și realitatea tot mai fluidă a instituțiilor școlare. Conducerea unei instituții educaționale în acest peisaj necesită nu doar competențe manageriale, ci și o profundă inteligență relațională și adaptabilitate continuă.

Articol complet →

Random image