Perspectiva clasică a învăţământului era preocupată mai mult de conţinut, de transmiterea de cunoştinţe, iar, în acest context, predarea era considerată activitatea primordială, cu rol hotărâtor, decisiv în obţinerea rezultatelor şcolare, actul învăţării fiind tratat ca o consecinţă naturală a predării, totul fiind centrat pe activitatea magistrului, iar elevului îi revenea „sarcina” de a se adapta predării.
Exercițiile atletice – importanța lor în realizarea cerințelor programei de educație fizică și sport la elevii din ciclul gimnazial
Abordarea atletismului în lecțiile de educație fizică și sport devine mai dificilă datorită lipsei atractivității mijloacelor, a monotoniei, dar în multe situații și din cauza lipsei bazei materiale, precum lipsa gropii cu nisip necesară execuției săriturii în lungime sau lipsa sectorului de aterizare pentru învățarea cel puțin a săriturii în înălțime cu pășire.
Succesul școlar al elevilor prin participarea la proiecte colaborative de tip eTwinning (Studiu)
În contextul actual, integrarea proiectelor eTwinning în activitatea școlară oferă multiple oportunități pentru dezvoltarea competențelor-cheie din programa națională (comunicare, cultură, digital), pentru creșterea motivației elevilor, pentru consolidarea performanțelor școlare prin învățare colaborativă și transdisciplinară.
Formula fericirii: o școală fericită, copii fericiți (Proiect eTwinning)
Proiectul eTwinning „Formula of Happiness: Happy School, Happy Children” s-a derulat cu succes, abordând o temă fundamentală în educația modernă: legătura dintre bunăstarea copiilor și mediul școlar. Într-o lume în continuă schimbare, în care presiunile academice și sociale sunt tot mai prezente, a fost esențial să redefinim succesul nu doar prin rezultate școlare, ci și prin nivelul de fericire și împlinire al elevilor.
Experiențe din Tenerife. Educație în aer liber pentru o lume mai incluzivă și sustenabilă (Erasmus+)
În luna februarie 2025, alături de colega mea, prof. Iasmina Dăescu, am participat la cursul de formare “Outdoor education to promote environmental and social inclusion values”, desfășurat în spectaculoasa insulă Tenerife, Spania. Această mobilitate face parte din programul Erasmus + , proiectul 2024-1-RO01-KA121-SCH-000227781.
Viitorul muncii în era IA: ce loc mai are școala această eră?
Ca profesor de Informatică și TIC, mă uit cu interes — și uneori cu neliniște — la felul în care inteligența artificială începe să schimbe regulile jocului în lumea muncii. E greu să ne dăm seama clar cum va afecta IA școala noastră. Ce provocări apar? Cum ne adaptăm? Nu e simplu, mai ales că multe dintre programele noastre școlare sunt făcute pentru o lume care nu mai există — o economie industrială, cu reguli rigide, nu una digitalizată și plină de algoritmi inteligenți. Realitatea din jur se schimbă rapid: unele meserii dispar, altele se transformă. Dar școala pare să meargă cu frâna de mână trasă, blocată în conținuturi vechi și metode care nu mai țin pasul.
Război sau pace? Destinul lumii în epocă AI și a rugăciunii
Instrumente de evaluare pentru instruirea practică – Alimentație
În cadrul instruirii practice din domeniul Alimentație (atât pentru liceu cât și pentru școli profesionale), evaluarea are un rol esențial în monitorizarea progresului elevilor și în formarea competențelor profesionale. Instrumentele de evaluare pentru practica ospătarului sunt esențiale pentru a verifica și asigura că elevii sau angajații în procesul de formare își dezvoltă și aplică corect competențele necesare.
Prevenim bullyingul prin empatie și colaborare – proiectul eTwinning „If I Were You”
În anul școlar 2024–2025, elevii din clasele a II-a și a III-a de la Școala Gimnazială Bălilești au participat cu entuziasm la proiectul eTwinning intitulat „IF I WERE YOU”, alături de parteneri din Turcia și Ucraina. Proiectul a avut ca scop prevenirea bullyingului prin dezvoltarea empatiei și colaborării între copii din diferite culturi.
Dezvoltarea competenței de literație în cadrul orelor de limba și literatura română prin intermediul proiectelor educaționale transfrontaliere
Termenul literație a fost recent împrumutat în vocabularul limbii române, însă nu beneficiază încă de o definire oficială în cadrul Dicționarului explicativ al limbii române. Astfel, sensul său este preluat în principal din literatura de specialitate anglofonă, unde desemnează competența de a citi, a scrie, a utiliza numere, precum și de a înțelege și aplica informațiile dobândite în contexte cotidiene. Literația este frecvent confundată cu alfabetizarea, întrucât unele lucrări o reduc la simpla capacitate de a citi și a scrie. Totuși, o astfel de abordare este limitativă, întrucât aceste caracteristici definesc, în egală măsură, alfabetizarea.