O analiză a copilului preșcolar și, în perspectivă, a relației sale cu părintele prieten

1. Din punct de vedere al conduitei de comunicare, părintele-prieten comunică deschis cu copilul său.
Copilul, la rândul său, va comunica liber și deschis cu părintele, astfel având loc o comunicare bidirecțională.
Copilul, în perspectivă, va avea încredere în părintele său, care îi este prieten și va discuta/ comunica cu acesta orice dificultate/ problemă întâmpinată.

2. Conduita afectivă se remarcă clar și precis în cadrul relației copil-părinte prieten, întrucât acesta își exprimă dragostea față de copilul său, într-o măsura moderată, nu excesivă. Are grijă să-i reamintească că îl iubește și îi oferă îmbrățișări și sprijin.
Copilul, la rândul său, se va comporta reciproc, își va manifesta și el dragostea față de părintele său, va avea grijă să nu îl supere, îi va fi de mare ajutor
Copilul din perspectivă va fi dezvoltat armonios, va avea dobândite și asimilate atitudini și capacități necesare în viață: va fi atent la nevoile celorlalți, îi va ajuta, va fi un prieten bun.

3. În ceea ce privește motivația, părintele prieten îi oferă copilului său doar motivație pozitivă și afectivă. Tot timpul îl va susține, îl va motiva în toate activitățile pe care le va face.
La rândul său, copilul îi va mulțumi părintelui, îl va răsplăti cu dragoste, rezultate bune și altele, pentru sprijinul acordat și motivația oferită.
Astfel că, în perspectivă, copilul va ști cum poate motiva și sprijini pe cineva pozitiv și afectiv. Va fi lângă acei oameni care au nevoie de el și îi va motiva, le va ridica moralul.

4. Părintele prieten va avea întotdeauna o atitudine adecvată față de rezultatele școlare ale copilului. Atunci când copilul va lua o notă mare, părintele se va bucura, iar când va lua o  notă mica, îl va motiva , îi va spune că poate și mai mult.
Copilul va fi fericit și mândru că își bucură părintele. Nu îi va fi teamă să spună dacă la grădiniță nu s-a descurcat prea bine.
Copilul din perspectivă va avea încredere în el, nu se va feri de părinții săi, în ceea ce privește comunicare calificativelor.

5. Părintele prieten va fi deschis cu copilul său, va fi dornic să-i cunoască prietenii, ba chiar se va implica în jocurile lor.
Copilul de vârstă preșcolară va fi comunicativ și prietenos, va fi dornic să aibă mulți priteni, comunică cu toată lumea.
Copilul din perspectivă va fi unul prietenos, amabil, comunicativ, săritor, se va integra ușor într-un grup.

6. Părintele prieten are o relație deschisă cu educatoarea, se prezintă la grădiniță, se implică în activitățile propuse de educatoare, este receptiv la nevoile copilului său.
Copilul va fi mândru și fericit că părintele său este acolo cu el, va avea și mai multă încredere în el, va fi mai motivat.
Copilul din perspectivă va propune să fie implicat părintele său în diferite activități școlare, extracurriculare, își va recomanda părintele.

 

prof. Ramona-Cristina Manea

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 8, Buzău (Buzău) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/ramona.manea

Articole asemănătoare