Make technology your friend (Formare Erasmus+)

În perioada 2-9 august 2022, o echipă de 5 cadre didactice, însoțite de directorul unității de învățământ Școala gimnazială „Mihai Eminescu”, Ghermănești, manager de proiect, prof.drd. Valentin Crețu, au participat la o mobilitate externă, desfășurată în Insulele Canare – Tenerife de Nord, Spania având ca temă „Make techonology your friend”.

Formarea s-a desfășurat cu sprijinul Asociației Dominou și EDU2GROW Portugalia, într-o locație care nu a făcut decât să inspire la creație, noi idei și noi direcții de acțiune pentru întoarcerea și diseminarea în sala de clasă.

Pornind de la idea unei reuniuni între pedagogi, care își doresc să răspundă nevoilor elevilor lor printr-o perfecționare continuă și adaptată unei societăți în continuă transformare, cursul Erasmus+ a avut ca obiective identificarea principalelor platforme și aplicații prin care elevii intră în simbioză cu cadrele didactice și se sprijină pe competențele digitale pentru dezvoltarea celorlalte competențe- cheie prevăzute de documentele europene, dar și a competențelor specifice din curriculum școlar.

Cursul este o poveste despre cum o locație cum este Tenerife de Nord in Insulele Canare poate să ajute la autocunoaștere, la identificare platformelor specific Erasmus – eTwinning și EPALE, realizarea comunicării sub forme diverse și diversificat prin exerciții de grup și individuale, administrarea eficientă a conturilor din diferitele platforme educaționale și punerea lor în valoare în procesul instructive- educativ.

Totodată, a creat o atmosferă de curs cu iz de ocean exercițiul „Ce poți face cu o agrafă”-virtuală sau de birou, exercițiul în care resursele aflate la îndemână gadget-urile și anume telefonul-fie el SMARTPHONE SAU IPHONE- pot reprezenta resurse care sprijină activitatea didactică și o eficientizează în timp real. Dintre aplicațiile experimentate amintim – Padlet, Canva, Adobe Spark, Kahoot, WordArt, Quizizz și bineînțeles că o dată creată biblioteca de aplicații, toate materialele se salvează în Google Drive, spațiu analizat și experimentat pentru a vedea ce facilități oferă.

Vizitele la Loro Parque, la Grădina Botanică a climatizată și la Vulcanul Teide au pus în aplicare cele învățate în sala de curs prin folosirea informațiilor teoretice despre fiecare aplicație practică în parte și utilizate prin realizarea sarcinilor de lucru din teren: identificarea speciilor de papagali și alte păsări din Loro Parque, contabilizarea numărului de primate din parc și a numărului de plante dintr-o anumită familie.

Dincolo de aceste evenimente formale, mobilitatea aceasta a strâns relațiile interumane, a condus la dezvoltarea abilităților de comunicare în mai multe limbi străine- limba engleză, limba franceză, limba spaniolă și totodată a încărcat fiecare membru al echipei de formare cu multă energie pozitivă și locuri minunate pe care le vom recomanda și elevilor noștri, colegilor noștri și comunității locale.

Înveți să te adaptezi locului, să primești răspuns la nevoile profesionale și să le presari cu încărcătură culturală a locurilor pe care le vizitezi.

Cu siguranță tehnologia va face din cele 5 persoane promotori ai noilor aplicații și forme de prezentare a conținuturilor educaționale care să vină în sprijinul elevilor și să le ofere o educație adaptată la cerințele unei societăți în continuă dezvoltare.
An end is in fact a new beginning !
We have to continue to grow

 

prof. Valentin Crețu

Școala Gimnazială Mihai Eminescu, Ghermănești (Ilfov) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/valentin.cretu

Articole asemănătoare