Orele de Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) rămân captivante pentru elevi, deschizând noi orizonturi sub îndrumarea profesorilor de la Colegiul Național Militar „Tudor Vladimirescu”. Recent, au avut ocazia de a explora o platformă de învățare inovatoare-Educaplay. Educaplay este o platformă online ce oferă instrumente pentru crearea și distribuirea conținutului educațional interactiv. Prin intermediul acesteia, sunt dezvoltate jocuri, puzzle-uri, teste și alte activități didactice, transformând procesul de învățare într-o experiență captivantă. Această platformă se dovedește a fi o resursă valoroasă în mediul educațional, permițând profesorilor să creeze materiale personalizate și interactive pentru elevi. Astfel, lecțiile devin mai atractive și adaptate la diferite niveluri de educație și subiecte.
Cu ajutorul îndrumătorilor lor și cu multă implicare, elevii claselor a X-a au reușit să răspundă provocării de a explora această platformă și de a crea conținut educațional. Acest demers a demonstrat încă o dată determinarea lor de a înfrunta necunoscutul, descoperindu-i beneficiile.
În cadrul acestui proiect, elevii au creat o varietate de jocuri educaționale folosind Educaplay, abordând subiecte precum geografie, istorie, muzică, limbile străine, științe și multe altele. Aceste jocuri au fost elaborate cu atenție pentru a spori interesul și înțelegerea materiilor de studiu. Fiecare joc își propune să testeze cunoștințele elevilor într-un mod captivant și interactiv.
Acest demers educativ a dovedit că Educaplay este o unealtă valoroasă în arsenalul profesorilor și elevilor, transformând învățarea într-o experiență plină de descoperiri și distracție. Cu aceste instrumente, educația devine mai atractivă și mai eficientă, deschizând oportunități deosebite pentru toți cei implicați. Astfel, orele de TIC devin o oportunitate pentru elevi de a se conecta la tehnologia de vârf și de a învăța într-un mod distractiv și interactiv. Cu sprijinul Educaplay, elevii noștri devin exploratori curajoși ai cunoașterii și se bucură de frumusețea învățării.
Vom prezenta în continuare opiniile elevilor clasei a X-a A de la Colegiul Național Militar ”Tudor Vladimirescu” din Craiova și aplicațiile realizate de ei.
1. Baciu Mihai-Daniel: În opinia mea, învățarea capitalelor Europei a fost destul de dificilă, dar cu ajutorul platformei Educaplay, am creat un joc interactiv care a făcut învățarea mult mai distractivă și interactivă: Quiz: Test la geografie (Geography – capitals – europe capitals) (educaplay.com)
2. Bauer David Andrei Adrian: Jocul pe care l-am creat m-a ajutat să înțeleg mai bine corpul uman și modul în care funcționează. A fost o modalitate captivantă de a învăța, Yes or No: Biology Human Body (biology – human body – part of the body) (educaplay.com)
3. Carcalete Daria Maria: Am creat jocul „Yes or Not” cu ajutorul Inteligenței Artificiale de pe Educaplay. A fost o experiență simplă și amuzantă, care m-a făcut să mă gândesc la răspunsurile corecte la întrebările date, Yes or No: Animal Magic () (educaplay.com)
4. Cismaru Silviu Mihai: Jocul meu a constat în descifrarea unui rebus format din termeni de biologie. A fost o modalitate interesantă de a aprofunda cunoștințele mele despre biologie, Word Search Puzzle: Biologie Puzzle (biology) (educaplay.com)
5. Cojocaru Evelina Maria: Jocul meu despre istoria universală mi-a testat cunoștințele și m-a provocat să învăț mai multe despre evenimentele istorice importante, Yes or No: Istorie universală () (educaplay.com)
6. Diaconescu Larisa Georgiana: Jocul meu a fost simplu și interactiv, iar alegerea limbii franceze a făcut învățarea distractivă. Am învățat cu ușurință culorile în limba franceză, Word Search Puzzle: culorile (second language – francés) (educaplay.com)
7. Dogaru Ana-Maria: Prin jocul meu, am reușit să evidențiez cunoștințele legate de creștinismul ortodox. A fost o experiență valoroasă de învățare, Yes or No: Religie () (educaplay.com)
8. Dragan Eduard Ionuț: Am creat un joc cu rebusuri care m-a făcut să gândesc creativ și să pun în aplicare cunoștințele mele, Word Search Puzzle: Literatura (literature) (educaplay.com)
9. Filip Cristian Ionuț: Jocul meu despre operele clasice românești m-a făcut să mă gândesc mai mult la literatura noastră și la autorii săi, Matching Pairs: Autori-Opere () (educaplay.com)
10. Ghimpețeanu Andreea Claudia: Jocul meu care evaluează cunoștințele despre utilizarea corectă a timpului prezent a fost util pentru adolescenții din grupa de vârstă specificată, Quiz: Present Tenses (Second Language – english verbs – english) (educaplay.com)
11. Glăvan Alin Ștefan: Prin jocul meu despre geografia Europei, am învățat să cunosc capitalele și țările din Europa într-un mod distractive, Matching Pairs: Joc cu capitalele din Europa. (geography) (educaplay.com)
12. Iacob Sebastian Andrei: Jocul meu a fost simplu, dar m-a ajutat să revizuiesc și să îmi testeze cunoștințele despre informatică, Matching Pairs: Algoritmi si instructiuni de baza (information technology and communication) (educaplay.com)
13. Ileana Andreea Ariana: Jocul meu despre geografie și cultura generală a fost o modalitate minunată de a îmbogăți cunoștințele mele, Yes or No: Countries () (educaplay.com)
14. Mihăilescu Karina Maria: Am creat un joc distractiv despre muzică, care a făcut învățarea despre această artă mai captivantă, Froggy Jumps: Cât de bine cunoști muzica? (music) (educaplay.com)
15. Mitrică Constantin Cătălin: Jocul meu m-a ajutat să învăț mai multe despre Franța și cultura sa. A fost o experiență interesantă, Matching Pairs: Things about France () (educaplay.com)
16. Mitroi Robert Valentin: Jocul meu despre sport a fost o modalitate distractivă de a testa cunoștințele sportive, Froggy Jumps: Fitness Test Quiz () (educaplay.com)
17. Olteanu Rareș Constantin: Am creat un joc interactiv legat de pregătirea militară, care a făcut învățarea mai ușoară și plăcută, Word Search Puzzle: TEST PREGATIRE MILITARA () (educaplay.com)
18. Păun Erik Costinel: Jocul meu a fost util pentru învățarea formulelor matematice de bază într-un mod distractive, Matching Pairs: Test la matematica () (educaplay.com)
19. Pleșanu Eduard Andrei: Jocul meu despre pregătirea militară a fost un mod excelent de a înțelege terminologia militară, Fill in the Blanks Game: Completează textul: Pregătire Militară () (educaplay.com)
20. Popa Elena Denisa: Am creat un joc care a pus la încercare cunoștințele despre cuvinte și literatură, făcând învățarea distractivă, ABC Game: Test Matematica (matematica – matemáticas – cultura general) (educaplay.com)
21. Rădelu Nicolae Irinel: Jocul meu despre timpurile verbale în limba engleză a fost o modalitate excelentă de a învăța și de a testa cunoștințele lingvistice, Froggy Jumps: Choose the correct form of the verb. () (educaplay.com)
22. Schatz Anita Maria: Jocul meu despre instrumente muzicale a fost o experiență interesantă pentru a învăța mai multe despre muzică, Memory Game: Instrumente muzicale (music – cultură generală – instrumente muzicale – definitii) (educaplay.com)
23. Sîtea Robert Mihai: Jocul meu despre istorie m-a ajutat să recapitulez și să îmi testeze cunoștințele istorice, Word Search Puzzle: Test Istorie () (educaplay.com)
24. Slavu Miruna Gabriela: Jocul meu a fost simplu, dar a făcut învățarea părților de vorbire mai interactivă și distractivă, Word Search Puzzle: ÎNVAȚĂ PĂRȚILE DE VORBIRE PRIN JOACĂ () (educaplay.com)
25. Spătaru Gabriel Daniel: Jocul meu a fost un test excelent pentru cunoștințele din domeniul fizicii, Yes or No: Fizica () (educaplay.com)
26. Spînu Dragoș George: Jocul meu a fost un mod distractiv de a testa cunoștințele de informatică de clasa a IX-a, Froggy Jumps: Algoritmi de clasa a 9a () (educaplay.com)
27. Văcălie Ioana Maria: Am creat un joc în limba română despre religie, care a făcut lecțiile de religie mai atractive și interactive, Unscramble Letters Game: Divine world (religion) (educaplay.com)
28. Velcea Ștefan Daniel: Jocul meu despre imperiul persan a fost o modalitate excelentă de a înțelege istoria acestui imperiu, Froggy Jumps: Imperiul Persan () (educaplay.com)
La final, toate link-urile cu jocurile au fost puse la dispoziție pe grupul clasei pentru a fi testate și îmbunătățite în urma sugestiilor primite de la colegi. În concluzie, experiența noastră cu Educaplay a fost una captivantă și educativă, punând în valoare abilitățile informatice și a dat posibilitatea dezvoltării cunoștințelor într-un mod distractiv. Prin intermediul acestor ore, Colegiul Național Militar „Tudor Vladimirescu” prezintă cunoștințele și experiențele dobândite în proiectul Erasmus+ , în curs de implementare „Inteligență artificială, motivație și accesibilitate în școlile militare”, cu alte școli din Europa. Acesta va contribui la dezvoltarea unei comunități educaționale extinse care împărtășește aceleași interese și obiective în domeniul educației moderne și a noilor tehnologii.
* * *
Autori:
Prof. de informatică Adriana Gîju
Elev fruntaș Mihai-Daniel Baciu, clasa a X-a A
Colegiul Național Militar „Tudor Vladimirescu”
* * *
Alte exemple de resurse create cu Educaplay: https://digitaledu.ro/resurse-educationale-deschise/?_sft_category=educaplay-com