Dragi colegi și cititori pasionați de educație,
Încep acest articol împărtășindu-vă o parte din experiența mea ca profesor la început de carieră, cu o sete constantă de a aduce cele mai bune practici și tehnologii în sala de clasă. Am avut privilegiul de a participa la proiectul Erasmus+ KA1 – Educație școlară: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000117819, cu titlul „Step into the Future”, ce se derulează în școala în care predau. Proiectul s-a dovedit a fi un punct de plecare important pentru evoluția mea profesională. Aceasta experiență a adus o schimbare semnificativă în modul în care înțeleg și aplic mijloacele digitale la clasă, îmbunătățind calitatea educației pe care o ofer elevilor mei.
Perioada de început de carieră didactică aduce după sine nu doar provocări, ci și oportunități extraordinare de dezvoltare profesională, chiar și personală, însă este necesar să fim deschiși spre a le vedea și să avem curajul de a încerca.
Într-o lume aflată în evoluție rapidă, cadrelor didactice le revine responsabilitatea de a rămâne la curent cu ultimele tendințe și inovații în domeniul educației digitale. Cursurile de perfecționare continuă oferă oportunități semnificative pentru a-și îmbunătăți competențele digitale și pentru a se adapta la schimbările constante ale societății moderne. În acest sens, Erasmus devine un partener de încredere, oferind programe de formare adaptate nevoilor cadrelor didactice.
Participând la o mobilitate în cadrul proiectului, am avut privilegiul de a urma un curs intensiv despre mijloacele TIC la clasă. A fost o experiență transformatoare care m-a inspirat să aduc în sălile de clasă nu doar tehnologie, ci și pasiune și inovație.
În primul rând, această experiență de învățare internațională m-a introdus în diversitatea metodelor de predare și la modalitățile creative de a integra tehnologia în procesul educațional. Am descoperit că utilizarea mijloacelor digitale nu este doar o modalitate modernă de predare, ci o cale de a face învățarea mai interactivă și personalizată pentru fiecare elev.
Rezultatele în școala noastră au fost palpabile. Am observat o creștere semnificativă a interesului și implicării elevilor în procesul de învățare. Folosind platforme online, proiecte colaborative și instrumente interactive, elevii au devenit mai implicați și mai pasionați în descoperirea cunoștințelor. În plus, am observat o îmbunătățire a abilităților lor digitale, pregătindu-i pentru lumea din ce în ce mai digitalizată în care trăim.
Un alt aspect remarcabil a fost colaborarea între cadrele didactice implicate în proiectul Erasmus. Am avut oportunitatea de a schimba idei și experiențe cu profesori din diverse țări, ceea ce a dus la o abordare mai holistică și bogată a educației digitale.
Personal, această călătorie în lumea educației digitale mi-a oferit nu doar cunoștințe tehnice, ci și o perspectivă mai amplă asupra rolului meu în formarea viitorului. Sunt acum mai determinat să explorez noi metode de predare, să integrez tehnologia într-un mod relevant și să încurajez spiritul critic și creativ al elevilor mei.
Așadar, dragi colegi, să nu privim aceste proiecte Erasmus doar ca pe oportunități de formare, ci ca pe căi către inovație și îmbunătățire continuă. Educația în era digitală nu poate fi abordată izolat; ea necesită colaborare, adaptabilitate și o atitudine deschisă către schimbare. Prin explorarea oportunităților Erasmus și prin angajarea în procese continue de perfecționare, cadrele didactice devin agenții cheie în modelarea viitorului educațional, pregătind astfel generațiile următoare pentru provocările și oportunitățile unei lumi digitale în continuă evoluție. Cu fiecare experiență, nu doar că ne dezvoltăm ca profesori, ci aducem și o schimbare semnificativă în viața elevilor noștri și în calitatea educației pe care o oferim.
Cu entuziasm și dedicare,
Prof. Diana Bărbulescu