Proiectul eTwinning Water Short(age)

În cadrul proiectului internațional eTwinning Water Short(age), elevii au derulat o serie de activități de cercetare și au discutat despre situația regională sau locală cu privire la consumul de apă, resursele naturale de apă din anumite zone ale lumii și ale Europei, folosirea eficientă a acestor resurse, modalitățile de reducere a consumului de apă și cele mai noi posibilități de reciclare a apei.

Proiectul a reunit elevi și profesori din România, Serbia și Turcia. Elevii claselor a VI-a A, a VII-a A, a VII-a C, a VIII- a și a VIII-a C din cadrul Liceului Tehnologic de Transporturi Auto au fost implicați în toate activitățile proiectului. Proiectul s-a derulat în perioada decembrie 2021 – mai 2022.

Scopul proiectului a fost dezvoltarea de atitudini proactive cu privire la folosirea responsabilă a unei resurse limitate foarte importante – APA.

Abilitățile și competențele dezvoltate au fost:

  • încurajarea colaborării între elevi, valorizarea muncii în echipă;
  • familiarizarea cu și utilizarea  diferitelor instrumente web.2;
  • utilizarea eficientă a tehnologiei;
  • îmbunătățirea abilităților de comunicare și învățare a limbilor străine;
  • încurajarea procesului de învățare prin activități care au impact în viața reală și valorificarea experiențelor individuale;
  • promovarea interdisciplinarității ca metodă eficientă de învățare;
  • dezvoltarea abilităților de investigare și crearea unor planuri de acțiune individuale;
  • responsabilizarea elevilor cu privire la consumul de apă.

Pe lângă activitatea de documentare cu privire la resursele de apă și folosirea acestora în diverse zone ale globului, elevii au participat la 3 întâlniri internaționale online.

Prima întâlnire desfășurată pe platforma Zoom a avut ca obiectiv cunoașterea reciprocă, prezentarea școlii, a orașului și a țării pentru fiecare partener din proiect.

Pentru a doua întâlnire elevii s-au focusat pe cauzele problemelor legate de apa potabilă și pe utilizarea iresponsabilă a acesteia în anumite zone sau domenii de activitate.

Elevii au colaborat în echipe internaționale pentru a pregăti un plan de acțiune pentru a reduce consumul iresponsabil de apă potabilă. Ei au folosit o serie de resurse și de platforme online, prezentările lor fiind realizate în Prezi, Canva, Pixton, Video Ant, Kahoot și Water Tracker. Apoi s-au întâlnit pentru a treia oară să prezinte ce au creat.

Toți au concluzionat că este nevoie de acțiune zilnică în familie, școală și comunitate pentru a deveni responsabili cu privire la consumul de apă potabilă, a promova reciclarea și a limita risipa.

Produse ale proiectului pot fi consultate pe paginile:
twinspace.etwinning.net/215924/home
watershortage22.wixsite.com/-org
www.calameo.com/books/007113937fe33530ba819

 

prof. Iolanda Sztrelenczuk

Liceul Tehnologic de Transporturi Auto, Baia Sprie (Maramureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/iolanda.sztrelenczuk

Articole asemănătoare