Mathematics Is Life Itself (Proiect eTwinning)

“Mathematics is life itself” este un proiect eTwinning prin care vrem să demonstrăm că matematica este viața însăși. Conceptele pe care le folosim cel mai mult în viața de zi cu zi sunt concepte matematice. O viață fără matematică este de neconceput. În acest proiect, îi facem pe elevii noștri să conștientizeze folosirea matematicii în viața noastră cotidiană și vom întruchipa lecția de matematică asociind-o cu viața de zi cu zi.

Astfel, ne propunem să spargem prejudecățile față de disciplina Matematică și să dobândim competențe matematice. Proiectul implică 15 profesori și elevii lor din țările: România, Turcia, Lituania, Grecia, Serbia, Slovacia, Bosnia, Herțegovina. Obiectivele urmărite în acest proiect sunt:

  • conștientizarea folosirii matematicii în viața noastră de zi cu zi
  • interogarea prejudecăților față de disciplina matematică
  • dobândirea unor competențe matematice prin metode alternative.

În luna octombrie s-a desfășurat întâlnirea partenerilor de proiect, obținerea documentelor cu permisiune a părinților elevilor implicați, activități de diseminare a proiectului, prezentarea elevilor,  prezentarea școlii, prezentarea profesorilor și primul meeting al partenerilor implicați. În această lună, am participat la activități de codificare, care arată strânsa legătură a codificării și matematicii.

Luna noiembrie aduce  activități pentru folosirea matematicii la noi acasă. Fiecare elev a gătit și a folosit matematica în bucătărie. De asemenea, a măsurat și a croit folosind matematica. Activitățile au fost diverse iar activitatea „Matematica la noi acasă” i-a încântat pe copii. De asemenea, în această lună fiecare școală a prezentat logo-ul și posterul creat pentru a participa la alegerea lor în cadrul proiectului.

În luna decembrie, am creat calendarul anului 2023, a avut loc a doua întâlnire a partenerilor iar activitatea acestei luni s-a numit „Matematica în natură“. Ianuarie a adus ca activitate „Matematica în artă“ iar activitățile au fost foarte variate. Activitatea de utilizare a „Matematicii în tehnologie“ a fost activitatea lunii februarie. În martie, au loc activități de diseminare, activități de utilizare a „Matematicii la cumpărături “. Activități de diseminare  a proiectului au loc și în luna aprilie. În mai, a fost organizat sondajului de selecție a produsului final, webinar pentru elevi, întâlnirea de evaluare la sfârșitul proiectului, videoclipuri de evaluare a părinților, pregătirea produsului final și expoziția de sfârșit de proiect.

La sfârșitul proiectului, ne propunem să-i facem pe elevi să realizeze că matematica este în centrul vieții noastre de zi cu zi, să dobândească alfabetizare matematică și să rupă prejudecata că matematica este dificilă și grea.
Am prezentat acest proiect printr-un infographic realizat în Canva.

Ce este un “infografic”? Este un mod rapid și distractiv de a afla sau de a învăța mai multe lucruri despre un anumit subiect. Este o combinația a cuvintelor “informație” și “grafică” ceea ce înseamnă că este un grafic plin de informație.

Pentru noi este o unealtă de învățare, o imagine plină de date, a unui proiect eTwinning, o cale de a ne face cunoscută participarea la acest proiect.

Bibliografie
Centrul Național eTwinning România. Ghiduri eTwinning. Online: etwinning.ro/idei-si-resurse-pentru-proiecte/

 

prof. Elisabeta-Edit Borș

Școala Gimnazială, Apold (Mureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/elisabeta.naghi

Articole asemănătoare