Proiectele eTwinning desfășurate la Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir” din Huși, în anii școlari 2015-2020

În urmă cu aproximativ 6 ani, m-am înscris pe platforma interactivă eTwinning și am început să particip la diferite proiecte internaționale eTwinning.

Ce este eTwinning? eTwinning este un program educațional benefic, o provocare atât pentru profesori, cât și pentru elevi:

1) pentru profesori, eTwinning facilitează accesul la un mediu virtual, online de colaborare și de schimb de experiență, pe platforma existentă; asigură, de asemenea, parteneriate internaţionale cu alți profesori.

2) pentru elevi, eTwinning facilitează colaborarea şi lucrul în echipă cu elevi din ţările europene şi nu numai, învăţarea unor noi tehnologii didactice şi perfecționarea competențelor de comunicare în limbi străine.

Menţionez faptul că încă de la începuturi am atras colegi de la toate disciplinele şi specializările pentru desfăşurarea unor proiecte de acest gen şi, sincer, pot spune că s-au implicat cu devotament şi pasiune.

Elevii Colegiului Agricol „Dimitrie Cantemir” din Huşi au participat şi participă activ, începând cu anul şcolar 2015-2016, în cadrul  mai multor proiecte eTwinning, cum ar fi: Be clean, be green, be healthy!, My Classroom Magazine, Message in a bottle: Be a RAKtivist and change the world!, Seven Wonders of your Country, Sois ECOnomique!, Carnival from ancient times to nowadays, a means of soul’s chatharsis… , Un monde meilleur, Souvenirs, Museum & learning, From drawing to programming 1 and 2, Molière du 21ème  siècle, Seize the moment, Fables, La démocratie… un trompe-l’oeil?, Tell us about your country, Autour de mon livre, We are all migrants, aren’t we? şi Démocrart.

Deşi scopul fiecărui proiect a fost diferit, obiectivele acestora au fost comune, şi anume: dezvoltarea gândirii critice, dezvoltarea competențelor digitale, formarea abilităţilor de comunicare în limbile engleză şi franceză, formarea abilităților de lucru în echipă, dezvoltarea relaţiilor de colaborare, promovarea valorilor patrimoniului cultural românesc şi chiar mondial. Pot spune că aceste obiective au fost probate de către elevii noştri:

1) Astfel, din dorința de a putea citi mesajele colegilor parteneri, aprecierile și sugestiile acestora, dar şi de a se cunoaşte reciproc prin reuniunile online desfăşurate pe platformă, elevii și-au exersat abilităţile de comunicare în limbile engleză şi franceză.

2) Au lucrat în echipe internaţionale, dezvoltându-şi astfel gândirea critică.

3) Au trimis scrisori cu lucrări ale lor partenerilor din proiect (Tunisia, Polonia şi Turcia) şi, la rândul lor, au primit scrisori ale partenerilor străini cu scopul de a împărtăși informații despre diferite culturi și patrimonii, ocazie cu care au dezvoltat şi relaţii de colaborare în proiecte viitoare (From drawing to programming 1 & 2, Sois ECOnomique!, Un monde meilleur, Museum & learning, Souvenirs, Molière du 21ème  siècle).

4) Elevii au învățat o multitudine de aplicaţii online Web 2.0, cum ar fi: Viva Video, Padlet, Prezi, Buncee, Sway, Pixiz, Photo fancy, Pic Collage, Tagul, Animoto, etc, ocazie cu care şi-au dezvoltat competenţele digitale, apoi în funcție de tema proiectului, au realizat lucrări, desene, colaje, fotografii, texte, videoclipuri pe care le-au postat în paginile, subpaginile şi pe forumul proiectului (elevul administrator).

Aceste proiecte sunt de o valoare remarcabilă atât pentru școală și elevi cât și pentru noi în calitate de cadre didactice. Astfel, ne-am bucurat nespus de mult că munca noastră a fost apreciată atât la nivel național cât şi internaţional prin Certificatele Naționale şi Europene de Calitate obţinute, precum şi pentru Premiul al II-lea obţinut pentru proiectul „Be clean, be green, be healthy!”, la secţiunea „Utilizarea creativă a noilor tehnologii didactice” de către profesor economist Andrescu Mihaela.

Conceptul de ”Școală eTwinning” a fost lansat cu scopul de a recunoaște munca cadrelor didactice, care, cu pasiune și curaj, dezvoltă inovația, creativitatea, siguranța online, utilizarea TIC și, nu în ultimul rând, învățarea prin cooperare în cadrul școlii, atât între profesori cât şi între profesori şi conducere.

Vom aplica, în acest an şcolar, pentru titlul „Școală eTwinning” deoarece acesta este un vector menit să schimbe spre bine demersul didactic şi să consolideze echipele de profesori şi directori din aceeaşi şcoală; în plus, este o bilă albă pentru iniţierea şi coordonarea unor parteneriate strategice, de tipul KA 229, de schimburi interşcolare.

Recomand cu încredere accesarea platformei educaționale eTwinning și participarea la proiectele de pe site-ul sau portalul educaţional: eTwinning.net.

 

prof. Mihaela Andrescu

Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir, Huși (Vaslui) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/mihaela.andrescu

Articole asemănătoare