Școala de astăzi trece prin schimbări majore. Vedem cum metodele clasice de predare se întâlnesc cu noile posibilități pe care ni le oferă inteligența artificială. E o perioadă interesantă, în care trebuie să ne obișnuim cu felul modern de a învăța și de a transmite cunoștințele.
Metode moderne în predarea matematicii: abordarea CLIL în gimnaziu
În contextul globalizării și al accentului tot mai mare pus pe competențele transversale, predarea matematicii prin metode moderne devine o necesitate. CLIL (Content and Language Integrated Learning – învățarea integrată a conținutului și a limbii) este o metodă care permite elevilor să învețe simultan matematică și o limbă străină, în general engleză. Articolul de față explorează aplicabilitatea metodei CLIL în ciclul gimnazial, beneficiile sale, precum și exemple concrete de activități.
Formarea competențelor cognitive prin lectură – rolul profesorului în era digitală
Într-o epocă în care elevii pătrund în lumea informaţiei, dar și a fanteziei doar prin intermediul tehnicii şi au, datorită internetului, orice informaţie la un clic distanţă, e din ce în ce mai dificil să găsim încă, în interiorul lor, dorinţa de a citi. De aceea, dascălul are un rol important, acela de a-i stimula pe copii, de a găsi în permanenţă noi metode cu ajutorul cărora să îi apropie de carte. Desigur, totul trebuie să pară un joc, destindere şi relaxare. A citi de dragul de a citi. Nimic impus.
Obiectivele educaționale – taxonomiile pe domenii psihocomportamentale
În contextul educațional contemporan, definirea clară a obiectivelor pedagogice reprezintă o componentă fundamentală pentru eficientizarea procesului de învățământ. Obiectivele educaționale funcționează ca repere esențiale care orientează întreaga activitate didactică, oferind cadrelor didactice instrumentele necesare pentru planificarea, desfășurarea și evaluarea procesului instructiv-educativ.
Integrarea tehnologiilor digitale în învățământul primar
Trăim într-o lume în care tehnologia face parte din viața noastră de zi cu zi. Copiii din învățământul primar vin la școală deja obișnuiți cu telefoanele, tabletele sau aplicațiile video. Ca învățătoare, am realizat că, dacă vrem ca școala să rămână relevantă și plăcută pentru elevi, trebuie să aducem tehnologia în clasă într-un mod echilibrat și creativ.
Integrarea tehnologiilor digitale în educație
În ultimele decenii, tehnologia digitală a devenit o parte esențială a vieții noastre. Educația nu face excepție. Tot mai multe școli, profesori și elevi folosesc instrumente digitale pentru predare, învățare și evaluare. Însă această transformare aduce atât beneficii, cât și provocări. Tehnologiile digitale includ calculatoare, tablete, telefoane inteligente, internetul, platformele educaționale (precum Google Classroom, Moodle), aplicații interactive, dar și resurse multimedia. Acestea pot fi folosite pentru a transmite cunoștințe, a crea conținut educațional și a încuraja învățarea colaborativă.
Arta de a întreba: importanța prompt-ului în utilizarea eficientă a inteligenței artificiale în educația matematică
În era digitalizării accelerate și a inteligenței artificiale (AI), capacitatea de a interacționa eficient cu aceste instrumente devine esențială pentru cadrele didactice. În mod particular, în predarea matematicii, unde conceptualizarea și claritatea sunt cruciale, formularea corectă a unui prompt (întrebare, instrucțiune sau cerință adresată unui sistem AI) poate face diferența între un răspuns vag și unul riguros, aplicabil didactic. Acest articol își propune să evidențieze importanța prompt-ului, să ofere exemple comparative și să sugereze bune practici pentru integrarea AI în predarea matematicii.
Perspective europene în educația nonformală – Erasmus+
Educația nonformală a căpătat o importanță tot mai mare în Europa, oferind alternative și completări valoroase la sistemele tradiționale de învățământ. Aceasta se axează pe dezvoltarea competențelor de viață, abilităților sociale și profesionale, promovând o învățare continuă și adaptabilă. Metodele inovative joacă un rol crucial în acest context, contribuind la o educație mai incluzivă și personalizată.
Mici ambasadori în Franța prin proiectul Erasmus+ KA2 219
Adesea conștientizăm nevoia unui lucru doar atunci când ducem lipsă de el. În această situație se află și pacea, subiectul propus de noi, partenerii în proiectul Erasmus+ KA2 219 „Ambassadors for Peace”. Ne aflam în momentul deciderii asupra unei teme pentru proiectul nostru când, din păcate, au avut loc atacurile teroriste din Franța și o întreagă Europă se afla încă sub șoc. Prin urmare, am considerat utilă abordarea temei păcii, conștientizarea tinerilor cu privire la importanța menținerii păcii, acceptării tuturor, indiferent de rasa, cultura și religia cu care ne naștem, precum și dezvoltarea sentimentului de interculturalitate.
Explorare și învățare prin joc: Centrul Nisip și apă în grădiniță
Educația timpurie pornește de la premisa că jocul reprezintă principalul instrument prin care copilul mic explorează lumea și dobândește cunoștințe. Numeroși specialiști în psihologia dezvoltării subliniază că jocul are un rol esențial în dezvoltarea globală a copilului, stimulând creativitatea, gândirea critică și reziliența. Prin joc, copiii testează idei, formulează ipoteze și găsesc soluții în mod natural, într-un cadru în care greșelile sunt acceptate ca parte a învățării.