Teoria inteligențelor multiple a lui Howard Gardner a oferit o perspectivă inovatoare asupra modului în care învățăm și înțelegem lumea. Acest articol explorează relația dintre gândirea critică și inteligențele multiple, subliniind importanța raționamentului analitic, al judecății corecte și al educației personalizate. Pornind de la conceptele dezvoltate de Gardner, se evidențiază modul în care gândirea critică poate fi stimulată prin recunoașterea și dezvoltarea diferitelor tipuri de inteligență, în special în contexte educaționale care promovează învățarea autentică și adaptată profilului cognitiv al fiecărui elev.
Munca în echipă – metodă eficientă de învățare în învățământul profesional și tehnic
Învăţarea prin colaborare are loc atunci când elevii lucrează împreună, în perechi, în grupuri mici pentru realizarea unui obiectiv comun; rezolvarea unei probleme, explorarea unei teme, producerea – crearea unor idei şi soluţii noi într-o situaţie data.
Predarea lecțiilor la modulul „Patrimoniu turistic” prin metoda activ-participativă Pălăriile gânditoare
Metoda activ participativă „Pălării gânditoare” este o metodă cu caracter formativ, care contribuie la dezvoltarea gândirii critice, prin care se reflectă: conştientizarea diferitelor modele de gândire posibile asupra unei situaţii/ probleme; descrierea problemei din diferite unghiuri de vedere posibile şi relevante; evidenţierea randamentului diferenţiat în abordarea şi rezolvarea problemelor.
Clasa ca un laborator viu: Puterea învățării active și a cooperării
Lumea se schimbă cu o viteză uluitoare, iar școala, ca pilon al societății, are datoria să țină pasul. Modelul educațional tradițional, în care profesorul vorbește iar elevii ascultă pasiv, se dovedește tot mai des depășit. Pur și simplu, nu mai este suficient să le transmitem elevilor informații; trebuie să îi echipăm cu unelte reale pentru viitor, precum gândirea critică, abilitatea de a colabora și autonomia de a învăța pe cont propriu. În acest peisaj nou, două concepte capătă o importanță fundamentală: învățarea activă și cooperarea.
Comment enseigner le vocabulaire
Enseigner le vocabulaire est l’une des activités les plus importantes que le professeur doit accomplir. Ne pas connaître le vocabulaire français signifie ne pas être capable de lier des phrases ou de parler. L’apprentissage du vocabulaire se fait continuellement, au cours des années scolaires, à l’université, et même tout au long de la vie. « Pour bien maîtriser une langue, il faut absolument que le vocabulaire des apprenants soit soigneusement et fréquemment acquis et contrôlé. » (Nguyen, 2004 : 1).
Considerații metodice în predarea ecuațiilor logaritmice la clasa a X-a
Ecuațiile logaritmice ocupă un loc important în programa de matematică a clasei a X-a, fiind studiate împreună cu ecuațiile exponențiale (rezolvarea ecuațiilor exponențiale și logaritmice). Studiul acestui tip de ecuații contribuie la înțelegerea profundă a conceptului de logaritm (exponent), care este inversul funcției exponențiale. Elevii învață să transforme ecuațiile logaritmice în forme exponențiale echivalente şi să aplice proprietățile logaritmilor pentru simplificare. În acest mod, se dezvoltă competențe-cheie în rezolvarea problemelor și se realizează conexiuni cu conținuturi precum funcțiile exponențiale, proprietățile puterilor și radicalilor.
Considerații metodice privind predarea ecuațiilor iraționale de ordin 2 și 3 la clasa a X-a
Ecuațiile iraționale, în special cele de ordinul al doilea și al treilea, constituie o temă importantă în programa clasei a X-a, oferind elevilor ocazia să își dezvolte gândirea logică, rigurozitatea în exprimare și abilitățile de rezolvare a problemelor. Acest articol oferă o perspectivă metodică asupra modului în care pot fi introduse, explicate și exersate aceste ecuații, evidențiind greșelile frecvente, strategiile de remediere și rolul tehnologiei în predare.
Considerații metodice privind predarea ecuației de gradul al II-lea la clasa a IX-a
Ecuațiile de gradul al II-lea reprezintă un pilon central al curriculumului de matematică în clasa a IX-a, având un rol formativ în dezvoltarea gândirii algebrice și a competențelor de rezolvare de probleme. Articolul de față analizează aspectele metodice esențiale ale predării acestei teme, cu accent pe progresia logică a conținuturilor, utilizarea reprezentărilor grafice, abordările didactice diferențiate și integrarea tehnologiei în procesul educațional.
La production orale dans la classe de FLE – une pédagogie de la découverte
L’expression orale, appelée production orale dans le CECRL, est une compétence que les apprenants doivent progressivement acquérir pour arriver à produire des énoncés à l’oral dans toute situation communicative. Ils ont à surmonter des difficultés liées à la prononciation, au rythme, à l’intonation mais également des problèmes quant à la compréhension (en interaction) car, comme le stipule le CECRL, dans une situation de communication orale, on joue alternativement le rôle du locuteur et de l’auditeur.
Evaluarea în mediul online versus evaluarea tradițională
Tehnologiile moderne oferă câteva oportunităţi pentru evaluarea performanţei în învăţare. Există nenumărate proiecte la nivel european care vizează utilizarea noilor tehnologii în învăţământul preuniversitar, iar câteva dintre acestea vizează şi îmbunătăţirea sau eficientizarea practicilor de evaluare a elevilor. Întotdeauna trebuie pus în balanţă ceea ce este posibil şi este facilitat prin tehnologie, pe de o parte, şi ceea ce este făcut mai dificil sau inhibat de către mediul nou folosit, pe de altă parte. Punctul de plecare îl constituie metodele tradiţionale de evaluare de performanţe, care sunt preluate şi validate (de cele mai multe ori, de practică) în mediul tehnologic.