Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Formare pentru viitor

Când am pășit pentru prima dată în biroul secretariatului unei școli, cu ani în urmă, aveam în față un birou simplu, un telefon fix și un teanc de registre grele. Nu îmi imaginam atunci cât de mult se va schimba munca mea și cât de esențială va deveni formarea profesională continuă în activitatea mea de zi cu zi. Acum, privind înapoi, îmi dau seama că singura constantă reală în această meserie este schimbarea – și modul în care aleg să mă adaptez la ea.

Articol complet →

Random image

Tehnologia care modelează viitorul

În secolul 21, educația nu mai este un proces static, limitat la un spațiu reprezentat de sala de clasă și la o simplă tablă cu cretă sau marker. Este o experiență dinamică, cu o evoluție continuă, dirijată de un partener din ce în ce mai puternic și mai omniprezent: tehnologia. De la clasele virtuale, la realitatea augmentată și personalizarea învățării, inovațiile tehnologice redefinesc fundamental modul în care învățăm, predăm și ne pregătim pentru un viitor imprevizibil.

Articol complet →

Random image

Studiu de caz privind aplicarea algoritmului lui Euclid în simplificarea fracțiilor – abordare interdisciplinară în informatică și matematică

Lucrarea propune un demers didactic interdisciplinar, integrând matematica și informatica prin aplicarea Algoritmului lui Euclid pentru simplificarea fracțiilor. Activitatea este concepută pentru clasa a IX-a, profil teoretic, disciplina Informatică, și include fișe de lucru care presupun aplicarea practică a algoritmilor de determinare a c.m.m.d.c. și de transformare a fracțiilor în forme ireductibile. Scopul este de a consolida gândirea algoritmică, raționamentul logic și conexiunile matematice prin programare în limbajul C++.

Articol complet →

Random image

Resurse educaționale digitale – echilibru și discernământ

În contextul actual educațional, al unei tehnologii avansate, cuvintele-cheie care caracterizează relevanța și eficiența utilizării resurselor educaționale digitale, sunt echilibru și discernământ. Fără echilibru și discernământ în utilizare, tehnologia creează dependență și s-a dovedit că aceasta este mai puternică decât adicția de alcool sau tutun. Astfel că se poate discuta despre aspecte pozitive versus aspecte negative ale tehnologiei și, implicit, ale resurselor digitale. În spatele acestora este profesorul care accesibilizează limbajul tehnologiei vorbind pe înțelesul copiilor, ghidându-i spre performanță.

Articol complet →

Random image

Teaching with Imagination: Unlocking Creativity in English Classes

In a world where communication and innovation are essential, English classes offer more than grammar drills and literary analysis, they present a unique opportunity to nurture creativity. Integrating creative methods into English language teaching not only boosts engagement and motivation but also helps learners express themselves more authentically.

Articol complet →

Random image

Festivalul Internațional de Teatru Francofon pentru Profesori: Sofia, scena diversității și a emoțiilor

Între 21 și 23 noiembrie 2024, am avut privilegiul de a participa, la Sofia, în Bulgaria, la cea de-a doua ediție a Festivalului Internațional de Teatru Francofon pentru Profesori – un eveniment vibrant, organizat de Organizația Internațională a Francofoniei prin Centrul Regional Francofon pentru Europa Centrală și de Est (CREFECO), în parteneriat cu Asociația Profesorilor de limba franceză din Bulgaria și cu programul „10 sur 10 – Scènes francophones à lire et à jouer”.

Articol complet →

Random image

Baudelaire și suzeranitatea artei

Studiul operei lui Charles Baudelaire în școală reprezintă un moment de tranziție fundamentală în formarea competențelor de receptare și analiză a textului literar. Conform cerințelor curriculare actuale, elevii din ciclul superior al liceului trebuie să dezvolte abilități complexe de interpretare a textului poetic, iar Baudelaire constituie un reper esențial în această progresie didactică.

Articol complet →

Random image

Rezolvarea conflictelor în unitatea școlară – exemple de bune practici

Activitatea de management (conducere) este definită în literatura de specialitate ca „un ansamblu de acţiuni de planificare, organizare, îndrumare, control, decizie cu privire la un sistem (organizaţie, instituţie, grup de oameni, proces, tehnologie) acţiuni susceptibile de a asigura atingerea scopului fixat, în condiţiile respectării legităţilor, obiective generale şi speciale, ale satisfacerii nevoilor sociale concrete şi ale promovării dezvoltării sociale”.

Articol complet →

Random image

Stimularea progresului școlar și a comunicării la școlarii mici prin activități de învățare prin cooperare (Studiu de caz)

Învăţarea prin cooperare este o strategie de instruire structurată şi sistematizată a grupurilor mici de elevi, astfel încât aceştia să poată lucra împreună urmând ca fiecare membru al grupului să-şi îmbunătăţească performanţele proprii şi să contribuie la creşterea performanţelor celorlalţi membrii ai grupului.

Articol complet →

Random image

Conceptul de analiză psihologică în romanul modern

În secolul al XX-lea, scriitorii preocupați de psihicul uman se manifestă în contextul unor preocupări generale evidente atât în domeniul literaturii cât și în domeniile nonliterare, precum filosofia, psihologia, sociologia. Psihicul uman este conceput ca o entitate complexă, cu reacții imprevizibile și în același timp instabile, iar atitudinea spre teoretizare, spre utilizarea conștientă a mijloacelor și tehnicilor ce permit investigarea acestui teritoriu al ființei umane, este mai pregnantă. Analiza sufletului dus spre explorare interioară prezintă personajele în profunzimea lor, prin redarea introspectivă a gândurilor și stărilor lăuntrice ale acestora. Această tendință de analiză a profunzimii omenești începe încă din antichitate cu îndemnul socratic“Cunoaște-te pe tine însuți”.

Articol complet →

Random image