Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Lecții digitale pentru viitor: Emoții, carieră și jocuri de învățare

Prezentul articol sintetizează bune practici educaționale implementate în procesul instructiv-educativ ca urmare a participării la un curs de pedagogie digitală. Diseminarea vizează aplicarea metodelor și instrumentelor digitale moderne în lecții de consiliere și dezvoltare personală: LessonApp, Genially și Kahoot.

Articol complet →

Random image

Gamificare, ludificare sau joc didactic digitalizat?

Termenii precum „gamificare”, „ludificare” și „joc didactic digitalizat” au devenit tot mai utilizați ca urmare a schimbărilor aduse de noile paradigme educaționale și a integrării tehnologiei în educație. Gamificarea implică adăugarea caracteristicilor jocurilor, cum ar fi puncte, niveluri, insigne și feedback instantaneu, în contexte educaționale care nu sunt de jocuri pentru a stimula interesul și implicarea elevilor (Deterding et al., 2011). Ludificarea, sau ludicizarea, merge mai departe, transformând întreaga experiență educațională într-un cadru ludic prin convenții, scenarii narative și reguli acceptate, fără a utiliza neapărat instrumente tehnologice (Fizek & Dippel, 2016). Alternativ, jocul digitalizat pentru educație implică direct jocurile electronice educaționale în procesul de învățare (Dominguez et al., 2013). Alegerea și echilibrarea acestor metode trebuie realizată în funcție de contextul educațional, vârsta elevilor și scopurile pedagogice urmărite.

Articol complet →

Random image

Utilizarea inteligenței artificiale în perfecționarea traducerii – oportunitate sau provocare?

De la instrumente de traducere automată, până la platforme avansate, Inteligența Artificială influențează profund modul în care depășim barierele lingvistice. Avansurile aduse de inteligența artificială în fenomenul cultural complex al traducerilor generează atât posibilități, cât și provocări. Integrarea IA în procesul de traducere poate duce la servicii mai eficiente și de înaltă calitate, însă este esențială colaborarea strânsă dintre traducătorii umani și tehnologia AI, întrucât traducerea este o sarcină complexă care necesită înțelegerea nuanțelor contextuale ale unei anumite limbi.

Articol complet →

Random image

Muzica și dansul – limbaje universale ale educației nonformale

Într-o lume în continuă schimbare, educația nonformală devine un instrument tot mai valoros în formarea copiilor și tinerilor. Dincolo de programa școlară, aceasta oferă un cadru creativ, liber și participativ în care învățarea capătă sens prin experiență. Două dintre cele mai eficiente și iubite metode sunt muzica și dansul – limbaje universale care unesc, inspiră și transformă.

Articol complet →

Random image

Albă ca Zăpada și cei șapte pitici – activitate transdisciplinară

Într-o epocă a tehnologiei și a informației rapide, lectura pare adesea o activitate marginalizată în rândul elevilor de gimnaziu. Cu toate acestea, basmele rămân un izvor fundamental pentru formarea gândirii critice, a valorilor morale și a imaginației. Alegerea unui basm clasic, precum „Alba ca Zăpada și cei șapte pitici”, ca suport de învățare nu este deloc întâmplătoare. Dincolo de caracterul său narativ accesibil și atractiv, basmul oferă numeroase oportunități de abordare transdisciplinară, integrând competențe și concepte din diverse domenii – de la literatură la educație civică, arte vizuale, psihologie sau chiar biologie.

Articol complet →

Random image

Clișeul în lexicul românesc

În Dicționarul Explicativ al Limbii Române, regăsim trei sensuri ale noțiunii clișeu: primele două proprii, al treilea figurat. Le amintesc pe toate trei: 1. „imagine fotografică negativă (pe peliculă de film sau pe sticlă), obținută în camera obscură și după care se face reproducerea fotografică”, 2. „planșă de metal, de lemn etc. pe care s-a reprodus sau s-a gravat o imagine, spre a fi imprimată”, 3. „Formulă stilistică, expresie etc. banalizată din cauza repetării excesive; șablon”. La o analiză atentă a celor trei definiții, observăm că sensul figurat nu este complet străin de celelalte două, fiindcă are în comun cu acestea reproducerea (clișeul lingvistic reprezintă o reproducere a unor expresii) și imprimarea (judecând după felul în care se imprimă acestea în mentalul colectiv al unei societăți).
Ceea ce face obiectul acestei lucrări este sensul figurat al noțiunii, clișeul lingvistic.

Articol complet →

Random image

Bienvenue à Paris. Cyberquȇte

Dans le contexte de l’enseignement des langues étrangères, l’importance des expériences d’immersion culturelle pour le développement global des apprenants ne peut être sous-estimée. Ces expériences, qu’elles soient physiques ou virtuelles, constituent un catalyseur essentiel dans l’acquisition non seulement des compétences linguistiques, mais également des compétences interculturelles fondamentales pour l’épanouissement personnel et académique des élèves.

Articol complet →

Random image

Online English Teaching: Methods and Strategies

Online education opens up many possibilities for education. It provides a good method for delivering education unbound by place or time, enabling content to be accessible at any time and from anywhere.  Even if there is significant research in the field of digital education, classifying and describing the online methods is difficult, given their diversity.  For the purpose of clarity, this paper uses the following classification of the online methods: content sharing, teamwork, virtual classroom.

Articol complet →

Random image

Getting Real-Time Visual Feedback from Students with Mentimeter

Mentimeter (or Menti for short) is a Swedish company based in Stockholm that develops and maintains an app for creating presentations with real-time visual feedback. Mentimeter enterprise is one of the safest and securest ways to unlock impactful engagement. Mentimeter is an entirely online interactive presentation platform that uses Bring Your Own Device (BYOD), i.e. participants can access it from their mobile phones or tablets – there is no need for extra pieces of hardware. The instructions for participants can be found at the top of each slide.

Articol complet →

Random image

Învățarea online – avantaje și dezavantaje

În ultimul an, am asistat la o schimbare radicală a învățământului românesc, atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Adaptarea nu a fost ușoară, dar nici imposibilă. Acest lucru a fost posibil prin îmbunătățirea substanțială a abilitățile digitale, prin implicarea în mod organizat în procesul de învățare online, dar și prin răbdare, înțelegere și autoperfecționare.

Articol complet →

Random image