Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Utilizarea instrumentului Coggle în lecțiile de fizică

Coggle este un instrument pe care Google îl pune la dispoziție gratuit (dar există și versiuni plătite) și poate fi definit ca un instrument de grafică. Coggle este un instrument web esențial, minimalist, care îți permite să explorezi și să îți extinzi toate ideile vizual. Este eficient pentru organizarea conținutului prin hărți conceptuale sau grafică, și de asemenea pentru a proiecta un site web.

Articol complet →

Random image

Recenzia cărții pentru copii „Noile aventuri ale detectivului curios”, de Claudia Groza

De-a lungul celor 17 ani de carieră didactică în învățământul preșcolar, am căutat să-mi diversific metodele de predare, să adaptez o gamă variată de resurse educaționale și să integrez, într-o manieră jovială și atractivă cunoștințe, idei, concepte pentru de a-i ajuta pe preșcolari să descopere lumea înconjurătoare și să devină pregătiți pentru viață.

Articol complet →

Random image

Valoarea jocului didactic pentru învățare în ciclul primar

Cuvântul „joc” e unul care ne duce mereu cu gândul la minunăția și farmecul  copilăriei. Este un cuvânt plin de viață și culoare. Copilăria stă sub semnul jocului, dar jocul îi fascinează și pe adulți prin libertate, voioșie și frumusețe.
În viața de fiecare zi a copilului, jocul ocupă un rol esențial. Jucându-se, copilul își satisface nevoia de activitate, de a acționa cu obiecte reale sau imaginare, de a se transpune în diferite roluri și situații care îl apropie de realitatea înconjurătoare. Copilul se dezvoltă prin joc, își potențează funcțiile latente, punând în acțiune posibilități care decurg din structura sa particulară, pe care le traduce în fapte, le asimilează și le complică.

Articol complet →

Random image

Genul dramatic – tragedia, drama, melodrama

Fiecare scriitor are o viziune asupra lumii, viziune pe care o exprimă prin opera literară. Aşadar, viziunea sa ia ipostaza textuală şi de conţinut ideatic. De exemplu, William Shakespeare concepe iubirea ca pe un sentiment unic, firesc uman şi etern, dus până dincolo de moarte, exprimând astfel o ipostază tragică. Tragedia sa, Romeo şi Julieta, este un exemplu elocvent, adolescenţii formează un cuplu pentru care iubirea are conotaţii tragice, moartea eroilor fiind simbolică, semnificând că un sentiment înălţător precum iubirea este, în mod cert, înţeles dincolo de propria viaţă.

Articol complet →

Random image

Genul dramatic – comedia, vodevilul, farsa

Dintre cele trei genuri literare, genul dramatic prezintă o complexitate specifică dată de mai mulţi factori: structura textului literar, modalitatea prin care autorul îşi transmite ideile, de aici derivând, fireşte, şi dificultăţile în receptarea producţiilor textuale dramatice.

Articol complet →

Random image

Bune practici: Clubul de carte „Imaginarium Book Club”

Ca profesor coordonator al proiectului „Imaginarium Book Club” la Liceul Tehnologic „Tudor Vladimirescu”, anul școlar 2024-2025 a reprezentat o experiență profesională profund satisfăcătoare. Am avut privilegiul de a ghida elevii din clasele V-VIII într-o călătorie literară menită să exploreze nu doar texte, ci și concepte esențiale pentru dezvoltarea lor personală și socială.

Articol complet →

Random image

Dimensiunea interculturală a predării limbii engleze la școlarii de vârstă mică

În momentul de față, educația elevului pentru viață reprezintă o prioritate pentru învățământul românesc. Fenomene precum: globalizarea, progresul tehnologic și accesul liber al românilor în diferitele țări ale Uniunii Europene au dus la intensificarea schimburilor sociale, comerciale și culturale în interiorul Uniunii Europene.

Articol complet →

Random image

Educația emoțională la preșcolari: fundamentul unei dezvoltări sănătoase

Într-o lume în continuă schimbare, în care provocările emoționale și sociale apar tot mai devreme în viața copiilor, educația emoțională devine o componentă esențială a formării timpurii. Perioada preșcolară (3–6 ani) este una critică pentru dezvoltarea autoreglării, empatiei și exprimării sănătoase a emoțiilor. Grădinița nu mai este doar un spațiu pentru învățarea alfabetului și a numerelor, ci și pentru dobândirea competențelor de viață esențiale, precum gestionarea frustrărilor, cooperarea și încrederea în sine.

Articol complet →

Random image

Descoperim Europa și valorile sale: Mobilitate Erasmus+ în Napoli, Italia

În perioada 4–9 mai 2025, 12 elevi din clasele a X-a și a XI-a de la Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș au avut ocazia de a participa la cea de-a doua mobilitate de grup organizată în cadrul proiectului Erasmus+ 2024-1-RO01-KA121-SCH-000207968, un proiect acreditat în domeniul educației școlare. Activitatea s-a desfășurat la Liceo Statale „Margherita di Savoia” din Napoli, Italia, școala gazdă oferind cadrul unei experiențe interculturale autentice, menite să contribuie la dezvoltarea competențelor elevilor.

Articol complet →

Random image

E-world. O lecție despre natură, tehnologie, educație

Proiectul internațional eTwinning „E-World” a reunit parteneri din România, Turcia și Iordania, urmărind un scop clar și ambițios: explorarea conexiunii dintre natură și inteligența artificială prin metode inovatoare și colaborative, care să aducă un suflu nou în educația modernă. În calitate de co-fondator și ambasador eTwinning, am avut onoarea și bucuria de a participa activ la fiecare etapă a acestui demers educațional de excepție, care a unit elevi și profesori din culturi și sisteme educaționale diferite, într-un spirit de deschidere și respect reciproc.

Articol complet →

Random image