Cunoașterea umană avansează prin diferite forme și metode cognitive: generale, particulare și singulare, calitative și cantitative, empirice și teoretice, întemeiate pe un suport bogat de noțiuni, concepte și inferențe logice. Cert este că numai prin antrenarea întregii activităţi psihice (senzaţii, percepţii, reprezentări, memorie, afectivitate, imaginaţie, gândire, creativitate) reflectarea capătă semnificaţie şi devine trăsătura dominantă a omului.
Agresivitatea școlarului mic
Agresivitatea copilului poate avea legătură cu afirmarea în colectivul clasei sau poate fi o formă de manifestare a unei supărări din familie sau poate indica probleme psihice.
Copilul violent din ciclul primar insultă, batjocorește, șicanează, amenință, minte, manipulează, răspândește minciuni sau zvonuri denigratoare la adresa altor copii, pune piedică, distruge, lucrurile colegilor cu care e în conflict, șifonează foaia- rupe caietul, le ia obiectele personale (creionul, guma etc) mușcă, lovește, îmbrâncește, trântește, terorizează colegii.
Școala și viața reunite prin metoda Service Learning
Pentru elevi școala se transformă uneori în a doua lor casă, în adevăratul sens al cuvântului. Profesorii au fost mereu preocupați de găsirea unor modalități prin care să-i poată atrage pe elevi în acest spațiu, pe care ei îl percep adesea drept ostil. Cunoaștem cu toții neajunsurile sistemului de învățământ, cu programe foarte încărcate și cu extrem de multă teorie.
Jurnalul de feedback
Reglementate de programele școlare în vigoare, conținuturile, competențele generale și specifice răspund nevoilor societății, comunității, dar și individului, fiind gândite pentru a promova o educație pe tot parcursul vieții, care să permită elevului o mai bună și mai facilă integrare în societatea noastră democratică. Acestea sunt preluate de cadrul didactic și, ca specialist în educație, acesta va concepe o strategie didactică care să răspundă, în primul rând, competențelor, atitudinilor și aptitudinilor cerute de reglementările în rigoare, dar, nu în ultimul rând, nevoilor colectivului și fiecărui individ în parte.
Jocul didactic la clasele primare
Jocul didactic are o contribuție deosebită în educarea elevilor, fiind potrivit particularităților de vârstă ale școlarilor mici. Datorită stimulării interesului copilului, a curiozității și mișcării presupuse de acesta și datorită sarcinilor stimulative, precum și datorită materialului vizual/ auditiv care însoțește uneori jocul didactic, aceasta trebuie să fie o metodă frecvent utilizată în învățământul primar.
Strategii active utilizate în predarea geografiei la ciclul primar (Studiu)
Geografia este unul dintre cele mai vechi obiecte didactice de învăţământ, care, împreună cu istoria şi limba română, au constituit „trilogia” şcolii ce au demonstrat şi demonstrează în continuare permanenţa poporului român şi vechimea patriei noastre pe aceste locuri carpatice, pontice şi dunărene. Ca obiect de studiu, geografia, alături de celelalte obiecte de învăţământ, contribuie la educaţia intelectuală a elevilor.
Educația muzicală – terapia sufletului micului școlar
Efectele terapeutice ale muzicii sunt cunoscute din vremuri îndepărtate iar cercetările recente demonstrează că muzica are efecte în traterea a numeroase tulurări psihice și afecțiuni vasculare cerebrale. Efectele benefice ale muzicii s-au evidenţiat şi în cazul copiilor cu autism, afectaţi de anxietate şi stres, ADHD şi Sindrom Down. În cazul elevilor timizi, s-a observat că muzica a dus la dezvoltarea creativităţii elevilor şi la uşurarea exprimării sentimentelor acestora, precum şi la depăşirea barierelor de comunicare.
Impactul educației ecologice asupra elevilor din clasele primare
În primii ani de școală, copilul poate fi sensibilizat și educat în spiritul protejării mediului înconjurător iar comportamentele și atitudinile lui pot fi modelate pentru întreaga viață.
Beneficiile exprimării prin artă la vârsta școlară mică
Cu siguranță, un bun observator al artei copiilor va putea înțelege ce este în sufletul micilor artiști. Pornind de la tematica abordată de copil sau culorile utilizate în desen, putem identifica mici sau mari probleme ale acestuia. Lucrările copilului pot fi subiecte de discuție cu acesta, având ca scop să contribuim la rezolvarea unor probleme emoționale, relaționale etc.
L’education dans l’ésprit da la tolérance par des activités scolaires et parascolaires
L’école doit accueillir tous les enfants, indépendamment de leur condition physique, intellectuel, social, affectif, linguistique et l’éducation doit répondre aux besoins d’apprentissage de toutes les personnes, de respect, de sympathie, de la sociabilité, la générosité et sécurité.