Alături de activitățile obligatorii desfășurate în grădiniță, activitățile practice și gospodărești au ca finalitate pregătirea copilului pentru viață și pentru muncă. Acest fapt nu presupune renunțarea la joc în favoarea „muncii”. Copilul este educat să conștientizeze diferența dintre joc și muncă, dintre ludic și practic, al cărui produs are o utilitate. O condiție esențială pentru dezvoltarea multilaterală a personalității copilului o constituie legătura strânsă între procesul de învățământ și realitatea practică.
Importanța activităților practice și practic-gospodărești în dezvoltarea preșcolarului
The Starbusting Method in History Classes as a Mean of Teaching-Learning-Evaluation
In any classroom activity, the teacher’s ability to ask questions and get students to ask questions is essential to achieving the objectives of the activity. The Starbursting Method is a method of developing creativity, similar to brainstorming. The goal of the method is to get as many questions as possible and thus as many connections as possible between concepts.
Cum aplicăm pentru Certificatul Național de Calitate în proiecte eTwinning?
Certificatul Național de Calitate (Quality Label) în proiectele eTwinning este o distincție acordată cadrelor didactice și școlilor pentru proiecte de colaborare europeană care au demonstrat o calitate superioară în mai multe aspecte. Acest certificat este o recunoaștere a eforturilor și realizărilor în cadrul proiectului, reflectând un angajament puternic față de colaborare, inovație și educație de înaltă calitate.
Proceduri terapeutice și strategii de incluziune pentru elevii cu dizabilități mintale – vizită la Școala Specială din Bytom, Polonia
Vizita elevilor cu dizabilități mintale de la Liceul Tehnologic Special ”Vasile Pavelcu” din Iași la școala specială Zespół Szkół Specjalnych Nr. 3 din Bytom, Polonia, din perioada 15-20 aprilie 2024, a oferit numeroase oportunități de învățare și dezvoltare în special pe partea terapeutic-recuperatorie, de terapie ocupațională, schimburi de experiență culturală și de dezvoltare a autonomiei personale.
Performanța în învățământul tehnologic
Performanța în învățământul tehnologic poate fi evaluată în mai multe moduri, iar aceasta poate include atât aspecte cantitative, cum ar fi ratele de absolvire și scorurile la examene, cât și aspecte calitative, cum ar fi competențele tehnice și capacitatea de a aplica cunoștințele în practică.
Flipped Classroom – an innovative approach to learning
The flipped classroom teaching strategy revolutionizes traditional education by inverting the typical learning model. Instead of delivering lectures during class time and assigning homework for students to complete independently, the flipped classroom approach provides instructional content outside of the classroom—often through video lectures or online materials. This allows class time to be dedicated to engaging, interactive activities that reinforce the material, such as discussions, problem-solving sessions, and collaborative projects. One of the primary advantages of the flipped classroom is that it accommodates diverse learning paces.
Scrapbooking – a powerful classroom tool
Scrapbooking, often perceived as a mere creative pastime, emerges as a powerful educational tool in primary school classrooms. This multifaceted approach to learning not only fosters creativity but also enhances cognitive and emotional development among young learners. By integrating scrapbooking as an active learning process in primary school classrooms we can cultivate an environment that promotes critical thinking, collaboration and self-expression.
Particularitățile jocului didactic la ciclul primar
Odată cu integrarea copilului în ciclul primar, apar unele schimbări cu privire la activitatea acestuia. Chiar dacă învățarea devine activitatea de bază şi prioritară a elevilor asta nu înseamnă că se va renunţa definitiv la activitatea de joc. Cadrul didactic va integra jocul didactic ca metodă de învaţare. Spre deosebire de joc, învăţarea este o activitate organizată, cu anumite finalităţi, care presupune un efort major din partea elevilor (Antohe, G., Huţupaş, I., 2002, pp. 30-31).
Tehnici de menținere a atenției copilului preșcolar
Atenția este definită ca o însușire ce constă în orientarea și concentrarea activității psihice într- o anumita direcție. Atenția poate fi voluntară și involuntară. Dacă atenția involuntară nu necesită efort susținut, atenția voluntară depinde de motivația și interesul copilului. În cazul activității didactice atenția voluntară necesită să fie stimulată în vederea atingerii obiectivelor propuse. În acest sens, educatoarea trebuie să își planifice activitatea astfel încât plictisul și monotonia să nu își facă loc pe parcursul unei zile. Câteva tehnici de menținere a atenției voluntare sunt: captarea atenției, tranzițiile, elementele de joc, comunicarea paraverbală și gestuală, sinteza parțială, stimulentele, întrebările retorice și solicitarea opiniei.
Dezvoltarea personalității copiilor prin activități extrașcolare
Educația extracurriculară are un rol foarte exact și bine stabilit în formarea și dezvoltarea personalității copiilor. Educația care este realizată prin activități extracurriculare urmărește adoptarea de către copii a unui stil creative, în multiple domenii; identificarea aptitudinilor și talentelor pe care le au copiii; formarea unui stil de viață civilizat; acumularea în permanență de cunoștințe noi, care stimulează comportamente pozitive.