De la simplitate la securitate: rolul progresiilor aritmetice în criptografie

Progresiile aritmetice (PA) reprezintă serii de numere în care diferența dintre oricare doi termeni consecutivi rămâne constantă. Aceste structuri matematice, de o simplitate elegantă, au numeroase aplicații în diverse domenii, inclusiv în criptografie. Împreună, vom analiza proprietățile esențiale ale progresiilor aritmetice și vom explora utilizarea lor în criptografie.

Articol integral

Promovarea practicilor sustenabile în modă: Transformarea denimului reutilizat într-o colecție de modă

Industria modei este una dintre cele mai poluante industrii la nivel global, contribuind semnificativ la degradarea mediului prin procesele de producție și consum excesiv. Conform studiilor, această industrie este responsabilă pentru aproximativ 10% din emisiile globale de carbon și consumă circa 93 de miliarde de metri cubi de apă anual. În mod special, producția de denim este renumită pentru impactul său negativ asupra resurselor de apă și pentru utilizarea substanțelor chimice toxice. De exemplu, pentru a produce o singură pereche de blugi se consumă în medie 7.000 de litri de apă. În acest context, promovarea practicilor sustenabile în modă devine esențială.
Astfel, proiectul nostru școlar, care a dus la realizarea unei colecții de costume din denim reutilizat, nu este doar o manifestare artistică, ci și un angajament față de viitorul planetei noastre.

Articol integral

Assimilating Modern Learning Methods in the Framework of European Mobility Projects

Between 4 and 8 April 2024, the Erasmus+ project 2023-1-RO01-KA121-ADU-000130406 took place in Barcelona, Spain, with the title ”Inclusive education strategies for students with more opportunities”. As part of this activity, two teachers from Technological High School No. 1 in Mărăcineni, Argeș benefited from an initiation course in the use of modern methods and strategies for working with students from disadvantaged social backgrounds. The proposed activity aimed at the creation of an OER in accordance with the School Curriculum for the geography discipline, Second Chance, approved by the Minister’s Order, order 5248 _2011. The purpose of the projects focused on the development of the personal and social skills of the teaching staff, in order to promote inclusive education, positive values oriented towards a more inclusive society, to increase the performance of the beneficiaries of the education departments, the students.

Articol integral

L’école, la famille et la communauté, ensemble pour la réussite scolaire

Dans un monde en constante évolution, sous la pression des compétitions de toutes sortes, la communauté locale, les parents et les enseignants doivent travailler ensemble pour aider les enfants à se développer. Dans la situation actuelle, où l’accent est de plus en plus mis sur l’implication de la communauté locale dans la vie de l’école, afin de réaliser un enseignement de qualité dans de bonnes conditions, nous avons jugé nécessaire de créer et de renforcer un partenariat entre nos écoles et la communauté locale.

Articol integral

Strategii de creștere a gradului de motivație a elevilor pentru învățare – 5 ingrediente cheie. Partea I: Elevul

La baza conduitei umane se află întotdeauna un ansamblu de mobiluri care pot îmbrăca diferite forme – trebuințe, tendințe, afecte, interese, intenții, idealuri, iar acestea susțin realizarea anumitor acțiuni, fapte, atitudini; aceasta este motivația. Benjamin Franklin a subliniat foarte bine acest proces prin afirmația că „motivația este atunci când visele se îmbracă în haine de lucru”. Studiile demonstrează că o educație de calitate nu poate avea loc în lipsa unui element esențial: motivația elevului. Un elev este motivat dacă el este atent la profesor, începe imediat să rezolve sarcina de lucru, adresează întrebări, oferă voluntar răspunsuri, pare fericit și dornic să se implice în activitatea propusă de profesor (Palmer, 2007). Noile cercetări au scos la iveală 5 ingrediente cheie care influențează creșterea nivelului de motivație pentru învățare: elevul, profesorul, conținutul, metode/ procedee și mediul (Williams, William, 2011, p. 1).
În cadrul acestui articol, voi aduce în atenția profesorilor câteva sugestii pentru a crește gradul de motivație a elevilor pentru învățare. Aceste sfaturi au fost elaborate de către cercetătoarelor americane Kaylene Williams și Caroline Williams.

Articol integral

Importanța metodelor incluzive în școala modernă

Pornind de la idea ca societatea noastră este într o continuă schimbare și diversificare, școala modernă trebuie să răspundă provocărilor unei populații școlare tot mai variate. Metodele incluzive de predare au devenit o necesitate pentru a asigura un mediu educațional echitabil și accesibil pentru toți elevii. Aceste metode sunt esențiale nu doar pentru a sprijini elevii cu nevoi speciale, ci și pentru a promova diversitatea, a încuraja colaborarea și a îmbunătăți rezultatele academice pentru toți elevii.

Articol integral

Les documents authentiques en classe de FLE

L’utilisation de documents authentiques en classe de français langue étrangère (FLE) est une méthode efficace pour améliorer la compétence linguistique des apprenants. Les documents authentiques sont des ressources créées pour des locuteurs natifs et non spécifiquement pour l’enseignement des langues.

Articol integral

Changing Teachers and Teachers’ Roles

Adaptability is the most critical skill students in contemporary society need. To quickly adapt to the demanding and transformative conditions of the twenty-first century, students should benefit from the example and expertise of teachers who actively and proficiently respond to change.

Articol integral

Méthodes interactives en classe de FLE

L’éducation moderne met un accent particulier sur les méthodes interactives d’enseignement, qui stimulent la participation active des élèves et facilitent un processus d’apprentissage plus efficace. Dans le cours de langue française, l’utilisation de ces méthodes peut transformer la manière dont les élèves interagissent avec la langue et la culture françaises.

Articol integral